Vinterbabyene skal ha det varmt og godt :)

Min forrige baby kom i november og da hadde eg lammeskinn voksi pose og dyne:)
Da hadde hun det gpdt og varmt Kommer til å ha det denne gang også :)
 


*Månestråle* skrev:
Saueskinn, vintervoksi og evt ullpledd oppå.

Det tenkte jeg også, så supplere med ulltepper og evt liten dyne om det er veldig kaldt. Må huske å kjøpe gode varme votter til de. De har en tendens til å ville ligge med armene opp over kanten 
 
Men en ting jeg lurer på; passer nyfødte små babyer i disse (store!) vognposene da? Vognposene man kan lage blir ca 105 cm lange og 30 cm brede - det høres så stort ut for en liten baby!
 
Vi hadde teppe rundt dem inni posen og... Dem liker og ligge trangt og lunt
 
Vi har saueskinnspose etter nr.1, så tar den i bruk igjen. Med et godt ullpledd. Har babyen ulltøy innerst mot kroppen reguleres varmen godt. Her blir det ikkje kjøpt eller tatt i bruk en eneste bomullsbody før det går mot vår. :)
 
Ja, det er sant det med vottene. Hadde jeg glemt :) hendene spretter jo opp med en gang de sovner. Det er kjempelett å strikke små ullvotter til dem da. Og så går det veldig fort :)
 


minnik skrev:
Vi fikk i oktober sist, så da hadde vi jo HELE vinteren foran oss - denne gang er det jo bare noen mnd fra januar til mars/april - men vi kjører nok samme som den gang, da det passet utmerket og perfekt hele vinterhalvåret!!  =)

Vi hadde saueskinn i bunn, en skikkelig voksipose rundt (original med snøring slik at den lille ligger helt tett som nyfødte elsker + varmt & godt, posen tåler i tilegg oppi 20 kuldegrader) og stormtrekk over. Også kledde vi alltid på han ullundertøy underst og klær over alt ettersom hvordan været var =)

Når våren og sommeren kom, hadde vi fremdeles saueskinnet i vogna og så tilpasset vi bare hver av de årstidene med dyne først og etterhvert små tepper før voksiposen og stormtrekket kom på plass mot høsten igjen =) Han elsket å sove i vogna da, og nå, og gjør det fremdeles i bhg. Så det ble mange deilige trilleturer den gang, i hvit krystallsnø med blå himmel og slikt! :D Herlig!! Håper dette gullet også blir like glad i vogna som storebroren sin ;)

 Var litt frostig nå når jeg satt å leste, og syns det hørtes herlig ut å ligge i den vogna ;) Ja blir gjerne saueskinn og voksipose på lille her i gården òg da :) Jeg får ta en tur å kikke på forskjellig, har emmaljunga citybag og er usikker på hvor mye det er plass til... Jeg har ikke sett voksiposene skikkelig så vet ikke hvor store de er..

 
Good, gleder meg til svar ;)

Sugarplum Fairy skrev:
Jeg har sendt mail, og håper jeg får svar.

J
Muffen23 skrev:
Ja har sett på disse, og de ser fantastisk ut!! Noen som vet pris?

trine2007 skrev:
http://skinnstaava.blogspot.com/2009/04/saueskinnsposer.html

synes noe slikt ser utrolig herlig ut 









 
Her har vi voksi urban som blir brukt med et ullpledd over :)
Ungen kommer til å ha det godt å varmt :)
 
Jeg kommer til å ha et lamme skinn  i vogna og en dun pose. Fant et sted der de ikke var så store, dunposene, så slipper ungen å forsvinne i den. kjøper stor vognpose til sportsdelen av vognen, til høsten tenker jeg.


 


Muffen23 skrev:



 Var litt frostig nå når jeg satt å leste, og syns det hørtes herlig ut å ligge i den vogna ;) Ja blir gjerne saueskinn og voksipose på lille her i gården òg da :) Jeg får ta en tur å kikke på forskjellig, har emmaljunga citybag og er usikker på hvor mye det er plass til... Jeg har ikke sett voksiposene skikkelig så vet ikke hvor store de er..



Hihi, jah, skulle gjerne ligget der selv innimellom! ;) Vi hadde en Simo kombi-vogn sist, og der er vognbagen ganske lang og smal (måtte bytte over til sportsdelen med vognforlenger da han var 6 mnd, etter påsken 09).. Og den originale voksiposen med snøring er jo veldig stor da, det er en skikkelig dundyne som går rundt hele babyen! Var kun hodet og såvidt hendene vi så, og han lå skikkelig tett, varmt og godt. Han elsket det fra trilletur nr 1!! :D 

Jeg vet ikke om man lengre får kjøpt den typen voksipose med snøring og dundyne annet enn brukt... For jeg visste akkurat hvordan jeg ville ha den gang etter tips for venner, så letet derfor over nett etter brukte slike og sydde heller om trekket selv =) Gull verd for vinterhalvåret her ! ;)
 
Om jeg får svar da. Blogginnlegget var jo fra 2009, så mulig hun ikke lager de lenger. Men får jeg svar så skal jeg skrive det i et eget innlegg tenkte jeg.

Muffen23 skrev:
Good, gleder meg til svar ;)

Sugarplum Fairy skrev:
Jeg har sendt mail, og håper jeg får svar.

J
Muffen23 skrev:
Ja har sett på disse, og de ser fantastisk ut!! Noen som vet pris?

trine2007 skrev:
http://skinnstaava.blogspot.com/2009/04/saueskinnsposer.html

synes noe slikt ser utrolig herlig ut 












 
Jeg har brukt madrass, saueskinn og vognpose i vognen. Dunpose fra Voksi :)

I senga har jeg enten hatt saueskinn eller vanlig madrass og lagt babyen i ullpysj, og en dyne. Skal ikke ha det for varmt heller, da det kan være like skadelig(skadeligere) enn om det er kaldt/kjørlig.
 
Har skrevet et eget innlegg også, men skriver her også. Lammeskinnsposene fra Skinnståva koster 4500.
 
Vi har en god dunpose med lammeskinn i bunnen (dette kan vi ta ut). Vi ble anbefalt i butikken å ikke kjøpe lammeskinnspose fordi den blir fort for varm så det er veldig begrenset hvor lenge man kan bruke den.
 
Hva skal dere bruke i bilstolen da? Leter på nett etter en sånn pose men vanskelig å finne, finnes mest bare til vogn og den blir jo for stor å bruke i bilstolen....
 
Hei! Jeg fødte min sønn sept 09 og det var da en skikkelig kald og lang vinter!! De første ukene var vi ikke så mye uke, men så ble det en del vognturer og da hadde jeg madrass, lammeskinn, dyne og hjemmestrikket babyullteppe :-) det fungerte helt supert :-D Og tenker å gjøre det denne gang og...
 
Hadde voksipose til storebror og kommer til å kjøpe en til til mini i magen. Ellers hadde vi saueskinn og kledde mini med lag på lag i ull etter temperatur:) Har voksi urban. Den er super. Brukte den mye i pulken i vinter og siden den kan brukes leeeeenge fremover i pulken for storebror kommer vi til å kjøpe en til lik.
 

snupsii skrev:
Hva skal dere bruke i bilstolen da? Leter på nett etter en sånn pose men vanskelig å finne, finnes mest bare til vogn og den blir jo for stor å bruke i bilstolen....


Jeg er så heldig at jeg har en venninne som holder på å strikke kjørepose til meg som passer i bilstol  Ellers så kommer jeg til å bruke slike "utpå" dresser og evt ullteppe over, alt etter vær og vind :)
 
Back
Topp