Vinterjakker til større barn

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Dere som har barn som nå begynner å nå de største str på klær i klesbutikker...

Hvor kjøper dere ytterjakker?

Jeg tror eldste må ha en ny ytterjakke, den han har passer i armer og rundt kroppen, men er så kort i livet, og han blir så våt på ryggen når han er ute i snøen. Jakka sklir jo opp...

Så, hva slags modell og type jakker kjøper dere?

Tenker på evt kjøpe en str større enn det han har nå sånn at han kanskje kan få brukt den neste sesong også. Så str 164 blir det da.

På session har de kule jakker som går ned rumpa. Også urban har slike jakker. Mine barn bruker det i skibakken

Dere som har barn som nå begynner å nå de største str på klær i klesbutikker...

Hvor kjøper dere ytterjakker?

Jeg tror eldste må ha en ny ytterjakke, den han har passer i armer og rundt kroppen, men er så kort i livet, og han blir så våt på ryggen når han er ute i snøen. Jakka sklir jo opp...

Så, hva slags modell og type jakker kjøper dere?

Tenker på evt kjøpe en str større enn det han har nå sånn at han kanskje kan få brukt den neste sesong også. Så str 164 blir det da.
Mi jente går i 7klasse hun er 158 høy men veldig slank. Lang i ryggen. Så jeg har sluttet å kjøpe klær på barneavdeling til henne og kjøper heller xs av og til s på voksenavdelinger for da er det bedre passform og jeg ser for meg at huk kam bruke det lenger. Nettopp fordi blant annet yttertøy er veldig dyrt og jeg kjøper ikke det for at hun skal bruke det en sesong. Eneste keg har kjøpt i 164 er en vinterpakke fra sportsmann.no hvor det er en vinterjakke og bukse, flis bukse og jakke + buff og lue. Alt til 599 eller 699. Den pakken var gode størrelser og passet godt i ryggen.

Min har dunjakke fra bergans og boblejakke fra Tommy H.
Å så har vi visst noen ubrukte fordi de ikke passet i formen..

Vi sliter litt med str, ettersom han har lange armer , er tynn og har kort overkropp. Xs blir for stort og vi kjøper ikke klær som er for store, det vil han ikke gå i. 164 blir kort i armene men passe på kroppen:confused:

Vi handler på zalando, boozt, kidsbrandstore

Vi sliter litt med str, ettersom han har lange armer , er tynn og har kort overkropp. Xs blir for stort og vi kjøper ikke klær som er for store, det vil han ikke gå i. 164 blir kort i armene men passe på kroppen:confused:

Sliter med str her og, men med motsatt problem... Han er 151 cm ca, men han er ikke så slank...

Bruker 158 eller 164 i bukser, og gensere varierer etter merke. I noen merker må han ha 170 feks. Men bruker stort sett 158/164.

Ytterjakkene han har nå er 158, og det passer i armer og rundt kroppen, men blir da for kort i livet... Så spørs om han har en del lengde der.

Er søren meg ikke lett.

Vurderer noe parkas-aktig, for de er jo litt lange.

Til jenta på 11 har jeg kjøpt bergans lott lang jakke på intersport, og til mon overaktive 9 åring har jeg kjøpt skogstad på samme butikken.

Forsøkt XS i dame? Mener ikke at han skal gå i dameklær, men noe av tøyet til dame er jo smalere bare, uten innsving og i samme farger

Sliter med str her og, men med motsatt problem... Han er 151 cm ca, men han er ikke så slank...

Bruker 158 eller 164 i bukser, og gensere varierer etter merke. I noen merker må han ha 170 feks. Men bruker stort sett 158/164.

Ytterjakkene han har nå er 158, og det passer i armer og rundt kroppen, men blir da for kort i livet... Så spørs om han har en del lengde der.

Er søren meg ikke lett.

