Ville dere vært bekymret?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Jeg har tatt bilder i svangerskapet av magen.... Og på bildene kan man IKKE se at magen har vokst noe som helst siste 4 ukene- det syns jeg er rart. Sf-målet hadde steget som det skal, men ville dere likevel vært bekymret? jeg vet jo at nå skal babyene vokse mye i uka... da syns jeg det er underlig å ikke se det på magen... er høygravid, men ser ikke sånn ut...

Må legge til at jeg ikke har gått opp noe i vekt heller..... Ikke i hele svangerskapet.

Er du slank fra før? Kjenner mange som har sett ut som de er 4 måneder på vei, sånn rett før de skulle føde, og alle har hatt til felles at de er veldig slanke fra før.. Og en uke etter fødselen kan du ikke se på dem at de har vært gravid en gang. I motsetning til visse andre... (Les:meg..:P)

Dette er forskjellig fra svangerskap til svangerskap har jeg hørt. Men om du er bekymret er det bare å ringe jordmor eller lege. Er ikke koselig å bekymre seg for slikt, mye annet man kan tenke på da det er så kort igjen :)
Ting pleier som regel å være helt fint, lykke til =)

mamiii skrev:
Er du slank fra før? Kjenner mange som har sett ut som de er 4 måneder på vei, sånn rett før de skulle føde, og alle har hatt til felles at de er veldig slanke fra før.. Og en uke etter fødselen kan du ikke se på dem at de har vært gravid en gang. I motsetning til visse andre... (Les:meg..:P)

Faktisk ikke slank i utgangspunktet... Kanskje 10 kg for mye fra før...

Dette er normalt når du tar av deg og babyen legger på seg det du tar av deg! Og da kan det jo også se ut som om magen ikke vokser.
Det kommer jo også an på hvordan babyen ligger inni der! Noen har bred mage, andre en skikkelig tut eller fotball-under-genseren-mage og noen bærer babyen mye inni kroppen sånn at magen aldri blir kjempestor.

Hvis du er usikker og bekymret så ringer du jm, det er ikke verdt det at du skal gå rundt og bekymre deg! Og en gravid dames magefølelse er det alltid verdt å høre på!

Det å gå opp i vekt er jo ikke nødvendig. Iallefall ikke om du har litt ekstra å gå på i utgangspunktet. Jeg gikk opp bare 2 kg. med førstemann, og hun var stor og fin når hun kom ut . Naboen her så ut som hun var 3 mnd. på vei når hun fødte, så det er kanskje ikke helt uvanlig det heller?

Men er du veldig bekymra, så ringer du jordmor/lege/føden.

Jeg vokste liiiiiite på slutten, men mye i starten. Er mange som ikke legger på seg noe fordi babyen tar av morens fettlager. Men siden du er bekymra ville jeg snakket med en lege/jordmor bare for å avskrive om det er noe. Tviler sterkt på at noe er galt men det er godt å slippe å gå å bekymre seg

Back
Topp