Vinterdress, Wheat eller Mini-A-Ture?

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Noen som har erfaring med disse? Hvordan er de i str? Store, normale? Skal kjøpe mtp vinter neste år og er usikker på om vi skal gå for str 86 eller 92. Frøkna vil være 18 mnd (str 86) på denne tida neste år, da har dressen vært i bruk ei stund, men må fortsatt holde noen mnd til. I dag er hun liten og litt rundt (6 mnd og bruker 62/68), men det kan jo fort endre seg på et år! Har hørt mye bra om Wheat sine fra venner som jobber i bhg, Mini-a-ture hadde de ikke vært så mye borti. Ser dressene har lik vannsøyle og pusteevne, og ser ellers ganske like ut..

Har ingen erfaring med disse, men for å forvirre deg ennå mer vil jeg dele mine erfaringer med vinterdresser hvor Reima og Didrikson har vært det eneste som har holdt på varmen og vært tørre etter leking i barnehagen. Når det gjelder å kjøpe vinterdresser så langt frem i tid er det kjempe fristende, men utrolig vanskelig ift str. Barn vokser i rykk og napp. Gikk selv på en smell denne vinteren og måtte kjøpe ny dress fordi den jeg hadde var altfor stor og vil antagelig passe til våren når varmen kommer :p

Som barnehagedress er det lite som slår Polarn o Pyret mener jeg. Reima er også ganske god, men ikke langt på nær så god som Polarn og Pyret. Etter lang bruk et helt vinterhalvår ser de fortsatt helt nye ut (og jeg har fått solgt dem til en god bruktpris på Finn). Jeg kjøpte reima på salg (halv pri) i sommer og har derfor det som vinterdress i år. Helt Ok men jeg synes den har blitt litt stygg i stoffet. Blir Polarn o Pyret igjen neste vinter!

Wheat og Mini a Ture er mer motedresser/hjemmesteder er mitt inntrykk. Egner seg ikke til tøff lek i all slags vær i barnehagen.

Last edited:
Vi liker vår Wheat vinterdress veldig godt! Er alltid god og varm etter vi har vært ute[emoji5] Sønnen min er snart 1 år og bruker 80-86 og har den i 86. Vil si den er normal i størrelsen [emoji5]

Back
Topp