Vinterdress til 2-åring

Spennendegreier

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Jeg kjøpte den berømte Reima Stavanger til to-åringen i 98, da det er det hen bruker i andre klær. Men hen svømmer i den! Minner meg karakteren Lurch fra The Adams Family i fasongen. Den er altfor lang i armene og overkroppen står opp. Så er det noen som har tips til vinterdress i 98 som er litt mindre i størrelsen? Evnt en stor 92? Tenker å kjøpe brukt denne gangen og satse på at hen vokser inn i den andre til slutt :) Har i ettertid også målt hen og hen er ca 92cm.

Vedlegg

• upload_2021-11-10_18-21-35.png
    upload_2021-11-10_18-21-35.png
    1,3 MB · Visninger: 43
Jeg kjøpte den berømte Reima Stavanger til to-åringen i 98, da det er det hen bruker i andre klær. Men hen svømmer i den! Minner meg karakteren Lurch fra The Adams Family i fasongen. Den er altfor lang i armene og overkroppen står opp. Så er det noen som har tips til vinterdress i 98 som er litt mindre i størrelsen? Evnt en stor 92? Tenker å kjøpe brukt denne gangen og satse på at hen vokser inn i den andre til slutt :) Har i ettertid også målt hen og hen er ca 92cm.
Den modellen er ganske så romslig ja :) men shit for en kvalitet ass, den tåler alt! Jeg hadde faktisk lett etter en samme dress på Finn i str 92, evt Didrikson. Er fornøyd med den også, men kam bli litt varm for mine.

Det er godt å høre at den leverer, må bare passe først :) Didirikson skal jeg sjekke, men barnet mitt er også ganske varmt av seg.

Sjekk Didrikson. De er også store i størrelsen, mulig å forlenge. Om du kjøper en brukt vil nok forlengingen allerede være «åpnet». Se etter størrelse 90 :)
Hva bruker dere i inneklær?

Det er godt å høre at den leverer, må bare passe først :) Didirikson skal jeg sjekke, men barnet mitt er også ganske varmt av seg.
Jeg opplever ofte at utetøy er hakket stort i forhold til inneklær. Her bruker mini på 2.5 år str 98/104 i klær, men i utetøy er det str 92. Har mye å gå på enda i alt også, så tror neppe vinterdressen i 98 kommer til å bli brukt i år.

Hen bruker stort sett 98 i inneklær, noe 92 passer fortsatt! Ikke så veldig rutinert på dette, men skjønner nå at 92 i i uteklær kanskje er mer enn nok :)

Hen bruker stort sett 98 i inneklær, noe 92 passer fortsatt! Ikke så veldig rutinert på dette, men skjønner nå at 92 i i uteklær kanskje er mer enn nok :)

Jeg synes det er veldig vanskelig, for det er så store variasjoner i hvor store klær er i størrelsen også, særlig på utetøy. Har ikke prøvd reima, men prøv samme dress i str 92 eller Didrikson i 90. Ligger ofte mye ute på finn eller andre steder :)

Ja jeg fik høre at Reima Stavanger som heter 98 passer mellom 98-104 cm, så de liksom begynner der, mens andre merker passer opp til 98 når de heter 98. Vanskelig å vite på forhånd.

Det er virkelig ikke lett! Men det gir mening at Stavanger 98 er mer en 98-104. Skulle ønske at alle merker var ca like store, hadde gjort det lettere å unngå bomkjøp laughing6

Min erfaring er at yttertøy generelt er stort i str. Har prøvd både reima, didriksson, name it og miniature og alle de har vært store i str.

Reima er ganske stor i størrelsen på dressene i hvertfall så om du kjøper i 92 aå passer sikkert den godt ut sesongen. Lillemor her brukte vinterdress 86 i fjor (hadde egentlig kjøpt den året før men innså at den ble alt for stor) ble 2 år i oktober i fjor så varte godt fra 2-2,5 år :) hun var vel 92cm ved 2års ktr.

Back
Topp