Ville du ha sagt ifra?

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Før vi fikk denne karen i august, så mistet vi en liten skatt som var 14 uker i magen. Dette har vært vondt for meg. Nå etter at lillegutt kom til så har gammeltante(fra svigerfamilien) begynt å kalle han for lillebror. Ikke skjedd bare en gang, men hver gang vi møtes. Hun føler riktignok for det da han ligner på hennes sønn.. Det er ekkelt og sårt for meg, da jeg ikke vil at han skal ses på som en lillebror.. Selvfølgelig er det jo ikke det hun mener med det da. Alle visste om at vi mistet. Kan jeg da si ifra? Eller bare ta tiden til hjelp? Hva mener dere?

Om det er sårt, så ville jeg nok sagt ifra akkurat hvordan jeg føler. Er jo ikke sikkert hun tenker i de banene i det hele tatt siden det er med tanke på hennes sønn det blir sagt.

Om du ikke liker det, så må du jo si fra om det ja.
Signerer. Det blir også feil at han skal være lillebror når han ikke har storesøsken, vil bli forvirrende for han når han blir større og kommer mest sannsynligvis til å spørre om han har storesøsken - noe som er enda mer sårt for deg.

Fortell hvordan du føler det, lykke til :)

Sei i frå! Det hadde eg gjort. Er ikkje du som skal ta hensyn til ho, men ho som skal ta hensyn til deg.

Si ifra om at du syns det er sårt:) HUn vil helt sikkert forstå:) Gjør det fortest mulig! Venter du for lenge vil det bare bygge seg opp og det vil kunne bli en stor konflikt av det. Til slutt får man bare nok og sprekker...

Du må si ifra. For din egen del. Hun mener jo ikke noe vondt med det, men det der kan spise deg opp innvendig til slutt. Føler med deg.

Si i fra hvis du ikke liker det. Hun forstår sikkert :)

Før vi fikk denne karen i august, så mistet vi en liten skatt som var 14 uker i magen. Dette har vært vondt for meg. Nå etter at lillegutt kom til så har gammeltante(fra svigerfamilien) begynt å kalle han for lillebror. Ikke skjedd bare en gang, men hver gang vi møtes. Hun føler riktignok for det da han ligner på hennes sønn.. Det er ekkelt og sårt for meg, da jeg ikke vil at han skal ses på som en lillebror.. Selvfølgelig er det jo ikke det hun mener med det da. Alle visste om at vi mistet. Kan jeg da si ifra? Eller bare ta tiden til hjelp? Hva mener dere?
Om det er så sårt for deg så ville jeg sagt i fra på en fin måte. Forklart hvordan du føler det :)

Si ifra, eller få mannen din til å si ifra.

Ville kanskje prøvd å "spøke" det vekk først med noko sånt som "lillebror vart han jo ikkje, men storebror kan han jo bli, så no må me ikkje forvirra han heilt her".
Om det hintet ikkje vart hørt, hadde eg bedt mannen om å fiksa det:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Signerer. Det blir også feil at han skal være lillebror når han ikke har storesøsken, vil bli forvirrende for han når han blir større og kommer mest sannsynligvis til å spørre om han har storesøsken - noe som er enda mer sårt for deg.

Fortell hvordan du føler det, lykke til :)
Sa ifra :) foreslo at hun kunne kalle han for bror da, litt mer nøytralt enn lillebror. Men vi endte med lillegutt. Godt å få det ut av verden :)

Back
Topp