Vurderer noe parkas-aktig, for de er jo litt lange.
Nei ikke lett, det er jo så forskjellig fra merke til merke også , umulig å bli klok på.
Ja, parkaser er gjerne litt lange, ellers er jo noen dunjakker litt lenger bak. Min bruker faktisk bergans sin i 164 fortsatt og den passer, Tommy Hilfiger i str 170 er for kort i armene :confused:

Nei ikke lett, det er jo så forskjellig fra merke til merke også , umulig å bli klok på.
Ja, parkaser er gjerne litt lange, ellers er jo noen dunjakker litt lenger bak. Min bruker faktisk bergans sin i 164 fortsatt og den passer, Tommy Hilfiger i str 170 er for kort i armene :confused:
Har kikka litt i dag, men er jo helt håpløst..

Han har to jakker, en litt tynnere som er litt lenger i ryggen, og en tykkere boblejakke som er kort.

I dag tok han den tynneste for å teste ut, og det gikk greit i dag, så vi får prøve den litt. Både med og uten ull under.

Men i dag kom han jo hjem og hadde fått revner i utebuksa, både i rompa og nederst på benet :(
Og vi som sliter med å finne utebukser og :(
Denne fra Helly Hansen fant vi i fjor, og den kunne reguleres både i vidde og lengde, og den passer enda, og hadde nok passet neste år og hadde det ikke vært for de små hullene :(

Forbanna vinter som bare gir blankis.. Er nok det som har ødelagt buksa... Men men. Gidder ikke kjøpe ny bukse nå som sikkert revner den og på denne isen..

Han har to jakker, en litt tynnere som er litt lenger i ryggen, og en tykkere boblejakke som er kort.

I dag tok han den tynneste for å teste ut, og det gikk greit i dag, så vi får prøve den litt. Både med og uten ull under.

Men i dag kom han jo hjem og hadde fått revner i utebuksa, både i rompa og nederst på benet :(
Denne fra Helly Hansen fant vi i fjor, og den kunne reguleres både i vidde og lengde, og den passer enda, og hadde nok passet neste år og hadde det ikke vært for de små hullene :(

Forbanna vinter som bare gir blankis.. Er nok det som har ødelagt buksa... Men men. Gidder ikke kjøpe ny bukse nå som sikkert revner den og på denne isen..
Kjipt, tror ikke vi har vinterbukse engang i år, så ikke poenget men mulig vi må ha en til påske:confused:

Er kanskje mulig å lappe det så det varer ut denne sesongen?

Har prøvd før på en bukse, det holder ikke... Ikke det jeg prøvde da iallefall.
Mulig hvis det sys, men da er jeg usikker på hvor vanntett det blir i de nål-hullene?
Vet hvertfall at på slike vanntette så er det mulig å stryke noe på, men jeg vet rett og slett ikke. Kjipt når slike klær blir ødelagt!

Vår eldste har str 14 år i helly hansen vinterjakke. Den er ikke får kort i livet, går ned til rompa. Nå har han riktignok nesten sluttet å leke i snøen, bruker aldri utebukse lenger. Så vet ikke hvordan det hadde sittet ved mye "baselek" i snøen. Men ser for meg at det skal litt til før den sklir opp.

Kjipt, tror ikke vi har vinterbukse engang i år, så ikke poenget men mulig vi må ha en til påske:confused:
Ble så jeg kjøpte to parkaser på tilbud på kappahl i dag.
I to str, og begge passa, og den ene psder iallefall neste år også tenker jeg.
70% rabatt, og fikk to jakker for 361 kr, mot fullpris på 1200 kr. Så da satser jeg på at det holder i vinter. En Hampton Republic, og en fra kappahl sitt eget merke. Den ene med 5000 i vannsøyle, så det er da noe vanntett.

Så får vi heller se hva vi går for både med utebukse og annen type vinterjakke neste sesong. Nå synes jeg det er mye utplukka og vanskelig å finne.

Back
Topp