Ville du betalt 3000kr for dette??

LittleMonkii

Forumet er livet
Jeg har sååååååååååååååååååå lyst til å bestille!!!! Klærne fra nøstebarn er helt nydelige, men de er også møkk dyre... Fornuften sier både ja og nei, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Æsj!
Nok en unødvendig tråd fra dette hjørnet, men jeg spør.. Ville du ha betalt 3000kr for dette, eller ville du valgt billigere alternativer?
Babybody i 100 % merinoull. Farge 42 Lilla melert.4 av denne
Body med lang erm i 100% ubehandlet merinoull. Konvoluttåpning i hals gjør den lett å ta på.
Ull stillongs4 av denne
Barnestillongs uten fot i 100% merinoull.
Jakke. Farge 42 lilla.
Ullfleecejakke i 100% ull med hette og treknapper.
Ullribb bukse. Farge 34 lyng/petunia/lilla.
En god og elastisk bukse i ribbstrikket 100% merinoull
Ullribb bukse. Farge 49 lilla/natur/skifer/brun.
En god og elastisk bukse i ribbstrikket 100% merinoull

Genser. Farge 42 lilla.
Ullfleecegenser i  100 % ull, knapper på skulder og bråt rundt hals og ermer.
Duskelue. Farge 42 lilla.
Duskelue m/ knyting i ullfleece i 100% ull.
Babytøfler m pels i lammeskinn
Myke skinntøfler i lammeskinn.

Jeg har altid valgt billigere alternativer, her brukes ulla som regel bare ett år før det er for lite, så ser ikke poenget med å bruke en formue på det....

Jeg bruker Nøstebarn. Men det er totalt unødvendig med 4 bodyer.. når skal du bruke de?

En body varer 4-5 dager på rad her, og så på lufting. Evt vaske av en flekk her og der... eller tar det når det skjer. Også er det på'n igjen. Pysjen til nøstebarn kunne jeg fint bruke 1-2 mnd i strekk om det ikke kom no søl på den, før jeg vasket den. Bare å lufte den skikkelig på dagtid og fortsette å bruke. Lukter like friskt fordi det renser seg selv.

TonjeJenta skrev:
Jeg bruker Nøstebarn. Men det er totalt unødvendig med 4 bodyer.. når skal du bruke de?

En body varer 4-5 dager på rad her, og så på lufting. Evt vaske av en flekk her og der... eller tar det når det skjer. Også er det på'n igjen. Pysjen til nøstebarn kunne jeg fint bruke 1-2 mnd i strekk om det ikke kom no søl på den, før jeg vasket den. Bare å lufte den skikkelig på dagtid og fortsette å bruke. Lukter like friskt fordi det renser seg selv.

Vi må ha en del skift da vi ofte er oppe i 15-20 avføringer om dagen. Blir mye skift og vask :)

TonjeJenta skrev:

Her må jeg ha hvertfall 5 bodyer, hvis ikke jeg hadde vasket hver dag omtrent. Min 2åring søler og griser og leker seg gjennom 1 skift om dagen, noen ganger mer.

For å svare HI, så ville jeg kjøpt noe av det, men f.ex bodyer og ribbukser hadde jeg kjøpt et annet sted. Tøfler og.

Ville ikke ha gjort det. Rett og slett fordi alt av nøstebarn blir vasket ihjel her i huset (ikke av meg nei).

og det at det er selvrensende har jeg aldri sett noe til. Når fireåringen søler melk over hele seg feks, da må ting vaskes.

