Vinterjakke til de små

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Ja i vrimmelen av merker og fine jakker, så lurer jeg på hva dere velger som vinterjakke?

Er på jakt etter en fin til lillegutt som ikke er for stor og klumpete.
 
Vi var veldig fornøyd med en tynn dunjakke (finnes nesten overalt nå). Ellers så har vi brukt ReimaTec+ sin vinterdress.
 
Kommer bare til å bruke vinterdress, føler ikke at det er behov for jakke :) I bilen kommer vi til å bruke ulldress eller fleecedress
 
er på utkikk etter det samme selv.. Tenker litt sånn i bilen, når vi skal til og fra barnehagen, til situasjoner hvor jeg selv vil bruke min vinterjakke :)
 
Jeg kommer bare til å ta ull på om ikke dressen er på. Min erfaring er at jakka er mer i veien enn nyttig til de små. Men så har ikke jeg lappen så til/fra bil er sjelden vi er og i bilen skal de jo ikke ha tykk jakke på seg uansett. Så da er det vogna igjen og der har jeg dårlig erfaring med jakke. Men så er jeg og over middels glad i ull til barn og da :p
 
Har kjøpt en fra Reima på salg :p håper han vokser inn i den, for den var stoooor!
Ellers elsker jeg ull! Blir nok mye av det :)
 
Lillemann fikk softshelljakke og bukse fra besteforeldre, så jeg har tenkt at den jakken får duge som vinterjakke med ull og fleece under. I bil bruker vi alltid ull og fleece/strikket tøy, så jeg regner ikke med at det er behov for vinterjakke.. Da bruker vi heller dress :)
 
Bestilte anorakken fra Gullkorn jeg, den er tynn og kan brukes med feks tynn ull/fleece tilogfra barnehagen i bil. Og nydelig ;-) så jammen brukes alene nå i høst og kanskje til våren.
 
Back
Topp