Vinterdress til baby

Leni:

Betatt av forumet
Augustbarna 2021
Mini er nå 3 måneder og jeg er ute etter en vinterdress til henne. I vognen har jeg en eldre (30 år :hilarious:) vognpose med korthåret lammeskinn. Den er god og varm nå, men tenker at når temperaturen dropper mer så må hun ha noe annet enn en klær og tynn ulldress nedi den. Er det noen som har noen anbefalinger? Gjerne en som ikke er så altfor dyr. Ønsker at den er godt foret og har hette. Sett mye på nettet, men av og til vanskelig å se hvor tykke og varme dressene er ut ifra bilder og beskrivelse. Tar også gjerne imot tips om hvilken størrelse som er lurt å kjøpe :) Hun er 58 cm lang nå og har begynt å bruke størrelse 62.

I vogna ville jeg ikke valgt vinterdress, men heller gått for en skikkelig vinterpose. Det er mye mer behagelig for en liten baby å ligge i en lun varm pose enn en klumpete dress. Det er også vanskelig å få på sele i sittedelen når de små har på dress (kan jo hende du bytter til sittedel i løpet av vinteren). Det er også lettere å holde de små varme i pose, spesielt på føtter og hender enn med votter og sko/sokker (små babyer blir fort kalde på hender og føtter.
Finnes mange som selger vinterposer på Finn.

Ullfleecedress er det beste å ha på babyen i vogna.

Har kjøpt en nå fra Hust&Claire på barnas hus. Når den er litt for stor kan føttene og evt ermene brettes sånn at det blir tett ved føtter og hender.
Kjøp gjerne en romslig størrelse, jeg ville gått for str 68. Husk at heldresser alltid ser utrolig mye større ut før man får dem på :p
Vil du gjerne ha hette, har feks Nøstebarn en ullfleecedress, denne selges det mye av på Finn.
Men kan like gjerne ha en god lue i stedet for hette, da babyen ofte vrir hodet til siden i søvne og sånn vil ligge og puste inni hetta i stedet. Vi bruker balaclava på barna når det er skikkelig kaldt. Til baby en tynn balaclava pluss en varmere lue over. Eller en tjukk balaclava. Finnes mange forskjellige merker som feks refleks, kivat, nøstebarn, Huttelihutt. Vil du ha noe skikkelig varmt, velg en lue med vindstopper over ørene.

når det er surt vær har vi i tillegg et strikketeppe oppi posen. Særlig godt å legge rundt overkroppen som gjerne stikker litt opp av posen :) er posen veldig åpen, kan du også ha en tynn dyne oppi

Mini er nå 3 måneder og jeg er ute etter en vinterdress til henne. I vognen har jeg en eldre (30 år :hilarious:) vognpose med korthåret lammeskinn. Den er god og varm nå, men tenker at når temperaturen dropper mer så må hun ha noe annet enn en klær og tynn ulldress nedi den. Er det noen som har noen anbefalinger? Gjerne en som ikke er så altfor dyr. Ønsker at den er godt foret og har hette. Sett mye på nettet, men av og til vanskelig å se hvor tykke og varme dressene er ut ifra bilder og beskrivelse. Tar også gjerne imot tips om hvilken størrelse som er lurt å kjøpe :) Hun er 58 cm lang nå og har begynt å bruke størrelse 62.
Ville også som skrevet over heller hatt en god vognpose. Hadde blant annet voksipose og Nordlys til mine, tykkeste variantene, og det var aldri et problem. Hadde genser votter og lue på i posen de kalde dagene, og babyene var aldri kalde.

Enig med de over her, ingen vits med vinterdress til så små. Vi har en tykk og varm pose i dun, lammeskinn i bunn, hvis det er veldig kaldt bruker vi flere lag med ull. Har også pledd opp mot hodet om det er nødvendig.

Enig med de over her, ingen vits med vinterdress til så små. Vi har en tykk og varm pose i dun, lammeskinn i bunn, hvis det er veldig kaldt bruker vi flere lag med ull. Har også pledd opp mot hodet om det er nødvendig.

Ville også som skrevet over heller hatt en god vognpose. Hadde blant annet voksipose og Nordlys til mine, tykkeste variantene, og det var aldri et problem. Hadde genser votter og lue på i posen de kalde dagene, og babyene var aldri kalde.

I vogna ville jeg ikke valgt vinterdress, men heller gått for en skikkelig vinterpose. Det er mye mer behagelig for en liten baby å ligge i en lun varm pose enn en klumpete dress. Det er også vanskelig å få på sele i sittedelen når de små har på dress (kan jo hende du bytter til sittedel i løpet av vinteren). Det er også lettere å holde de små varme i pose, spesielt på føtter og hender enn med votter og sko/sokker (små babyer blir fort kalde på hender og føtter.
Finnes mange som selger vinterposer på Finn.

Takk for tips alle sammen! Dere har gode poenger som burde vært innlysende, men som førstegangs er det mye man lærer etterhvert :hilarious: Da skal jeg se etter en vognpose :)

Takk for tips alle sammen! Dere har gode poenger som burde vært innlysende, men som førstegangs er det mye man lærer etterhvert :hilarious: Da skal jeg se etter en vognpose :)

Jeg kjøpte faktisk vinterdress til eldste når hun var baby, den ble heller aldri brukt. Ikke greide jeg å selge den heller, så den havnet i UFF.
Så ja, er mye man ikke tenker over med første :) men det går som regel bra uansett. Lurt å spørre da :) lykke til !

Vi hadde vinterdress til vårt augustbarn og den ble brukt mye , men vi brukte den ikke i vogn der hadde vi vinterpose

Posen med ull-for er vel trolig varm nok den, men enig med de andre. I vongs er det ikke vinterdress, det er bedre med en god ull dress

Min tante striklet en herlig ulldress til eldste som jeg brukte på alle tre. Ullundertøy, ulldress og oppi posen som hadde ullfor, og ebt teppe over, hadde vel faktisk et lite ullteppe. Og en ullfell under posen.

Nevnte jeg at jeg elsker ull? ;)

Men klassisk vinterdress sånn vind og vanntett, det er liksom ikke det du trenger oppi vogna. (ikke for det, særlig eldste min fikk ikke det heller på et par år han. Hadde tynn, uforet reima - dress og varierende antall lag ull under. Bhg sa han var tørr og varm og var godt fornøyd med løsningen)

Takk for flere svar her! :)
Endte opp med å kjøpe en Voksi Urban vognpose brukt og er kjempefornøyd. God for mini å ligge i og ikke behov for masse klær på seg før vi går ut, siden hun holder varmen bra i den med kun inneklær og lue - så langt på høsten i alle fall :)

Jeg brukte ullfleece fra Tom og trine på Spar Kjøp. Billige og supervarme!

Hei,

Kjøpte ulldress fra Cosilana, den er genial. Gikk for en mørkere farge (brun), og tilbehør som lue og votter er ganske rimelige. Valuta for pengene og blir brukt på trilletur hver dag.

Kjøpte på Ohdearbaby, usikker om andre fører det merke? Men utrolig mye bra ubehandlet ull her: https://www.ohdearbaby.no/categories/ull-baby

Back
Topp