Vinterdress?

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Førstegangs her og prøver å finne ut hva jeg trenger.

Kjøper dere vinterdress til babyen? Og i så tilfellet i hvilken størrelse?

Tenker jo at som regel vil babyen ligge i vognen med vognpose på, men vi tenker jo oss på fjellet i ny og ne (så lenge alt går fint) og da er jo ikke vogn et alternativ...
 
Førstegangs her og prøver å finne ut hva jeg trenger.

Kjøper dere vinterdress til babyen? Og i så tilfellet i hvilken størrelse?

Tenker jo at som regel vil babyen ligge i vognen med vognpose på, men vi tenker jo oss på fjellet i ny og ne (så lenge alt går fint) og da er jo ikke vogn et alternativ...

Nei. Tenker at ungen ikke trenger vinterdress. Forrige var åtte-ni måneder når snøen kom og kunne ake med oss, da var det et poeng..
 
Har ikke noen skikkelig vinterdress. Sist ble jenta født i november, og det var så kaldt det året at vi nesten ikke var utendørs i det heletatt før i mars, og da trenger man ikke lenger tjukk dress.

Har noen dresser førstemann fikk i gaver, som er brukt en eller to ganger, og det holder (dresser i tøy)
 
Fikk en dress i str 62 i gave til førstemann og den er nesten ubrukt.. Brukte kun hjemmestrikket ulltøy i vognposen (mye mykere), og holdt oss unna steder hvor vi ikke kunne gå med vogn når de var nyfødte. De er jo for små til både pulk og bæremeis den første vinteren, og sur vind er ikke det beste i forhold til hjemmestrikk. Har også en duffeljakke i str 56/62 som mellomste fikk i gave. Brukt en gang da vi dro dit på besøk. Makan til bortkastet plagg skal du lete lenge etter! Så stiv og ubrukelig..men veldig fin og søt så svigermor klarte ikke å gå forbi den o_O
Så den minste vinterdressen vi har er str 80 eller 86. Har også en overtrekksdress i str 80 som er fin til høst/vår.
 
Nei, vi bruker å kle på lagvis med ull og legge baby i voksiposen med lammeskinn under i vogna. :) Har ikke brukt noe særlig vinterdress når de er så små.
 
Da slår jeg til ro med at jeg kan se det an om det blir nødvendig, og at jeg ikke trenger å gå til innkjøp av det no. Tanken var påske og helger på fjellet (er gjerne varmegrader ute, men snø), hvor det ikke er tilkomst med barnevogn og hun gjerne blir bærende rundt på og sittende på fangene våre i hytteveggen. [emoji4]
 
Sniker fra desember.

Vi har kjøpt én dress (den er ikke vanntett eller en utedress i den forstand) i tilfelle men kommer i hovedsak til å bruke tynne ulldresser siden babyen alltid kommer til å være i bilstolposen i bilstolen eller i vognposen i vogna. Jeg kommer ikke til å bruke dressen i bilstolen eller vogna, kun hvis vi skal noe hvor vi skal bære henne med, f. eks?
 
Da slår jeg til ro med at jeg kan se det an om det blir nødvendig, og at jeg ikke trenger å gå til innkjøp av det no. Tanken var påske og helger på fjellet (er gjerne varmegrader ute, men snø), hvor det ikke er tilkomst med barnevogn og hun gjerne blir bærende rundt på og sittende på fangene våre i hytteveggen. [emoji4]

Til slike tilfeller er det nok kjekt å ha :)
 
Back
Topp