Vindus vaske tips

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Kom med dine beste vasketips [:D] skal vaske alle vinduene idag[:-]

Bruker du kaldt eller varmt vann?

Jeg også sverger til det vindusvaskersettet fra Jif. Genialt! 

ORIGINAL: AnaBanana

Litt zalo i vannet, vaske over. Så bruker du nalen etterpå. Og så vasker du igjen med litt lunka vann og glansemiddelet du bruker til oppvaskmaskinen.

Er du eeekstra lat kan du jo ta alt i ett, men blir sabla bra hvis du tar det i to omganger [:)]

Har alt i ett tabletter men kan jo alltids kjøpe en flaske [:)] drar du over med nalen en siste gang etter vann med glansemiddel? en skin klut sak eller noe?

Hvis du ikke har det vindusvaske-settet du får kjøpt på dagligvaren så kan du ta
en bøtte med kaldt vann og bruke mikrofiberklut, ta en dråpe zalo i vannet + evt litt salmiakk hvis vinduene er veldig møkkete.
Bruk nal som du tørker av for hver gang du drar den nedover.

Er du ekstra lat så kan du bruke sånn sprayflaske med vindusvask og så tørke med avispapir.
Fungerer utmerket, fikk tips om det fra en glassmester

ORIGINAL: latterjenta

Hvis du ikke har det vindusvaske-settet du får kjøpt på dagligvaren så kan du ta
en bøtte med kaldt vann og bruke mikrofiberklut, ta en dråpe zalo i vannet + evt litt salmiakk hvis vinduene er veldig møkkete.
Bruk nal som du tørker av for hver gang du drar den nedover.

Kaldt vann?[:-] Alltid brukt ganske varmt vann jeg[8|][8D]

Vasker over med klut og det jif vindusvaskemiddelet. Så tørker jeg med slik "glatt" klut som ikke loer. Blir så rent og pent atte. Også går det så fort! [:)]

Jeg sverger til en blanding av eddik og vann 50/50 som jeg våter en mikrofiberklut med og tørker av vinduet med kaffefilter. Perfekt hver gang! trenger ikke nal og du får ikke striper på vinduet.

Her vasker jeg med lunka vann med bittelitt zalo i. Men det beste tipset kommer etterpå; tørk vinduet med avispapir! [:)] Tro det eller ei, men da skinner altså vinduene! samme gjelder kraner på kjøkken og bad [:)]

varmt vann med zalo og pittelitt salmiak og glansemiddel. drar over med nal og pusser over med kaffefilter

ORIGINAL: Høstbarn

Her vasker jeg med lunka vann med bittelitt zalo i. Men det beste tipset kommer etterpå; tørk vinduet med avispapir! [:)] Tro det eller ei, men da skinner altså vinduene! samme gjelder kraner på kjøkken og bad [:)]

Ikke nal eller noen ting? Kun avispapir?

ORIGINAL: Sha

varmt vann med zalo og pittelitt salmiak og glansemiddel. drar over med nal og pusser over med kaffefilter

Har kaffe filter samme effekt som avispapir?

Jeg bruker lunkent salmiakk vann, og så vasker jeg over med en pussefille. Da kommer det ikke noen riper, og jeg slipper nal og tørking. Det kan hende det blir litt merker første gangen, men da bare vasker du over igjen en gang til. Jeg bruker dette på alt av vinduer og speil i huset, og det er så utrolig lettvint. Nett som å tørke støv.

Tror jeg må vaske litt vinduer i dag jeg også. Ser det trengs når solen står på her.....[:-]

jeg ringer mamma. funker hver gang... jobber kjapt og billig (ett par kaffekopper) og resultatet er skinnende

ORIGINAL: Rebecca85

Nei, kun avispapir [;)] etterhvert som vannet trekker inn i avisen så ser du resultatet ganske kjapt [:)] bare prøv på et lite område du, var helt overraska selv første gangen [8D] men blir litt skitten på fingrene pga. trykksverten da.. så om du vil kan du evt bruke hansker, men det er jo enkelt å vaske henda etterpå også [:)]

Nei, kun avispapir [;)] etterhvert som vannet trekker inn i avisen så ser du resultatet ganske kjapt [:)] bare prøv på et lite område du, var helt overraska selv første gangen [8D] men blir litt skitten på fingrene pga. trykksverten da.. så om du vil kan du evt bruke hansker, men det er jo enkelt å vaske henda etterpå også [:)]

Da får jeg løpe på butikken og kjøpe dagens VG, lese den fort og vaske over [:D]

Da får jeg løpe på butikken og kjøpe dagens VG, lese den fort og vaske over [:D]

Hør med butikken om de har gamle aviser du kan få. Det går litt aviser om du har en del vinduer.

Jeg gjorde også dette før. Mannen min som fikk tipset av en han jobbet med[:D]

Back
Topp