Ville dere spist dette?

Holz08

Blir kjent med forumet
Er 8 uker på vei og er invitert på middag hos svigermor imorgen. Hun stekte en kalkunfilet idag og skal servere denne igjen imorgen. Den går ut på dato den 28/12. Jeg er skeptisk, hva ville dere gjort? :smiley-ashamed008

Er 8 uker på vei og er invitert på middag hos svigermor imorgen. Hun stekte en kalkunfilet idag og skal servere denne igjen imorgen. Den går ut på dato den 28/12. Jeg er skeptisk, hva ville dere gjort? :smiley-ashamed008
Ville spist den. Oppvarmet mat er ikke farlig, og den er også allerede tilberedt sånn at bakterieveksten hemmes/endres pga oppvarminga. At kalkun som er så magert antageligvis blir knusktørt er en annen sak. :-)

Jeg ville spist. Siden den er stekt :)
Det er vel annerledes med kjøttpålegg som går ut på dato, siden vi spiser det uten å varme det igjen. Bakterier dør jo når noe stekes, tenker jeg.

Ville spist. Og håpt på god saus for ellers er oppvarmet kalkun ofte litt tørt, men ellers er det jo veldig god mat

Enda litt mett etter å ha spist en helstekt kalkun i dag. Men den kom rett fra ovnen. Datoen på maten jeg får servert aner jeg ikke.

Back
Topp