Men yttertøyet deres er jeg glad i!

jeg lar ikke mine barn bruke klærne mere enn 1 dag maks uansett hvilken merker det er så nei. dem skal vel ikke vaskes i vaskemaskin eller og med snart 4 barn så velger jeg andre merker som jeg slipper å håndvaske.

men kvaliten på nøstebarn klærne er nok mye bedre enn andre merker. og prisen ser jeg ikke på som avskrekkene så hadde det ikke vært for det som jeg skrev over så ja.

nei men har aldri hatt råd til det.
sparer bare for å kunne kjøpe billigere varianter av ull, helst på kampanjer og salg
elsker ull men det er så svindyrt

neeeei hadde nok ikke brukt 3000,- på det kjenner jeg. hadde nok valgt mye anna fint i stedet!
fine klær absolutt, men ikke 3000,- fine :p

Nå har jeg brukt litt av all ull egentlig og landet på joha ull her i hus. Holder seg knall vask etter vask. Flere bodyer er brukt nesten året rundt her og vaska mye og de er nesten like fine. Kjøper som regel ull jeg kan kjøre i maskina på vanlig 40 program og lav sentrifugering. ullvask på maskina mi er ikke bra nok til å få tøyet rent.

Joha er jo også litt billigere. Nøstebarn er veldig godt tøy altså men her i hus bruker vi nesten bare ull og velger et billigere merke pga økonomien.

Jeg syns det er heftig dyrt, men har du råd til det så kjør på, klærne er jo både fine og bra.

Jeg selv ville feks kjøpt yttertøyet og 1-2 sett med undertøy, og kjøpt noen andre billigere sett.  Buksene ville jeg ha strikket selv ;)

Ja, det hadde jeg . Men nå er det ca bare en mnd siden jeg brukte 2500kr på trøyer, mamelukker, luer og halser til tulla her da he heJeg eeeeeeeeeeeeeeeeeelsker nøstebarn

Jeg bestilte denne
Jakke. Farge 42 lilla.
Ullribb bukse. Farge 34 lyng/petunia/lilla.og denne

Da har hun iallefall tøy i høst, også traver jeg nettet rundt for å finne annet undertøy. 
Jeg skulle gjerne strikket buksene selv, men jeg tror nok ikke jeg hadde fått det noe særlig bra til 

ribbestrikkede bukser er kjempelett å lage, men skikkelig garn osv koster jo litt. de har forresten veldig like ullbukser på name it og sikkert billigere enn nøstebarn

ribbestrikkede bukser er kjempelett å lage, men skikkelig garn osv koster jo litt. de har forresten veldig like ullbukser på name it og sikkert billigere enn nøstebarn

Ja, de nøstebarnklærne jeg har kjøpt har sønnen brukt i to hele sesonger, og en ser ikke de er brukt engang! Fantastiske plagg. 

Der var det mye fint. Hadde ikke hatt noe problemer med å betale 3000,- for det, nei...

Hadde jeg hatt 3000,- å bruke så hadde jeg nok absolutt kjøpt det.

Men desverre må jeg tenke litt økonomisk så jeg prøver å finne ull på salg..

Nope! Har kjøpt inn masse Nøstebarn en gang. Herregud for noe drit! Var vi uheldig, og det blandet seg med en 40 gradersmaskin (hvis en sokk hadde forvillet seg inn i feil maskin f.eks), så var det helt ødelagt og kunne aldri mer brukes. En gang vasket min mann et sett med body og strømpebukse som vi kunne kaste etterpå. Han visste ikke det var ull. Det var tredje gang vi brukte det settet - så var det boss. Stømpebuksene er det minst slitesterke jeg har vært borti! Hull på tærne omtrent 90% av tiden. Har aldri stoppet så mye strømper som den vinteren! Klærne luktet ekkelt etter vask, mistet fasongen. Nei det er rett og slett det aller aller dummeste jeg har kjøpt. uavhengig av pris, hadde jeg heller kjøpt fra Cubus. Ikke det at jeg liker den ullen så godt, men mye bedre enn Nøstebarn i alle fall!!! eneste som er kult med nøstebarn er fargene. De digger jeg. Men kjøper mye av det samme fra NameIt og er MYE mer fornøyd med det!

Hva med Janus? Er ikke det en del billigere? Så det kostet 99 kr for strømpebuksene deres på butikkene her og de er jo kjempegode.

Back
Topp