vinterdress eller todelt?

loeve

Elsker forumet
Tvillingene har nå begynt på skolen.
Er så i tvil om jeg skal kjøpe vinterdress eller todelt ?
Dere som har barn i skolealder eller er lærere hva anbefaler dere?

Her på skolen anbefaler de heldress for det er lettere for unga å kle på seg så det går fortere når de skal ut i friminutter, og samtidig så får de ikke masse snø oppunder jakka osv.

De fleste bruker todelt utenom første klasse, og da vil flere unger også gjøre det samme. Guttungen her kom hjem med våt genser, snø på genser osv. Ikke lett å få tak i bukse med høyt liv og seler i den alderen/størrelsen han var i. Så vil anbefale heldress.

Anbefaler... Å la de velge selv om de er modne nok;-)

Min hadde begge deler (et sett av hver) i 1., men på skolen sendte jeg han nesten alltid i dress. Han er altfor travel til å kle seg i bukse OG jakke når han vil ut og leke og ingen voksne passer på. I dress måtte han kle seg skikkelig;-)

eldste her begynte i 2.klasse nå.Brukte hel dress i fjor,og han ønsker det samme i år :)
Lettere å få av og på raskt.og de er mye ute så greit å slippe glipper,som snø kommer inn i osv.

Jeg ville valgt heldress.. Har jobbet i barnehage, og har erfaringer med at barna lettere klarer å få på og av dressen selv når det er heldress, og at barna kan bli veldig våte når de får vann/snø oppunder jakka når det er todelt...

Har en i 5 klasse og han liker 2 delt, mens minste har hel dress :)

Jeg hadde selv valgt heldress,da jeg jobber i bhg og har gode erfaringer med dette ang å kle på sg selv,snø i klærne osv.. Men skolen anbefaler 2delt pga mobbing :( Snuppa har akkurat begynt i 1.klasse..

Der unga her går så vil de at barna ska ha hell dress til de går ut av 3 klasse, årsaken er at da trenger de mindre hjelp og de bruker kortere tid for å kle seg når de ska ut og når de ska kle av seg når de ska inn, i forhold til 2delt

To delt .Går i 1 klasse

Hu bruker todelt. Holdt seg tørr og varm med den hele 1. klasse, tipper det går bra dette året også gitt ;)

Ble ikke så mye klokere men takker for svar :)

Må trolig bli begge deler :)

Det har jeg lurt veldig på selv også! Har en gutt som har begynt i 1.klasse. Jeg har hørt at de fleste 1.klassingene bruker todelt, men har selv tenkt som flere har skrevet over her at det må være lettere med hel dress... Ender nok opp med å ha en av hver! he,he;)

Jeg hadde selv valgt heldress,da jeg jobber i bhg og har gode erfaringer med dette ang å kle på sg selv,snø i klærne osv.. Men skolen anbefaler 2delt pga mobbing :( Snuppa har akkurat begynt i 1.klasse..

Blir ungene mobba fordi dem har hel dress, og ikke bukse og jakke? Hjeeelp, jeg gruer meg til jentene mine blir så store :/

Har hverken barn på skolen, eller jobber på skolen, men jeg vil alikevel si at jeg hadde valgt heldress.

I fjor vinter kunne jeg aldri være med jentungen og ake på rumpeakebrett, for jeg ble full av snø inni jakka og genseren, så jeg kjøpte meg til slutt dress selv jeg. Og jeg er langt ifra så aktiv som ett skolebarn...

Mine ville ikke ha dress etter at de begynte på skolen...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er lærer og de fleste her bruker dress i både første og andre. Veldig greit da de skal fort ut og inn og ungene blir sjeldent våte.

Back
Topp