Vinterklær til baby

SHS

Elsker forumet
Kommer dere til å kjøpe vinterklær/uteklær til babyen? Hvis det hadde vært første, så tror jeg ikke at jeg ville ha gjort det. Da kan de jo bare ligge i vogna. Men nå er vi jo med eldste ut og leker, da vil jo også babyen opp av vogna. Derfor lurer jeg litt på om jeg må kjøpe det. Usikker på om jeg skal kjøpe hel dress eller boblejakke og bukse. Blir vel litt mye å ligge med vinterdress oppi vognposen? Noen erfaringer på hva som er lurt?

Dette er min første, men jeg tenker at jeg trenger en vinterjakke iallefall. Han sitter jo i sportsdelen så føler han må ha jakke på seg. Har arvet en reimadress som er rundt str 1 år så tror ikke jeg kommer til å kjøpe noen dress før han kan bruke den :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Dette er min første, men jeg tenker at jeg trenger en vinterjakke iallefall. Han sitter jo i sportsdelen så føler han må ha jakke på seg. Har arvet en reimadress som er rundt str 1 år så tror ikke jeg kommer til å kjøpe noen dress før han kan bruke den :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Ja, tror det er lurt å ha jakke uansett. Min første lå bare i vinterposen, men han var jo mindre når han var baby. Så enig i at de må ha jakke eller utedress! Men trenger de begge deler? Er jo mer lettvindt og billigere å kjøpe en boblebukse i tillegg til jakken, men hvis han skal leke i snøen, så er det jo bedre med hel dress.

Så heldig du er som har arvet :) Tror minste vinterdressen fra eldste er litt for stor, så her må jeg nok kjøpe. Det som er litt dumt er jo at de vokser så fort, og slike vinterdresser er jo så dyre. Litt kjedelig hvis man kjøper en som ikke holder hele sesongen!

Har en tynn reimadress. Regner med han ikke kommer til å ville sitte/ligge i vogna hele vinteren selv om han er nummer en, og vinteren kan jo fort vare frem til mai her i nord :p

Februar-14 mamma <3

Har en tynn reimadress. Regner med han ikke kommer til å ville sitte/ligge i vogna hele vinteren selv om han er nummer en, og vinteren kan jo fort vare frem til mai her i nord :p

Februar-14 mamma <3

Hehe, da holder det vel ikke akkurat med tynn reimadress heller da :rolleyes::D Babyene er nok blitt ganske aktive og mobile innen mai ja! Vi har heldigvis ikke like lang vinter her!

Enig i at de trenger noe uteklær, men usikker på hvor mye jeg skal kjøpe.

Jeg har kjøpt skalldress, tynn fleecedress og tynn ulldress som jeg kan ha under skalldressen. Mest tenkt til bruk i bæreselen. I tillegg har jeg fått en boblejakke til henne. Vi hadde jo ikke vinter i Bergen i fjor, så jeg må se litt an hva jeg faktisk trenger av uteklær. Blir det godt med snø og kaldt så kjøper jeg vinterdress der og da så vi kan leke og ake litt. Da må mammaen og pappaen ha vinterdress også :D

sitter på padda!

Hehe, da holder det vel ikke akkurat med tynn reimadress heller da :rolleyes::D Babyene er nok blitt ganske aktive og mobile innen mai ja! Vi har heldigvis ikke like lang vinter her!

Tror man bare må se an behovet etter hvert som det melder seg :)

Februar-14 mamma <3

Jeg har reimatec vinterdress, nøstebarn ulldress og en tynn reflex høst dress.. Dette er min første og vi et mye ute:) Har også noe strikket ull og noen andre drakter.. Vi bruker også bæreselen en del, er glad han har litt..

Reima dressen er arvet, men hadde kjøpt ny hvis ikke :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, tror det er lurt å ha jakke uansett. Min første lå bare i vinterposen, men han var jo mindre når han var baby. Så enig i at de må ha jakke eller utedress! Men trenger de begge deler? Er jo mer lettvindt og billigere å kjøpe en boblebukse i tillegg til jakken, men hvis han skal leke i snøen, så er det jo bedre med hel dress.

