vinterpose, hvor lenge?

Er spent på dette selv! :)

Det er veldig individuelt hvor varme barn er... Men det er jo bare å kle de mindre og mindre i posen, og når det er for varmt (når de er svette og klamme når de våkner) så bytter man til tynnere pose eller dyne/teppe. Med små barn er det en evig vurdering, om de har på seg for mye eller for lite.... Vanskelig, men man må kjenne på ungen (i nakken), og det gjelder flere år frem:)

happyhope skrev:
Det er veldig individuelt hvor varme barn er... Men det er jo bare å kle de mindre og mindre i posen, og når det er for varmt (når de er svette og klamme når de våkner) så bytter man til tynnere pose eller dyne/teppe. Med små barn er det en evig vurdering, om de har på seg for mye eller for lite.... Vanskelig, men man må kjenne på ungen (i nakken), og det gjelder flere år frem:)

Veldig enig her!! Man må finne ut av det til sin unge.
Jeg har varme unger så her bruker jeg ikke dunposen når det har krype litt oppover på pluss siden
Da bruker vi heller dyne eller ulike  tepper, for de er lettere å bare ta vekk/bytte ut med noe varmere.

hmm.. kjipt at disse ungene er så forskjellige altså. hadde vært greit med en oppskrift som vi alle kunne følge.. hehe, neida

jeg kan ta av den ene delen av posen, den øverste. så jeg vil etterhvert om jeg merker at ungen er varm fjerne denne.. men vil ha skinnet nede i vognen enda. tror den kommer til å bli liggene til vi bytter til sportsvogn del i april.. slik at vognen vil være mest mulig lik hele tiden.. får heller fjerne den helt om hun koker opp i vognen.. :-p

Back
Topp