Vinterbukse gravid

Hirka89

Gift med forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Noen som har klart å finne vinterbukse for gravide? Ser at stormberg har turbukser og regnbukser. Men jeg vil jo ha en utebukse å bruke i snøen med guttungen. Men klarer ikke finne noe jeg :playful: Magen har vokst såppas at den vanlig vinterbuksa mi ikke passer lenger.

Håper du får noen svar her, skulle også hatt en utebukse til vinteren, en som er vanntett og varm, men som ikke ruinere meg. Sist jeg var gravid på vinteren brukte jeg den gamle vinterbuksa mi, bare droppet å lukke igjen smekken, men den hadde seler over skuldrene, så den holdt seg jo likevell på plass. Problemet med den, er at den er alt annet enn vanntett.

Noen som har klart å finne vinterbukse for gravide? Ser at stormberg har turbukser og regnbukser. Men jeg vil jo ha en utebukse å bruke i snøen med guttungen. Men klarer ikke finne noe jeg :playful: Magen har vokst såppas at den vanlig vinterbuksa mi ikke passer lenger.
Kansje en romslig dress? Har en vinterdress fra hooks som jeg kjøpte i tiden jeg dreiv med hest, men er jo begrensa sikkert hvor lenge jeg kan bruke den hvis magen vokser mye... Men syns det er så digg med en dress når jeg er i snøen :)

Funker det å kjøpe samme bukse som man har, bare i større størrelse?
For meg funker det iallefall dårlig. Da ei bukse i for stor størrelse vil bli aaaalt for lang. Samme med dresser for min del blir aaaalt for lang i beina

For meg funker det iallefall dårlig. Da ei bukse i for stor størrelse vil bli aaaalt for lang. Samme med dresser for min del blir aaaalt for lang i beina
Ja jeg vil få samme problem. Jeg er bare 160 høy. Så om jeg velger for store størrelser blir det alt for langt på armer og/eller ben :playful: Da blir det håpløst å bevege seg i snøen

Ja jeg vil få samme problem. Jeg er bare 160 høy. Så om jeg velger for store størrelser blir det alt for langt på armer og/eller ben :playful: Da blir det håpløst å bevege seg i snøen
Godt å høre vi er flere. 162 cm på sokkene her. Så det er ikke håp for større størrelse

Tar gjerne i mot tips! Selv bruker jeg den vanlige vinterbuksa mi og henger hårstrikk fra knapphullet til knappen nå :hilarious: :shy:

Kjøpte ei selebukse på sport outlet for 800kr. Ble til slutt en størrelse større enn jeg bruker til vanlig, men kommer nok ikke til å trenge det. God plass, og hvis/når jeg trenger mer, er det glidelås på den ene siden som gir uendelig plass altetter hvor langt jeg glider den ned :)

Sist brukte jeg den vanlige vunterbuksen min, den har seler, så lot jeg smekken være åpen.
Problemet mitt nå er at den buksen er litt trang, for veier noen ekstra kg mer enn sist.
Men jeg får den akkurat på meg, den er bare trang å bevege seg i.

Det er vanskelig å finne gode vinterklær for gravide.
Klærene til Stormberg, har prøvd noen av dem, er litt rare i fasongen.
F eks buksene er trange i bena, men veeeldig store rundt magen. Det er flere tilbakemeldinger på det. Samme med jakkene, at de er svært trange over skuldrene.
De passer kanskje noen, men langt fra flertallet.

Jeg har en goretexbukse fra Arcteryx. Den er høy og går opp til brystet fremme. Brukes på topptur,klatring etc. Denne bruker jeg til vanlig, og har god plass som gravid. Dette er jo en bukse som koster endel, men som kan brukes både før, under og etter graviditet.
Kunne funnet bilde på nett, eller lagt ved link men hva er egentlig lov? Haha

Har hørt at flere har brukt selebukse med knappen åpen. Avhengig av å ha lang jakke eventuelt da for å unngå kald mage. Her har jeg en vanlig tynn turbukse som er litt stor, så får jeg heller ta lag på lag med ull innenfor der.

Back
Topp