Vinterdress til septemberbaby

Aili

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Hvilken str på vinterdress tror dere vil passe best fra januar-april? Termin 6. September. Tenkte 68, eller er det bedre å satse på 74? Fikk tilbud om å kjøpe en veldig fin en i str 68- derfor jeg lurer allerede nå:p Har veldig lite peiling på dette med str men skjønner jo det varierer stort fra baby til baby :rolleyes: Noen som kan gi meg en liten pekepinn på hva som er mest fornuftig? :D

Det kommer nok litt Ann på babyen og tror jeg. Jeg husker jeg kjøpte alt sånt underveis når han vokste. Og gjør nok det denne gangen og tenker jeg :)

Hvilken dress kjøper dere? Veldig usikker på om han trenger skikkelig tykk vinterdress. Bor langs sørlandskysten og har stortsett milde vintre..

Storebror som er født i oktober druknet i sin størrelse 74 dress i april og han var stor for alderen. Men nå er jo noen dresser veldig store i størrelsen da. Den ble forøvrig nesten ikke brukt. Brukte heller et ekstra lag ull nedi vognposen.

Tror ikke vi har brukt noe særlig vinterdress til barna da de var så små... ligger stort sett pakket inn i vinterpose i vogna i kulda da [emoji846] Men mulig jeg har glemt siden de to forrige altså [emoji28]

Alle mine 4 er født september og oktober og ingen av de har jeg brukt vinterdress på første året. Har kun brukt tynn ull med ulldress evt. Fleecedress over nedi vognposen [emoji4]
Så det blir ikke annerledes med lillebror heller [emoji5]

Har nok behov for det vi. Tenkte til turer der vi ikke har med vogna. For eks når vi drar på tur med snøskuter opp til hytta. Vil gjerne at hun skal ha muligheten å være ute sammen med oss uten å måtte ligge i voksipose hele tiden :)

Jeg husker ikke helt fra mine andre barn, som er født i august og juli.
Denne gangen vil jeg nok bare bruke vinterdress hvis vi skal bære henne i bæresele, ellers i vogn holder det med ull og fleece og voksipose.

Kommer an på hvor fort barnet vokser og hvordan akkurat den dressen er i størrelsene.er det et veldig bra tilbud går det jo an å prøve, men ganske umulig å sitte nå og gjette...

Har nok behov for det vi. Tenkte til turer der vi ikke har med vogna. For eks når vi drar på tur med snøskuter opp til hytta. Vil gjerne at hun skal ha muligheten å være ute sammen med oss uten å måtte ligge i voksipose hele tiden :)

Nå følte jeg meg som en byjente.. men hvordan frakter man en baby på snøscooter?? :oops:

Skjønner [emoji4]
vi løste det med å putte ungene oppi vognbagen nedi vognposen også satt jeg bak på hengeren med bagen [emoji28] Da lå jentene godt skjermet mot vær og vind på vei opp til hytta [emoji1303]

Nå følte jeg meg som en byjente.. men hvordan frakter man en baby på snøscooter?? :oops:

Vi la jentene nedi vognposen i bagen til vogna også satt jeg på hengeren til snøscooteren med bagen og holdt den fast [emoji6]
Det skal sies at det kun er vi som har snøscooter i området der vi har hytte og det er ingen annen biltrafikk ol. som kan være farlig.

Jo oppi der så. Men tenker utenfor hytta å sånn når man sitter ute:D Men vi finner nok ut av det ;)

Sånnsett ja :joyful: De få gangene vi brukte vinterdressen var på hytta i et par forsøk på å sitte ute med babyen - men han ville helst inn å få pupp :meh: som sagt var 74 mer en stort nok (reima dress) og da hadde vi gått opp til 80 i andre klær ;)

Back
Topp