Vinterbarn + nattklær = ?

Mymlen

Glad i forumet
Hva sover vinterbabyer i? Ullbody eller vanlig pyjamas i bomull? Finnes det ullpyjamas? Redd for at det skal bli for varmt med ull om natta, men jeg aaaner jo ingenting om disse små og hvor mye varme de trenger :p:oops:

Vi har jo en februarbaby fra før. Tror det holdt fint med vanlig pysj, men man får kjøpt ullpysj også (for eksempel på nøstebarn). Vanlige ullklær går da også fint om det først er kaldt liksom.

Hun lå ofte sammen med oss, og vi brukte også voksipose en del for å kunne flytte henne mellom vår seng og sin egen litt lettere (i teorien). I det minste følte vi hun lå bedre innpakket da enn med den teite lille babydyna.

Vi hadde det ganske kaldt på soverommet, blant annet fordi naboen under røyket og lukta kom opp til oss, så vi luftet mye, og fikk beskjed fra alt av helsepersonell jeg spurte at det var helt greit, men at babyen ikke burde ligge rett i trekket fra vinduet, og at vi kunne vurdere å bruke lue om det var veldig kaldt på rommet.

Vi har nytt hus og der et det aldri kaldt, tvert i mot. Verdt å tenke over :-)

Ellers er jo en tynn ull alltid et fornuftig valg.

Vi har nytt hus og der et det aldri kaldt, tvert i mot. Verdt å tenke over :)

Klart, det spørs jo hvor mye man lufter og forskjellig. :)

desemerungen min låg med tynn ulldress/pysj og på ullskinn i sengen. Ull regulerer jo varmen så de blir ikke så varme. Var ikke alltid jeg brukte pysj heller, gikk mye i body og strømpikk de første ukene siden man bytter endel bleier på natt og det er langt i fra alt bleieinnholdet som faktisk blir i bleien ;)

Vi brukte ull drakter på vår sen sommerbaby og, ull er jo genialt, det regulerer jo så det ikke blir verken for varmt eller kaldt. Vi brukte også sånn sovepose en del, men det var når hun ble større og sparket av dynen.
Her blir det stor innhandling av ull i små str etter oul, eneste vi skal handle for så vidt;p ull er gull :p

Vi brukte bare hel bomullspysj... Dyna sparket han fort av seg☺️Vi har ett barn som er veldig varm av seg☺️ Må nesten bare se an barnet☺️

Februarbaby sist. Brukte bare vanlig pysj, selges i ull også, men jeg ser ikke poenget når de ikke kan fjerne dynen om natten.. Det er jo ikke så ekstremt kaldt inne..

Har februarbarn fra før, og vi brukte stort sett bare ull hele første året! Nøstebarnpysjen i ullfrotte er og blir favoritt!! Har kjøpt mange pent brukte på finn.. Bare et tips:) midt på sommeren ble det ull/silkebody noen netter, bomull et par netter og så noen netter med bare bleie.. Finnes og kjempegode pysjer i tynn ull og, har brukt det litt:) men ullfrotte fra nøstebarn, gull verdt!!!!

Vi har sommerbaby som nå har blitt 2 år, han har brukt heldress i ull om natta siden han var nyfødt. Regulerer varmen så bra.. Vi kjøper hust & clair sin ull/bomull :) Anbefales! :)

Hva sover vinterbabyer i? Ullbody eller vanlig pyjamas i bomull? Finnes det ullpyjamas? Redd for at det skal bli for varmt med ull om natta, men jeg aaaner jo ingenting om disse små og hvor mye varme de trenger :p:oops:
Ullpysj, bor du i et gammelt og trekkfullt hus er ullfrotte helt supert, er huset god isolert er ull eller ull/silke helt supert :-) Ull er temperatur regulerende så vi bruker ull året rundt :-)

Brukte vanlig bomullspysj. Hadde en fra joha som jeg var spesielt glad i Tror kanskje ikke det var pysj men en veldig tynn heldress.

Guttungen min ble født i starten av mars. Han sov i ullbody og ullstrømpebukse. eg elsker ull, for det regulerer temperaturen ganske bra :)

Fordelen med ull er at hvis det blir lekkasje fra bleia så pysjen blir våt, holder ulla på varmen likevel, mens bomull blir kaldt med en gang.

Jeg er helt enig med de over som anbefaler Nøstebarn, men vær klar over at de skal vaskes for hånd, og det syntes vi ble tungvint med bodyer, pysjer og strømpebukser som er så utsatt for bleiesøl ;-) Tok aldri sjansen på å ta det i maskin, men hvis noen har prøvd det med godt resultat, tar jeg gjerne imot tilbakemelding på det :-) For oss var Nøstebarn supert når det gjaldt luer, sparkebukser, vogndresser og sånt. Joha og Hust& Claire har forresten fine bodyer og ullpysjer.

Fordelen med ull er at hvis det blir lekkasje fra bleia så pysjen blir våt, holder ulla på varmen likevel, mens bomull blir kaldt med en gang.

Jeg er helt enig med de over som anbefaler Nøstebarn, men vær klar over at de skal vaskes for hånd, og det syntes vi ble tungvint med bodyer, pysjer og strømpebukser som er så utsatt for bleiesøl ;-) Tok aldri sjansen på å ta det i maskin, men hvis noen har prøvd det med godt resultat, tar jeg gjerne imot tilbakemelding på det :-) For oss var Nøstebarn supert når det gjaldt luer, sparkebukser, vogndresser og sånt. Joha og Hust& Claire har forresten fine bodyer og ullpysjer.
Trenger ikke vaske nøstebarn sine klær for hånd, ullprogram 30 grader og nøstebarn sitt eget vaskemiddel. Viktig å bruke nøstebarn sitt middel da klærne deres inneholder lanolin som milo fjerner. Bor rett ved nøstebarn så handler mye der og de har sakt at det kan vaskes sånn :-) Alt er ihvertfall like fint enda :-)

Vi har nytt hus og der et det aldri kaldt, tvert i mot. Verdt å tenke over :-)

Vi har også nybygd hus med varmegjenvinning på ventilasjon og vannbåren gulvvarme i alle rom. Vi har jevn temperatur, god inneluft og ikke noe trekk. Kommer kun til å bruke ull når han skal være ute. Tenker at bomull er nok i massevis inne.

Vi har februar baby, ho brukte vanlige nattkler. Julibabyen vår brukte ulldress og ull under seg heile året til ho var 2år. Veldig forstig av seg.

Her har vi brukt bare ull i vinterhalvåret til vår gutt som er født i juli.. Ull er jammen i meg gull!!

Back
Topp