Vinterbaby-hjelp!

VeldreidSkrævadottir

Forumet er livet
Vi skal å handle ullundertøy til gutten vår som kommer snart, og kan noen med vinterbaby hjelpe meg meg hva jeg må/bør ha?

Vi har strikka ullsett, men han bør vel ha noe ull inntil kroppen?

Ville ha investert i noen gode ullbodyer og bukser m fot, samt pysjamaser....og tynn ullue..

Vi fikk baby i februar.
Vi brukte bare ull til gutten vår frem til han var to mnd.
Hadde en gulpegutt,så vi hadde 7-8 sett tenker jeg. Ullbody og strømpebukse m/u føtter.
Kjøpte en del ull fra Janus og en del fra NameIt. Mest fornøyd med NameIt for der er klærne litt smalere,så da satt de bedre på gutten vår. Men han var like god og varm uansett.

Hadde noen strikkede sett også,men de brukte vi bare til biltur osv.
Innendørs holdt det med et lag ull.

Tusen takk!

Er det noen kjedebutikker som fører Janus og Name It?
(Jeg bor mellom Oslo og Drammen)

ORIGINAL: EmsN

Vi fikk i oktober.. Kjøpte ullsett fra h&m vi, da.. Fungerte bra det og[:)] Også hadde vi et par ulldresser og en del hjemmestrikket ulltøy..
Det er name it på liertoppen, hvertfall.. Barnas hus fører joha, bl.a.. Joha har myyye fint nå, ønsker meg MASSE derfra til lillemann i bursdagsgave!!!

Vi skal faktisk på Liertoppen i dag, så det passer jo bra[:D] Tusen takk for tips!

JANUS ULL er supert! Vi har kun det til snuppa og er kjempefornøyd. Har prøvd flere merker men liker de ikke så godt. Både bodyer, strømpebukser, sokker, joggebukse og jakke har vi derfra...

ORIGINAL: siw_82

Tusen takk!

Barnas hus har tilbud på Janus til 99 pr del!

De har NAme It på Byporten, hvis den butikken fortsatt er der..

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: siw_82

Tusen takk!

Barnas hus har tilbud på Janus til 99 pr del!

De har NAme It på Byporten, hvis den butikken fortsatt er der..

Nais! Tusen takk![:)]

Lukas er født ved nyttår, har brukt ull på han hele tiden utenom sommeren. Og brukte mye sparkebukser med fot første halvåret. Tok bare sokker utenpå hvis han krøllet beina mye. Har selv foretrukket ull-tøy i rent ull er bedre stretch i og mykere enn det i Bomull/ull. Er fornøyd med både sparkjøp,janus,cubus og name it sine ull-klær[:)]

Vil anbefale deg å ta en titt på Odenwalder Babynest om du skal ha vinterbaby[:)]

Er en dunpose du kan ha i bilstolen så du slipper å kle på ungen masse klær hver gang man skal ut å kjøre en tur[;)]

Selger den på Barnas Hus[:)]

ORIGINAL: Labambie

Brukte aldri ull vi.. [:)] Den første tiden på vinteren er man mest inne. Og er man ute, ligger de jo i voksi e.l.
Inne brukte vi jo bare body og strømpis. Ute var det sånn søt dress de har på Cubus, som ser ut som en bamse. Det holdt kjempelenge. Jeg er, og har alltid vært, livredd på å kle på for mye. Ullbody, ullstrømpis, bukse og genser blir liksom altfor mye oppi en voksipose..

Sign. Voksiposen er veldig varm. Vi brukte bare body og strømpebukse i bomull, og hadde på en tynn lue. Vi hadde flere strikkesett i ull, to søte "bamsedresser", og til og med to bobledresser, fikk ikke brukt det for han ble for varm.[&:] Måtte ned i 8-10 minusgrader før han kunne ha strikkedress på, og da var det nesten så kaldt at vi ble inne uansett. Min baby er varm av seg da, og vi måtte bytte til sommerdyne i voksien det øyeblikket det ble plusgrader, da kunne han også ha litt mer klær på.

Back
Topp