Så heldig du er som har arvet :) Tror minste vinterdressen fra eldste er litt for stor, så her må jeg nok kjøpe. Det som er litt dumt er jo at de vokser så fort, og slike vinterdresser er jo så dyre. Litt kjedelig hvis man kjøper en som ikke holder hele sesongen!
Ja det er gull å arve! Det er jo minimalt hvor mye de får brukt sånne vinterdresser når de er så små, men samtidig er det praktisk å ha en om de skal f.eks leke i snøen som du sier. Den dressen jeg har arvet har to av tanteguttene mine brukt, men den ser jo helt ny ut! :)

Jeg har arvet en dress, og lurer på å kjøpe en ulljakke fra nøstebarn. Hadde jeg ikke arvet så hadde jeg kjøpt brukt. Altfor dyrt med ny.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke erfaring med hva man trenger.. Men hverfall kjøpt flere ulldresser, fleesdress og en reima vår/høst dress.. Som jeg kan bruke utenpå ved behov:) er egentlig mest kjøpt med tanke på våren neste år.. Får se hva behov som melder:)

Jeg har arvet en dress, og lurer på å kjøpe en ulljakke fra nøstebarn. Hadde jeg ikke arvet så hadde jeg kjøpt brukt. Altfor dyrt med ny.

Tror også jeg går for noe ull/ullfleece fra Nøstebarn. Har jo ikke barn fra før, så vet liksom ikke helt hva vi kommer til å drive med ute i vinter, om dere skjønner. ;) Jeg hater jo vinter, så ser ikke for meg at jeg er den som er mest ute... Hehe... ;)

Tror også jeg går for noe ull/ullfleece fra Nøstebarn. Har jo ikke barn fra før, så vet liksom ikke helt hva vi kommer til å drive med ute i vinter, om dere skjønner. ;) Jeg hater jo vinter, så ser ikke for meg at jeg er den som er mest ute... Hehe... ;)
Å, jeg elsker vinteren og har store planer om å kjøpe pulk og ta henne med på skitur:) Vil også kjøpe akebrett:)

Å, jeg elsker vinteren og har store planer om å kjøpe pulk og ta henne med på skitur:) Vil også kjøpe akebrett:)

Tenkte litt på akebrett, faktisk. Det kan jo være litt gøy både for bittesmå og store. Ser du bor på Lillehammer, der pleier det jo å være bra vinter. Er stort sett bare sørpe her nede hvor jeg bor. ;)

Vi har kjøpt reima tec vinterdress i str 80 på halv pris :-) i er glade i å være ute, så vinterdress må vi ha! Det er sikkert lurt med en jakke også ja! Har ikke tenkt på det enda, men må vel kjøpe det etter hvert.

Jeg har Reima vinterdress i str 80 (tror jeg:p). Men spørs om den ikke er passe før i desember el... Får se hva jeg har behov for. Må nok ha en jakke hvertfall når hun sitter i posen i vogna... Tror ikke jeg kjøper dress før hun passer str 80 og krabber selv

Hadde dress og jakke til min første. Lekte jo ute selv om hun ikke hadde eldre søsken. Alt er pent brukt, så lillesøster arver. Går ikke til innkjøp av noe nytt.

Hvis du har flere lag med ull så holder det med tynn dress som "skallbekledning". Er ikke ute å leker med så små i lavere enn minus ti grader uansett hvor man bor.

• Liker
Reactions: BMC
Vi kommer til å kjøpe en del ullundertøy og vinterdress, hadde det samme til eldste og han er født tre måneder senere. Mange av barna her kommer jo til å gå i løpet av vinteren! La de leke ute og ha det gøy! Eldste elsket å ake i akebrett (ca åtte mnd)fra han kunne sitte litt selv. Dro han bortover der det var nogenlunde flatt. Vi er mye ute da, både til fots og på ski, så sikkert forskjell på hva andre tenker seg. Trenger jo ikke kjøpe den dyreste dressen heller akkurat. Har man noen sett med ullundertøy, en heldress (hjemmestrikk/kjøpt tykkere type) og utedress kommer man veldig langt. Stonz eller tilsvarende er gull å ha i tillegg i stedet for sko :)

Back
Topp