Ville du gitt barnet ditt sovemedisin?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Og ikke prøv å belære meg at " jeg må da forstå at medisiner gis utenfor sykehus" jeg skjønner DA det!

Nei. Det må i så fall være på grunn av sykdom og i tett samarbeid med sykehus/lege.

Helt ærlig, så blir dette helt feil å spørre om! Ingen som ikke har vært i en slik situasjon kan svare på det, og de som må gå til et slikt skritt ser nok ingen andre utveier, og får forhåpentligvis god oppfølging og rådgivning både før, under og etter av hs og lege. Jeg vil ønske å svare nei på et slikt spm, men hvordan kan jeg det? Jeg har ei datter som har sovet hele natten gjennom siden fødselen med unntak av de gangene hun har vært syk, og aner ingenting om hvordan det er med "vanlige" våkenetter engang. Jeg tror de fleste foreldre ønsker å gjøre det som er best for barnet sitt, og de gir ikke sovemeeisin som en lett utvei. Det kan være mange grunner til at det blir behov for sovemedisin. Ikke alle får friske barn som er fornøyde hele tiden. Det finnes for eksempel barn med div diagnoser som har problemer med å sove, og derfor problemer på dagtid også.

Dette var mitt svar på spm, og jeg kommer ikke til å diskutere hvorvidt folk er enige eller uenige med meg.

Er ikke sint altså, men synst rett og slett det er unødvendig med slike diskusjoner, da det finnes forskjellige grunner for at noen må ta et slikt skritt, og synst det er helt forferdelig at de som må ta det skrittet skal føle seg angrepet av oss som har friske, fornøyde babyer som sover godt og fungerer bra på dagtid også.

:-)

Jeg tror nok det skrives ut unødvendig mye sovemedisin både til barn og voksne rundt omkring. Men man kan aldri sette seg inn i hvordan det er å ha ett barn som plages med søvnen, før man faktisk har vært der selv! Jeg har selv ett barn hvor søvn har vært ett problem i alle år, og han har ingen diagnose eller "grunn" til dette. Jeg har aldri gitt sovemedisin, men jeg skjønner at man i desperasjon prøver det som siste utvei. Jeg fikk selv sovemedisin som barn, rett og slett fordi min unge alenemor måtte få ett par times søvn for å klare jobb/skole slik at vi fikk mat på bordet. Så før dere sier "nei, aldri" eller kaller det kvalmt, så tenk over om dere har grunnlag til å uttale dere så bastant.

Back
Topp