Vin og amming

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Jeg kjenner jeg gleder meg til litt vinkos igjen jeg.. Hvordan er det med vin og amming nå igjen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det går i melka på samme måte som i blodet. Med andre ord, alkoholen fra et glass vin er borte etter rundt tre timer eller noe sånt?

Eller, sånn var det for fire år siden. Kan jo være det er annerledes nå. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Googlet litt å fant denne.. Må nok vente litt med vin da.. Hadde flaskebarn sist så da kunne jeg ha meg et glass, pumpe og kaste melk .. ;) Jaja, klart 10 mnd uten då klarer jeg resten også .. Men savner det gjør jeg .. http://ammehjelpen.no/artikkel/36/Alkohol

Ja, se der ja.

Svigermor husker de ble anbefalt å drikke to glass rødvin før de ammet hvis barnet var urolig. Det hjalp nemlig. Ungene roet seg. Så rart gitt! Godt verden går framover :-P

Ja, se der ja.

Svigermor husker de ble anbefalt å drikke to glass rødvin før de ammet hvis barnet var urolig. Det hjalp nemlig. Ungene roet seg. Så rart gitt! Godt verden går framover :-P

Haha! Huffda..!

Å som jeg gleder meg til ostefat og vin igjen! Her må jeg nok kjøpe inn pumpe, om jeg får til ammingen:D

Ja, se der ja.

Svigermor husker de ble anbefalt å drikke to glass rødvin før de ammet hvis barnet var urolig. Det hjalp nemlig. Ungene roet seg. Så rart gitt! Godt verden går framover :p

Fantastisk! "Alt var jo bedre før" :D

Bare sånn til info, så hjelper ikke det å pumpe og kaste melken :-)

Men det hjelper å pumpe før man drikker å gi dette istede for å amme. ;-)

Hehe så klart *facepalm* :-p
Men siden hun skrev i innlegget over "ta seg et glass vin, pumpe og kaste melken" - kan hende jeg missforstod :-)

*sniker fra Feb* hvorfor hjelper det ikke å kastet melken? Jeg måtte pumpet uansett pga spreng:)

Sent from my LT26i using Tapatalk

*sniker fra Feb* hvorfor hjelper det ikke å kastet melken? Jeg måtte pumpet uansett pga spreng:)

Sent from my LT26i using Tapatalk

http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Amming/Kan-jeg-drikke-alkohol-nar-jeg-ammer/

Pumpe og kaste melken?Hun avliver myten om at man skal pumpe ut melk og kaste den for å bli kvitt alkoholen i morsmelken.

– Promillen i morsmelken synker i takt med at promillen i blodet synker. Så når alkoholen er ute av blodet ditt, er den også ute av melken. Selv om du ikke har ammet eller pumpet deg i mellomtiden, sier hun.

Min jm sa at jeg kunne pumpe på forhånd for å ha i kjøleskapet til back up, amme ungen, legge henne for natten, ta et glass vin hvis jeg viste det var lenge til hun våknet, og skulle hun våkne før så bruker en melken i kjøleskapet, og så kan en amme vanlig igjen neste dag...

Back
Topp