Vinterdyne : dun eller fiber?

Aurora

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Marsipanene 2019
Har dere dun eller fiber dyne om vinteren ?
Vi har 2 stk fiber vinterdyner.
De fungerer helt greit .
Jeg har vært på overnattingsbesøk hos ei veninne og hun hadde dun dyne på gjesterommet. Den var så god og varm.
Så jeg går og drømmer om å investere i dun dyner, men det koster en del.

Har helårsdyne med dun. Elsker den! Oppleves sval om sommeren og varm om vinteren[emoji4]

Jeg sover med sommerdundyne hele året, og så tar jeg heller et pledd om det blir kjølig. Kjæresten er så heldig å ha edderdundyne, så jeg liker jo aller helst å krype under den. Lille skal også få en slik, heldiggrisen.

Tykk deilig dundyne om vinteren, og helt tynn dundyne om sommeren.

Tynne sommerdundyner på sommeren og tykke gåsedunsdyner på vinteren.
Kjøpte vinterdynene nå før jul som julegave til meg og mannen, dyrt men absolutt verdt hver krone.
Kjøpte på kid da de hadde 2 for 1 på dyner, så det hjalp jo en del :)

Lille har helårsdyne i dun.

Tynne sommerdundyner på sommeren og tykke gåsedunsdyner på vinteren.
Kjøpte vinterdynene nå før jul som julegave til meg og mannen, dyrt men absolutt verdt hver krone.
Kjøpte på kid da de hadde 2 for 1 på dyner, så det hjalp jo en del :)

Lille har helårsdyne i dun.
Vi må investere i dundyner også snart :)

Min samboer jobber hos Macot Høie, og her går det i dun til små og store! Det er aboslutt det beste med tanke på at man ikke blir klam, regulerer varmen bedre og ikke minst bedre kvalitet! Anbefaler Jysk, de selger gode Høie-produkter til grei pris pga. de kjøper i så store kvantum :happy:

Prøv dun en gang og du går garantert aldri tilbake til fiber... Eneste ulempen med dundyner er at de ikke kan vaskes i maskin (voksendynene ihvertfall og vanlig størrelse maskin). I februar er det ofte tilbud på dundyner!

Dun absolutt :)

Back
Topp