Vinterdress til 1åring

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Noen som kan anbefale en god og varm vinterdress til en på 1 år?
Jeg vil bestille på nettet og får ikke kjent på og prøvd før jeg kjøper, så vil gjerne høre hvilke dresser dere vil anbefale eventuelt ikke anbefale.

Vi har kjøpt Reima Tec vinterdress. De skal være veldig bra. Kjent merke og sånn, og kosta heller ikke så mye da vi kjøpte ubrukt med lappene på, finn.no. Får se hvordan den blir i snø og kulde. Jeg tenker det går an å ha på en ullbukse og ullgenser under om det er kaldt, selvfølgelig begrenser det seg jo hvor mye man kan ha under.

Vi har hvert fornøyd med Wheat, Bergans og Mini a Ture.
Men til bhg, er Bergans vår absolutte favoritt. En noe smalere dress, enn feks reima og Wheat, som jeg synes blir litt for vide og særlig for de minste.
Ikke fornøyd med Didrikssons og Reima/ReimaTec.

Kolmer helt an på barnet , jeg anbefaler ikke reima.
Bergans har jrg skjønt er bra , men vi har ikke prøvd .
Molo likte vi

Her har vi vært fornøyd med reimtec til de minste!

Hadde Gotland forrige sesong og det er en utrolig god dress, varm, vanntett og lett å bevege seg i for de minste :) så kan varmt anbefales! Vet veldig mange er fornøyde med reima til de minste.

Noen som kan anbefale en god og varm vinterdress til en på 1 år?
Jeg vil bestille på nettet og får ikke kjent på og prøvd før jeg kjøper, så vil gjerne høre hvilke dresser dere vil anbefale eventuelt ikke anbefale.

Takk for svar alle sammen! Kjenner jeg ikke ble så mye klokere nå :hilarious:
Det er jo så forskjellig hva folk foretrekker.
Det viktigste for meg er at hun ikke blir kald i dressen om hun sitter litt i snøen eller på akebrett. Og den bør være grei å røre seg i, da hun akkurat så smått har begynt å gå og ikke er kjempestødig enda.
Men de fleste dresser som selges er kanskje varme nok?

Hadde tenkt å lage en egen tråd, men sniker meg inn her og spør jeg[emoji6]
Trenger også vinterdress til snart ettåringen (hun går bra allerede), er det noen som vet om merker som er lenger i ryggen? Prøvde Reima, men de ble kjempelenge på ben og spesielt armer samtidig som ryggen bare var akkurat passe...så 80 ble litt kort i ryggen, mens 86 ville vært altfor lang ellers. Har arvet en Hust and Claire dundress i 74 som er kjempefin, men allerede litt knapp, så må straks ha ny. Og da hadde det vært greit med en som var litt mer vanntett også kanskje til snøen kommer[emoji4] Hun bruker forøvrig stort sett 80 i body og blanding av 74 og 80 i bukser, men 80 må ofte brettes litt opp. Tips mottas med takk[emoji4]

Takk for svar alle sammen! Kjenner jeg ikke ble så mye klokere nå :hilarious:
Det er jo så forskjellig hva folk foretrekker.
Det viktigste for meg er at hun ikke blir kald i dressen om hun sitter litt i snøen eller på akebrett. Og den bør være grei å røre seg i, da hun akkurat så smått har begynt å gå og ikke er kjempestødig enda.
Men de fleste dresser som selges er kanskje varme nok?
Viktigste er å se på passform

Hadde tenkt å lage en egen tråd, men sniker meg inn her og spør jeg[emoji6]
Trenger også vinterdress til snart ettåringen (hun går bra allerede), er det noen som vet om merker som er lenger i ryggen? Prøvde Reima, men de ble kjempelenge på ben og spesielt armer samtidig som ryggen bare var akkurat passe...så 80 ble litt kort i ryggen, mens 86 ville vært altfor lang ellers. Har arvet en Hust and Claire dundress i 74 som er kjempefin, men allerede litt knapp, så må straks ha ny. Og da hadde det vært greit med en som var litt mer vanntett også kanskje til snøen kommer[emoji4] Hun bruker forøvrig stort sett 80 i body og blanding av 74 og 80 i bukser, men 80 må ofte brettes litt opp. Tips mottas med takk[emoji4]
Kommenterer meg selv her jeg, for nå fant jeg en dress som satt mye bedre på henne. Det ble en fra Wheat! Passet fint på armer og alt i str80, og veldig myk og lett å bevege seg i. Så håper vi blir fornøyd med den[emoji4] Lønner seg tydeligvis å prøve på hvis man har mulighet siden det er litt forskjell på både klærne og babyene[emoji6][emoji4]

Vi hadde kax i fjor når han var 1,5 år, nesten i overkant varm og ikke av de smidigste. I år tester vi bergans, den er tynn og god og mange sier den er god og varm, så spent på å teste den!

Vi har reima tec copenhagen hjemme og i bhg. Ekrtradressen hjemme har vi arva, den er brukt i bhg av to barn før vi overtok og har NULL slitasje. Den er kjempegod og varm, samtisig som den er myk og bevegelig for en liten kropp. Vi hsr parkdress fra wheat og er godt fornøud med den, men har ikke erfaring med vinterdressene derfra

Kommer helt an på barnet [emoji5] Noen er lang og kraftig, noen kort og kraftig og motsatt. Man må nesten bare prøve å se hva som passer ungen [emoji1]

Polarn og pyret!

Back
Topp