Vinterklær og vinterdress?

Bkno2397562

Blir kjent med forumet
Hei! Hvilken plan har dere når det gjelder påkledning? Er det behov for dress til nyfødt?

Hva trengst egentlig for å holde barnet varmt?

Jeg har kjøpt ull, har hjemmestrikket ullklær, voksipose,lammeskinn. Trenger jeg egentlig noe mer?
 
Jeg synes dress var genialt. Sist levde jenta i boddy og strømpis inne. Og på med dress, lue og votter ev sokker når vi skulle ut.
 
Uten noe erfaring her da, men ser ikke for meg at jeg kommer ikke til å gå ut uten at hun enten er pakket inn i vognpose eller bilpose. Og da tror jeg d holder med ull sånn i starten... Har mye strikketøy da, blandt annet en ganske tykk ulldress, så venter med å kjøpe noe annet til behovet melder seg!
 
Bilstol pose å vogn pose. Så lue, votter å sokker. Evt ull utenpå vis det er veldig kaldt. Men har dress fordi jeg liker å bruke bæresele :) å har tenkt å bruke det mye når storebror er hjemme å trenger vogna. Men har litt etter storebror som er i nøytrale farger :) så håper de holder nå også. Har også hjemmestrikket type hente sett to stk og en Marius dress. Dette må jo brukes :D
 
Hei! Hvilken plan har dere når det gjelder påkledning? Er det behov for dress til nyfødt?

Hva trengst egentlig for å holde barnet varmt?

Jeg har kjøpt ull, har hjemmestrikket ullklær, voksipose,lammeskinn. Trenger jeg egentlig noe mer?
Høres bra ut det der.. :) trenger ikke type vanntett/vindtett dress med mindre du skal ut på tur i skogen med bæretøy for eksempel.. :)
 
Blir vel en ulldress, men syns det blir altfor mye med tykk vinterdress. Kommer til å ha pose i både vogna og bilen, og de skal jo helst ikke ha for tykt lag under bilselene heller.

Også syns jeg de forsvinner så ille i de store dressene
 
Alle mine er vokst opp i Stavanger og da har det ikke vært behov for dress før de ble en del større.

I vogna lå de godt pakket inn i dunpose på lammeskinn med et par lag ull, lue og votter. Samme i bilstol, bare litt mindre klær og bilstolpose.

Dress synes jeg ble fryktelig klumpete og stort fram til ca 7-9 mnd.
 
fikk sommerbaby sist, men kjøper inn ull, voksi pose til både vogn og bilstol. kan være greit med et par små votter på trilleturer da hendene ofte ligger oppover. Ellers kommer jeg bare til å kjøpe en heldress i ull til utenpå strømpebukse og body til trilleturer samt lue. Noe tykkere dress er nok ikke nødvendig enda :)
 
Sist (sommerbaby) hadde jeg faktisk termomet i vogna, og jeg blei overrasket over hvor varmt det var i vogna, både på høsten og vinteren.
Jeg har kjøpt slik "undertøy"/lekedress - ulldress til å bruke både inne og ute, som en kosedress, istedenfor body/strømpebukse.

Ute, så sant det ikke er -15-20grader, har jeg tenkt å på ulldressen/strømpebukse og body, ullsokker, strikket ullgenser evt strikket ullbukse, ullteppe og dunpose.
Mini kommer også til å ligge på skinn.

Sist når største sov ute stort sett hele vinteren, hadde hun ikke mye på seg, body/strømpebukse,ullsokker, ullteppe og evt en tynn fleecedress/ullgenser om det var kaldt. Om hun var kald var det stort sett på fingrene, etter en kamp med vottene ;)

Selvfølgelig er votter, lue, sokker på! :)
 
Samme som resten. Ulldress. Ligger stort sett i vogna i pose. Skal kjøpe meg en vinterjakke til gravide som kan brukes som bærejakke etter fødsel, så da er lille helt inntil kroppen min og varm fra utsiden pga min jakke. :)
 
Her går jeg igjen for pose (vogn/bilstol) og tynn body(ulldress) og heller en bukse/gebser over der om det skulle bli skikkelig kaldt. Men posene holder de små gode og varme. Ogbsefff votter og lue da :)
 
Back
Topp