Ville du gitt barnet ditt sovemedisin?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
jeg må bare tilføye, at i min alder, tar jeg jevnlig sovemedisin, men har ALDRI sovet normalt hele mitt liv, altid hatt problemer med å sove, så da jeg var nesten 1 år gammel, fikk jeg voksen dose mad valergan på kvelden av legen for at jeg skulle få til å sove! kan gå oppmot 6-7 dager uten å få sove (det er lengste jeg husker). da med arbeid/trening/etc hele dagen!

jeg må bare tilføye, at i min alder, tar jeg jevnlig sovemedisin, men har ALDRI sovet normalt hele mitt liv, altid hatt problemer med å sove, så da jeg var nesten 1 år gammel, fikk jeg voksen dose mad valergan på kvelden av legen for at jeg skulle få til å sove! kan gå oppmot 6-7 dager uten å få sove (det er lengste jeg husker). da med arbeid/trening/etc hele dagen!

Oj!!! :/ :(

Det måtte i så fall ha vært absolutt siste mulighet. Alt annet skulle vært prøvd før jeg hadde gått til det steget å gi barnet mitt sovemedisin.

Jeg kjøpte havreekstraktdråper på helsekost da min hadde en dårlig soveperiode, tilfeldig eller ikke- hun sov bedre ;)
Men for å svare på spørsmålet; Terskelen er veldig høy for å gi barnet mitt sovemedisin.

jeg har i løpet av alle mine år, prøvd alt mulig for å få sove, alt slags c preparater, og natur medisin, til kjærringråd, ikke noe har virket! nå får jeg endelig sove 6-7 timer om natta ved hjelp av tyngre medisin, men som samtidig lar meg våkne om det er nødvendig, en befriende følelse! men ville ikke gitt det til ungen min nei!

Jeg personlig er egentlig veldig imot! MEN nå skal det sies at vi fikk valagan(er d d d heter?) til Elste jenta når ho var rundt 2 år... For ho ar aldri sovet no særlig! Sov kanskje Max 5 timer iløpet av ett døgn mellom ho var 1-2 år å merket på ho at ho var trøtt,sliten,irritert Osv. Grunnen t at ho sover så dårlig er kraftig astma. Hoster til ho spyr hele tiden...
Så da fikk vi valagan av legen å prøvde det en periode... Syntes ikke d hjalp noe så sluttet fort igjen. Eneste jeg syntes d hjalp mot var astmaen ho sin. Merkelig...
Han spurte om vi ville prøve noen kraftigere,men det takket vi nei til!!!!

Men hadde aldri brukt det til ho vis ikke d var høyest nødvendig!!!!

Jeg personlig er egentlig veldig imot! MEN nå skal det sies at vi fikk valagan(er d d d heter?) til Elste jenta når ho var rundt 2 år... For ho ar aldri sovet no særlig! Sov kanskje Max 5 timer iløpet av ett døgn mellom ho var 1-2 år å merket på ho at ho var trøtt,sliten,irritert Osv. Grunnen t at ho sover så dårlig er kraftig astma. Hoster til ho spyr hele tiden...
Så da fikk vi valagan av legen å prøvde det en periode... Syntes ikke d hjalp noe så sluttet fort igjen. Eneste jeg syntes d hjalp mot var astmaen ho sin. Merkelig...
Han spurte om vi ville prøve noen kraftigere,men det takket vi nei til!!!!

Men hadde aldri brukt det til ho vis ikke d var høyest nødvendig!!!!
da tenker jeg kansje den astmaen var utløst av en allergi, siden valargan er en allergi medisin, jeg har allergisk astma hoste og kan hoste til jeg svimer av, men med riktig medisin (feks kortison sprøyte der bak) så har jeg null hoste og null astma problemer! bare en tanke, ikke en diagnose

da tenker jeg kansje den astmaen var utløst av en allergi, siden valargan er en allergi medisin, jeg har allergisk astma hoste og kan hoste til jeg svimer av, men med riktig medisin (feks kortison sprøyte der bak) så har jeg null hoste og null astma problemer! bare en tanke, ikke en diagnose
Var det legen å regnet med,men ho er testet innen ALT av allergier å ikke no spesielt ho slår ut på... Litt på pollen,dyr osv... Men ikke så kraftig! Har prøvd alt ant av allergi medisin uten hell.... Ho er heldigvis bedere i astmaen nå enn for noen år siden,så håper det er noe ho vokser av seg!:-)

Var det legen å regnet med,men ho er testet innen ALT av allergier å ikke no spesielt ho slår ut på... Litt på pollen,dyr osv... Men ikke så kraftig! Har prøvd alt ant av allergi medisin uten hell.... Ho er heldigvis bedere i astmaen nå enn for noen år siden,så håper det er noe ho vokser av seg!:)
bare husk den kan slå ut igjen, min var vekk i 5-6 år da jeg var liten, for så plutselig en dag jeg var ute å lekte så slo den inn for fult og jeg ble helt utslått, ha feks en astma medisin i bakhånd liggende sånn i alle tilfeller! bedre føre var ;) bra hu er bedre! det liker vi å høre :)

bare husk den kan slå ut igjen, min var vekk i 5-6 år da jeg var liten, for så plutselig en dag jeg var ute å lekte så slo den inn for fult og jeg ble helt utslått, ha feks en astma medisin i bakhånd liggende sånn i alle tilfeller! bedre føre var ;) bra hu er bedre! det liker vi å høre :)
Ja vi har alle medisiner osv hele tiden hjemme. Ho er ikke kvitt det,ho bruker den enda! Men det er ikke like ille som før! Ho hoster ikke til ho spyr hver natt osv...

Back
Topp