Ville du tatt med vogn til Legoland?

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Vi skal til Legoland i påsken, og eg er så veldig usikker på om eg skal ta med vogn til lille eller ikkje. Ho er fem år og har noko problem med musklar og ledd (hypermobil med svak muskulatur), blir fort sliten og kan få smerter i føttene f.eks. etter tur i barnehagen.

Var hos fysio på torsdag og ho ville gjerne vi skulle unngå vogn, og heller ta hyppige benkpausar ("Men det e jo lett for meg å si", som ho sa.). Lille klarte å gå til barnehagen her for eit par veker sidan, men då med 4-5 små pausar der ho sette seg på huk for å avlaste beina litt. Dette er ein strekning på 1 km. Brukte 30 min på turen.

Eg kjenner eg har lyst til å ha med vogna, men er usikker på om eg bør. Ja, ho treng treninga, men i verste fall kan eg ende opp med å måtte bære ho, eller vi blir sittande på ein benk. Vi har og ein storebror med asperger syndrom, og for hans del bør det vere minst mulig "ekstra styr" med lillesøster. Det å reise på ferie er i seg sjølv vanskeleg nok for han, sjølv om han gler seg.

Ville dokker terpa på treninga dei to dagane i Legoland, eller ville dokker tatt med vogn og heller trent heime under normale omstendigheter?

Eg har forresten ikkje vore i Legoland før, så eg veit ikkje kor mykje trasking det vil bli. Kanskje nokon som har vore der kan dele litt erfaringar?

Jeg ville tatt med vogna for sikkerheten skyld, vi var i københavn i fjor og da var minsten nettopp 3 og jeg hadde med vogna..Hender han fortsatt bruker den enda..

Jeg ville tatt med vogna. Det skal jo være en kosetur. Ville heller trent litt ekstra ellers.

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Jeg ville tatt med vogna. Det skal jo være en kosetur. Ville heller trent litt ekstra ellers.

Sent from my GT-S5360 using BV Forum
Enig :) tatt med eller leid ei der :)
Ikke noe gøy hvis hun skal bli så sliten at det går utover gleden over legoland.

du får jo lånt sånn "traller" man trekker etter seg... sånn som de har i de fleste fornøyelsesparker til og ha bagger og sånn i... husker når vi var i legoland når jeg var liten så satt jeg oppi den når jeg var veldig sliten...

Vi hadde med trille til 3,5 åringen vår da vi var der i fjor. Han er flink til å gå lange turer og vil helst ikke sitte i vogn, men vi gikk MYE og den ble brukt hver dag. Hvis du har ei lita trille kan du ta med den eller så kan du leie der. Vi syns det var godt med egen vogn hvor vi kunne skjerme litt for sola og legge ned ryggen.

De har veldig ok vogner der-om jeg ikke husker feil er det sånn "handlevognsystem" med myntinnkast. Da kan du trygt gå fra den om alle skal på noe hvor vogna ikke kan være med...forsvinner den så forsvinner den..så henter du ny. Vi har hatt med egen også noen ganger, helt greit det også, vi har gått fra for det står så mye vogner over alt...

Jeg ville nok tatt med meg vogn for å være på den sikre siden...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Ja vi er i legoland to ganger i året! Og du BURDE ta med vogn. Det vil jeg anbefale.

Vi var der i sommer, og kunne trengt en vogn til jenta som da var fire. Vi satset på og leie vogn der, men de var borte på null komma niks! Vet ikke om det er like mye folk i påsken, men jeg hadde nok ikke tatt sjansen i deres situasjon.

Ville tatt med vogn, veldig dumt om det skulle bli en slitsom og litt trist tur for jenta di, om hun skulle bli veldig sliten :)

Takkar for svar folkens. Trur nok eg tar med vogna ja, vi trener jo mykje i kvardagen og eg vil at turen skal gå så glatt som mulig.

Bra ein kan låne/leige vogner der, men eg trur vi tar med vår. Blir nok lovleg trangt for beina til store lille jenta på rundt 115 cm i ei av dei vognene.

Satsar på at vi får ein fin tur!

Back
Topp