Vinterjakke...?

EmVee

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skal dere kjøpe gravidjakke eller hvordan tenker dere å løse det?
 
Har en fra da jeg gikk med desemberbabyen. Den er helt utslitt, så på mange måter ikke verdt pengene, men bruker den likevel siden jeg først har den og ingen kommer til å ville ha den.
Ville sjekket bruktmarkedet hvis jeg skulle hatt en ny.
Ellers kledde jeg meg med ullgenser, stort skjerf og åpen jakke da jeg gikk med maibaby I 2013
 
Jeg fikk en veldig fin tynn boblejakke (som er overraskende varm) til jul, som ser ut som en vanlig jakke. I tillegg har den glidelås på hver side som kan åpnes slik at magedelen gjøres større. Genial!

Edit: glemte jo helt å skrive at den er fra Stormberg :p
 
Last edited:
Tror jeg venter og ser det an. Mest sannsynlig blir det bare lag på lag, tipper jeg har en vårparkas som passer magen :) ellers kan jeg sikkert bruke mannen sine jakker :)
 
Jeg tenker å holde ut med de jakkene jeg har til vinteren er over :p. De er romslige, så kan fortsatt bruke dem lenger.

Ellers har jeg en bærejakke, som har plass til å ha barnet i sele forran på magen. Den kan evt brukes tiø nød. Der er det stooooor plass
 
Jeg har en billigjakke fra forrige svangerskap, en bærejakke fra Bonprix. Ikke så varm, men så har jeg heller ikke fått særlig mage enda, så jeg satser på at den vanlige vinterjakka holder et par måneder til :) Bærejakka var utrolig digg å ha med lille, da fikk hun vindskydd og vi slapp å ha hundre lag klær mellom oss :)
 
Har en stor vinterkåpe med knyting som funker på et vis. Brukte den langt utpå våren sist. Har ikke lyst på så mye klær jeg ikke kommer til å bruke etterpå, gjør det beste av det jeg har heller.
 
Jeg har kjøpt en rimelig og tykk parkas på jula faktisk til 500kr. Kjøpte den bare 2 størrelser for stor, så har magen litt å vokse i, for vinterjakka fra ifjor er allerede for liten over magen:wideyed:
 
Mine jakker passer fremdeles, så for meg så blir det nok lag på lag, når det blir for trangt:happy:
 
Jeg stjeler mine brødre sine jakker fra norrøna! :hilarious: Herre størrelsene er mer romslige!! :)
 
Vi bor ganske lang sør, så ikke veldig kaldt her nå hvertfall.. har en softshell i str xl bergans. Kjøpte på auksjon når jeg jobba i sportsbutikk :hilarious: den kan jeg ha tykke ullgenser under. Har også lånt en bergans dunjakke av mora mi..
Så har jeg en litt finere svart kåpe, med knapper som fortsatt passer! Kjedelig å kjøpe nye jakke for å bruke et par mnd og aldri mer! :oops:
 
Jeg sliter veldig allerede!! Har lite som passer nå, går mye med tykke gensere og åpen jakke... kunne tenkt meg en jakke kan du si. Blæ
 
Vinterjakka mi er romslig (Didrikson), den passer enda. Vil tru eg klarer å lukke den i allefall i 1 mnd til - kjøper ikkje ny vinterjakke bare for et par mnd. Har frå før Stormberg Goretex gravid jakke, den kan eg evt ha tjukk genser under og passer til typisk vestlandsvær på seinvinter/vår. Har også tynn gravidjakke på HM sist gang som vårjakke.
 
Aner ikke enda. Når kommer magen for fult?

Når blir det varmere i været? Mars? April?
Mai kan jo være sommer :)
 
Jeg fant en jakke pæ fretex idag! :D
Strl L, vil være passelig ei lita stund til i allefall ;)
 
Nei jeg har ikke tenkt til det, har ikke lyst å bruke penger på det. Men trodde egentlig at den jakken jeg har (Didrikson) skulle vare lenger, den begynner å bli passe stram nå o_O Magen har vokst mye siste ukene!
Håper det ikke blir så kaldt her i Bergen videre utover vinteren :rolleyes: Kjøpte ny høst/vårjakke i høst som var ganske romslig, så den kan jeg hvertfall bruke når det ikke er iskaldt.
 
Jeg tenker å bruke mine så lenge d går, og ellers ett godt skjer og ha jakka åpent, blir d for kaldt, låner j en av samboer sine:hilarious: gidder ikke kjøpe ei jakke bare for å bruke den nå i noen mnd-er:)
 
Kjøpte en tykk jakke i en større størrelse når jeg fant ut at jeg var gravid. Den holder i lange baner. Er jo ikke lenge man får brukt den. Har kjøpt gravidjakke som skal brukes på våren og som kan brukes som bærejakke i tillegg :)
 
Nei, har ei Svea jakke og den har enda ganske god plass, så tror jeg ikke trenger ☺️ Plutselig er våren her
 
Back
Topp