Ville du hatt med en student på fødselen?

Nei. Jeg ønsker minst mulig mennesker på fødestuen, til nød da jordmor for å sjekke åpning, fosterlyd etc.
 
Absolutt.her var det faktisk en jordmorstudent som tok imot lillebror :)
 
Ja, det hadde ikke gjort meg noe. Bare positivt å kunne hjelpe en student ;)
 
Ja, har hørt bare positivt om det. Men dersom det var en gorskremt student som bare sto i et hjørne og stirret ville jeg nok muligens bedt henne gå. Spørst hvor mye jeg fikk med meg, men ser gor meg at jeg ville følt meg som en ape i bur dersom studenten bare så på.
 
Jeg har aldri født, men nei det hadde ikke vært greit. Jeg har store problemer med sånne typer ting og vil ha færrest mulig mennesker.
 
Hadde student til stede når jeg fødte eldste. Hun var da der mest for å observere, så merket knapt at hun var der. Ved 2 fødsel ville jeg ikke ha flere folk enn nødvendig siden det var så hektisk første gangen.
 
Hadde ikke brydd meg om det :) De må jo få være med for å lære yrket :) Når det kommer til leger/sykepleiere/jordmødre så er jeg så usjenert som det går an, uansett dame eller mann også. Det er jobben deres :)
 
Har hatt det med en gang, merket egentlig ikke at hun var der engang. :p
 
Jeg hadde med. Gjør meg ikke noe.

Helt OK hos tannlege, helsestasjon og andre steder.

Vil jo at barna skal vokse opp i et lærende miljø, så da må jeg gå frem som et godt eksempel.
 
Hadde med på slutten, de spørte meg ikke men jeg brydde meg ikke om hvem som var tilstede. Var opptatt med å presse :)
 
Nei takk. Jeg kommer til å ha mer enn nok med å ikke dø på meg, trenger ikke publikum.
 
Helst ikke. Jeg kunne helst tenkt meg å født uten helsepersonell til stede i det hele tatt. Men det ble nedstemt hjemme.
Så da får kun de som av en eller annen grunn MÅ være der, få være der. Jeg jobber best med rier uten for mange mennesker til stede :p og jeg føler ikke behovet for å være en person de skal lære noe av. Jeg vil presse ut ungen også dra hjem så fort jeg kan.
 
Hadde med to forskjellige jordmor studenter under fødselen for to dager siden. Var helt fantastisk, og følte jeg fikk en utrolig god oppfølging av begge to[emoji4]
 
Jeg hadde en jordmorstudent allerede ved første møte under svangerskapet. Jeg var veldig fornøyd med den vanlig jordmoren, men nesten mer fornøyd med studenten. Under fødselen var det minst en student hele tiden, og den siste fulgte meg også videre inne på barsel. Hun hadde mye mer tid til meg enn de øvrige pleierne så er veldig positiv til studenter. De var alltid med som assistenter siden de var førsteårs.
 
Back
Topp