Ville du ha visst det? *ang. overgrepspersoner*

*Labambie

Forumet er livet
Litt inspirert.

Hvis det hadde flyttet en overgrepsperson/voldtektsperson/pedofil hadde flyttet i nabohuset, hadde du villet vite det?

hmm....Nei trur ikkje det hadde vært sunt for meg...

Men om det var pedofil .. huff .. vanskeleg.

Jepp, det ville jeg visst.
Og jeg hadde flyttet om det var en pedofil!

Ja! Da hadde vi nok vært ekstra forsiktige.. Men huff, håper jeg aldri får/har slike naboer.

Både ja og nei... ja for at jeg skal passe litt bedre på det som er aller kjærest for meg, nei for at jeg kun klarer å se personen på bakgrunn av det som har blitt sagt og at jeg hadde blitt overnervøs..

Men ja jeg ville nok visst det da det er viktigere for meg at mini har det bra enn at jeg ikke behandler en annen bra nok...[&:]

Hvis det hadde gjort og den personen ikke var under overvåkning av det statlige ville jeg nok det, men jeg mener at det ikke er en god løsning å slippe overgripere fritt ut i samfunnet igjen. Jeg er for strengere straffer og overvåkning etter endt straff for slike forbrytelser. Har slike noe i et normalt nabolag å gjøre? Hvis man virkelig vil skåne samfunnet for dette mener jeg at det å henge ut noen ikke er løsningen, da må man la mennesker slippe å komme i den situasjonen hvor de faktisk blir nabo med en dømt overgriper!

ORIGINAL: happymeg

Ja! Da hadde vi nok vært ekstra forsiktige.. Men huff, håper jeg aldri får/har slike naboer.

sign....

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Jepp, det ville jeg visst.
Og jeg hadde flyttet om det var en pedofil!

Med tanke på hva jeg selv gikk gjennom som barn - så helt klart JA. Vil ikke at mine barn skal måtte gå gjennom dette pga at vi trodde vi hadde en "snill" nabo som viste seg å være noe ganske annet[>:]

JA

For å svare direkte på spørsmålet ditt, så ja, jeg ville ha visst det.

Men jeg vet ikke helt om jeg er for at det sendes ut nabovarsler på den måten. Vanskelig sak. Og hva skal man gjøre? Det bor nok potensielle overgripere i de aller fleste strøk, så moralen er uansett å ta de forhåndreglene man kan.

Jepp, absolutt!

Niks!

ORIGINAL: Nnem

Ja.

JA!! Jeg ville absolutt vite det! Ser egentlig på det som en selfølge, da det er såpass alvorlige ting som bare går utover uskyldige små, og kanskje vil prege de for resten av livet i værste fall. Desverre er det ikke en selfølge[&o]

JA !

men desverre er ikke slik at di "opplyser" naboer om d....

ORIGINAL: lan77

Ja, så man kan passe godt på barna i området!

Skal vi ikke det uansett da?? Det kan finnes overgripere der en bor uten av myndigheter eller andre vet noenting om det....

Back
Topp