Vinterdyne uten dun?

Sol_82

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Eller dundyne som man vet at dunen er norsk og kommer fra slaktede dyr og ikke levende?

Viktig med dyrevennlige produkter (for meg i hvert fall), så fint om noen av dere har ett tips eller to til varm dyne ;)
 
Norsk dun sine nettsiden kan muligens gi en pekepinn.
 
Følger denne tråden :) Trenger også tips til vinterdyne både til vogn/vugge og seng ^^,
 
Vi fikk gave fra svigerforeldre dyne i av sau skinn. Veldig fornøyd
 
Dette vil jeg gjerne vite også. :) Dyrevennlig er viktig!

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Vet ikke om de er dyrevenlige, men prøvde først babydan sin og den var ikke bra, der datt dunene ut og alle samlet seg nederst så han våknet fodi det var kaldt. Klaget og fikk ny, men var samme. Fikk da pengene tilbake og kjøpte andungen sin fra princess og den er vi kjempe fornøyd med :)
 
Vi bruker fiberdyner selv og hadde foretrukket det fremfor dun, men viktig at dyna er varm nok!
 
Hvis det er dyne for å ha i vogn ute i vinter, er det vel å foretrekke å bruke dun eller ull pose istedet? De er jo mye lunere enn en dyne? Jeg for min del har kun brukt dyne i vogna på sommeren. Ellers bruker jeg voksi sin ull-pose. Der blir det iallefall ikke for kaldt for lille.... Har brukt den til alle mine tre, og fjerdemann skal også få den.
 
Hvis det er dyne for å ha i vogn ute i vinter, er det vel å foretrekke å bruke dun eller ull pose istedet? De er jo mye lunere enn en dyne? Jeg for min del har kun brukt dyne i vogna på sommeren. Ellers bruker jeg voksi sin ull-pose. Der blir det iallefall ikke for kaldt for lille.... Har brukt den til alle mine tre, og fjerdemann skal også få den.

Har kjøpt voksi urban til vogna (fått skriftlig beskjed om at de er dyrevennlige), så var helst til vugga og senga jeg tenkte.
 
Alt som er med fjær i, er jeg veldig skeptisk i og bruke til de aller minste.
Grunnen er en artikkel jeg leste for en tid tilbake, om ei jenteunge som hadde en kul på kroppen og enden av visa var en fjær som har hadde klart å komme seg innunder huden.
Takk for meg, sa jeg da!

Her blir det nok en tynn dyne, event en sovepose. Bruker og lamull i senga, siden den puster så godt.
 
Jeg jobbet for noen år siden på Princess Interiør og fikk kurs i dyner og puter fra Norsk dun.
Dundyner fra de er godkjent og anbefalt av astma og allergiforbundet fordi tettheten i stoffet som holder duna på plass er så tett at sengemidd/støv ikke trenger like lett inn.
De var og opptatt av etikken, men jeg vet at ikke all duna var norskprodusert (den gang da).
Jeg blir å bruke denne til nestemann og fordi jeg var veldig fornøyd sist.
 
Jeg jobbet for noen år siden på Princess Interiør og fikk kurs i dyner og puter fra Norsk dun.
Dundyner fra de er godkjent og anbefalt av astma og allergiforbundet fordi tettheten i stoffet som holder duna på plass er så tett at sengemidd/støv ikke trenger like lett inn.
De var og opptatt av etikken, men jeg vet at ikke all duna var norskprodusert (den gang da).
Jeg blir å bruke denne til nestemann og fordi jeg var veldig fornøyd sist.

Norsk dun får mesteparten av fjæra fra Polen, visstnok fra slakteren dyr.

Kjøpte helårsdyne i fiber i går, så håper den gjør nytta for seg også;)
 
Norsk dun får mesteparten av fjæra fra Polen, visstnok fra slakteren dyr.

Kjøpte helårsdyne i fiber i går, så håper den gjør nytta for seg også;)

Det gjør den, men fiber vil kunne gi klam baby dersom det kommer en liten som er veldig varm :)
 
Det gjør den, men fiber vil kunne gi klam baby dersom det kommer en liten som er veldig varm :)

Det kan jo være, men de i butikken sa at disse fiberdynene skulle være ganske like dun-dynene og det kjentes nesten ut som dun også. Jeg har jo bar kjøpt den miste størrelsen, så da er det jo bare å prøve å se om det funker bra. Hvis ikke så skal jeg nok få kjøpt inn en annen i stedet. i værste fall så har man en dyne i reserve ;)
 
Back
Topp