Ville du klart å vært surrogatmor?

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Ser på en serie på tv. Min merkelige graviditet.
Jeg hadde aldri klart å vært surrogatmor og båret frem et barn og født det, og deretter gitt det fra meg. Bare tanken på at noen skulle tatt fra meg lille bøllefrø..... Det er helt utenkelig!!
 
Nop, det å være gravid er så jævelig (til tider ihvertfall) at jeg hadde ikke gått gjennom det for noen andre enn meg selv og min mann.
 
Hadde jeg vært ferdig med mine svangerskap, og fått de barna jeg ville ha. Ja da hadde jeg lett vært surrugatmor for en av søstrene mine dersom tidligere svangerskap hadde vært relativt greie. Men jeg ville aldri gjort det for å tjene penger.

Hadde jo fått et ekstra nært forhold til det barnet, men som surrugatmor er ikke noen av genene mine. Det hadde jo ikke vært "mitt".
 
Hadde jeg vært ferdig med mine svangerskap, og fått de barna jeg ville ha. Ja da hadde jeg lett vært surrugatmor for en av søstrene mine dersom tidligere svangerskap hadde vært relativt greie. Men jeg ville aldri gjort det for å tjene penger.

Hadde jo fått et ekstra nært forhold til det barnet, men som surrugatmor er ikke noen av genene mine. Det hadde jo ikke vært "mitt".

Forskning har vist at surrogat barn faktisk har DNA fra alle 3 foreldre så barnet ville faktisk være litt ditt også genetisk. Jeg finner ikke igjen artikkelen men leste det på en seriøs side for flere år siden.
 
Jeg har ei søster som har en sykdom hvor det kan være vanskelig for henne å bli gravid og være gravid,jeg har alltid sagt til henne at jeg vil være surrogatmor for henne om hun ønsker det. Så langt har dette svangerskapet vært vanskelig for meg, og jeg kjenner meg usikker på det. Men om det kommer dit at hun ønsker det så stiller jeg opp. Men kun for henne ♡
 
Forskning har vist at surrogat barn faktisk har DNA fra alle 3 foreldre så barnet ville faktisk være litt ditt også genetisk. Jeg finner ikke igjen artikkelen men leste det på en seriøs side for flere år siden.

Det viste jeg faktisk ikke :) fant en engelsk artikkel på det.

Det endrer egentlig ingenting. Barnet hadde fremdeles ikke vært mitt om jeg sa ja til å være surrugatmor. Dersom jeg hadde hjulpet noen i familien hadde en del av genene uansett matchet mine ;)

Men jeg skjønner godt at det er utenkelig å skulle bære frem noen andres barn for mange :)
 
Hadde jeg vært ferdig med mine svangerskap, og fått de barna jeg ville ha. Ja da hadde jeg lett vært surrugatmor for en av søstrene mine dersom tidligere svangerskap hadde vært relativt greie. Men jeg ville aldri gjort det for å tjene penger.

Hadde jo fått et ekstra nært forhold til det barnet, men som surrugatmor er ikke noen av genene mine. Det hadde jo ikke vært "mitt".
Her var surrogatmor også eggdonor :)
 
Jeg har vanskelig for å forestille meg å skulle kjenne et barn sparke inni meg, bære det frem og nære det i kjærlighet og føde det og dermed gi det i fra meg. Jeg er kanskje ikke et så stort menneske som føler det slik, men jeg hadde aldri i livet klart å gi fra meg junior eller den lille i magen. Er allerede så utrolig knyttet.

Å skulle gi fra meg et barn jeg har båret er helt utenkelig, jeg må bøye meg i støvet for de som klarer. Og som dermed hjelper noen å få sitt etterlengtede barn. Jeg hadde aldri klart det ligger ikke i naturen min :)
 
Nei.. Syns d e slitsomt nok å gå gravid for å få egne barn :p
 
Jeg er ubrukelig gravid og kroppen streiker så for egen helse og psyke hadde jeg ikke klart, orket eller maktet.

Tror om jeg var innstilt nok på at dette ikke er mitt barn og hvor mye det hadde betydd for de som skulle få det så kanskje.
Har ei jeg kjenner fra termingruppe til jentungen som var surrogatmor for et homofilt par for to tre år siden, følgte med henne på fb og synes det er så beundringsverdig.
Hu skrev en del om det med hvordan det var, virket som hun klarte skillet mellom min og dems baby.
 
Nei, blir så dårlig av å gå gravid at jeg må i det minste få belønningen etterpå
 
Såg same programmet.. Nei, det kunne eg nok ikkje gjort. Måtte i så fall vera for ei søster, men det har eg ikkje... ☺
 
Nei, aldri!
 
Jeg hadde aldri klart det. Kanskje, om jeg hadde hatt en søster som slet. Men jeg har en storebror, og han er ferdig med barn. Og mine venninner er særdeles fruktbare selv så kan ikke se for meg at behovet er der ellers :p
 
Ser på en serie på tv. Min merkelige graviditet.
Jeg hadde aldri klart å vært surrogatmor og båret frem et barn og født det, og deretter gitt det fra meg. Bare tanken på at noen skulle tatt fra meg lille bøllefrø..... Det er helt utenkelig!!

Bra spm! Og nei det kunne jeg ikke gjort! Og enda mer overbevist om det nå med alle plagene og sånt jeg har hatt og har og! Slite seg igjennom noe for å gi fra seg premien? Noooo thanks.... !!
 
Her er det ikke den ting mannen kunne sagt eller gjort som kunne fått meg til å få nr 3. Holder på med nr 2 nå, og det er siste! Har vært så ræv dårlig i begge svangerskap at jeg har seriøst gått å gruet meg siden sist svangerskap for at jeg vet jeg må igjennom det en gang til. Hadde til nøds gjort det for søstera mi -om hun betalte ned hele huslånet mitt.
 
Synes det er flott at noen har evnen til å klare dette, selv tror jeg at jeg hadde blitt for sterkt knyttet til barnet imagen.det ville blitt en stor sorg å måtte ha gitt fra meg barnet...
 
Back
Topp