Ville du beholdt et barn med Downs syndrom?

ja, uten tvil!:) Men ville ikke behold et multihandikapet barn.. Har jobbet mye med funksjonshemmende og multihandikapede, og synes ikke der et noe verdig liv å kun sitte i en stol- uten å se, høre, spise og full i smerter.
Nå finnes det mange forskjellige multifunksjonshemninger. De jeg har jobbet med lever flotte verdige liv og har høy livskvalitet og mye glede i hverdagen.
 
Nå finnes det mange forskjellige multifunksjonshemninger. De jeg har jobbet med lever flotte verdige liv og har høy livskvalitet og mye glede i hverdagen.

Ja, det finnes jo mange ulike grader :) Men de får man dessverre ikke vite noe om på ultralyd.. Har jobbet på dagsenter for multihandikapede, og flertallet av disse var meget oppegående. Men tenker spesielt på dem som er døvblind og uten selvbeherskelse av kroppen. De er ofte bare noen måneder i hodet.. Synes ikke det er et verdig liv!
 
Uff, dette er noe jeg er livredd for.

Jeg hadde tatt abort! Jeg har en del helseplager selv som gjør alt mer komplisert!
 
Uten tvil beholdt, personer med større hjerte skal man lete lenge etter, og ikke minst, for noen gledesspredere ❤️
 
Jeg er veldig i mot abort personlig. Så jeg kunne aldri ha tatt vekk babyen min. Dømmer ikke andre som tar abort siden jeg vet ikke grunnen deres for å gjøre det. Men for meg så er det ett liv fra eggcellen og sædcellen smelter sammen. Så jeg hadde elsket barnet mitt like mye med eller uten hindringer.
 
Tidlig ul viste et foster med pent neseben, gode proposjoner, ikke klumpfot, lite væske i ryggmargen og ingen lekkasje i hjertet. :) Nok en gang er jeg så heldig at jeg slipper å ta stilling til abort vs beholde, med tanke på DS. Veldig takknemlig for det!
 
Back
Topp