Vinterdress til liten 2,5 åring?

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Jeg sliter sånn med å velge hvilken vinterdress vi skal kjøpe i år. Junior er liten for alderen og slank og det virker som de fleste merkene er store i størrelsen? Så jeg sliter med å velge både merke og størrelse :hilarious: Til sammenligning har vi to dresser fra i fjor (hhv. H&M og Reflex) i str 86 som begge sitter som et skudd nå. Jeg ønsker tips på hvilke vinterdresser som er bra og gjerne hvilken størrelse dere andre med små barn har kjøpt :)
 
Storebror er liten for alderen. Er 3 1/2 år og bruer str 92. Har brukt dresser fra reima og diddrikson i samme str de ellers. Det gjør ingen ting om dressene er litt store, da har man plass til ekstra tøy under og er du heldig varer de i to sesonger.
 
Frøkna her på 2 år og 3 mnd er 90 cm lang. Hun passer som et skudd i Reimadressen fra i fjor i str 86. Da har vi måttet brette opp armene på dressen, så hun har fortsatt plass å vokse i. Den er ganske bred i passformen, og hun er slank, men pga strikk i ryggen har hun ikke problemer med å bevege seg. Her kan det blir skikkelig kaldt ute også, så da er det godt å ha plass til ekstra klær under.
 
Jeg sliter sånn med å velge hvilken vinterdress vi skal kjøpe i år. Junior er liten for alderen og slank og det virker som de fleste merkene er store i størrelsen? Så jeg sliter med å velge både merke og størrelse :hilarious: Til sammenligning har vi to dresser fra i fjor (hhv. H&M og Reflex) i str 86 som begge sitter som et skudd nå. Jeg ønsker tips på hvilke vinterdresser som er bra og gjerne hvilken størrelse dere andre med små barn har kjøpt :)

Vi har fått arve en Didriksons vinterdress i år. Gutten er ca 90 og han har den som heter str 90, den er litt romslig til han nå. I klær ellers bruker han 92 og 98. Han er ikke så slank for alderen da.
Men den dressen har en strikk i livet som kan justeres, og ekstra strikk i ermene som gjør at de sitter godt på.
Hvis den er romslig er det hvertfall god plass til ullklær under. Synes den ser noe mindre ut i passform enn reima.
Vet at bergans har noen dresser som er slanke i modellen.
 
Jeg vil anbefale Bergans jeg da. En smal, tynn, men varm dress. Tåler masse lek og vann, og har den beste passformen for min gutt. Han er tynn, men normal i lengde nå og vi kjøper i den str han bruker. Men vet mange opplever denne som liten i str. Den koster litt da, men kan nok finnes på tilbud. Og man kan fint få litt igjen for den med videresalg.
Jeg hadde aldri kjøpt en dress for stor med vilje for at den skal passe to år. Er dressen stor, slites dressen mer og den blir tykk, stor og klumpete. Ikke bra for små barn etter min mening.
 
Liker reimatec. Gutten har hatt dressene i minimum 2 sesonger før de har vært for små så liker det veldig godt :)
 
Back
Topp