Ville dere ringt legevakten??

*BalleFlass*

Elsker forumet
jeg har kjent masse liv i en uke nå i magen, men ingenting i dag [:(] og jeg har hatt akkurat som kynnere i hele dag (ikke helt kynnere, men vet ikke hva ellers jeg skal beskrive det som)[:(]

ta en tlf og hør kansje de tar deg inn til en kontroll

Ja.
Har du sukkerholdig rød saft, så drikk deg et stort glass.
Det ska sette liv i den lille. =sukkerkick.

Ved lite liv ska man kontakte lege når man ikke får kontakt ved å drikke saft,vann eller å dulte til den lille.

om dette plager deg veldig så ville jeg ringt. Regner med du har prøvd å drikke litt saft eller is for å få litt liv fram.

Ang liv, så er det vel svært vanlig å ikke kjenne noe hver dag i uke 17.

Er du svært bekymret, så ringer du. Men vær forberett på å ikke bli noe klokere[:)]

ORIGINAL: Sofie.

Ja.
Har du sukkerholdig rød saft, så drikk deg et stort glass.
Det ska sette liv i den lille. =sukkerkick.

Ved lite liv ska man kontakte lege når man ikke får kontakt ved å drikke saft,vann eller å dulte til den lille.

Jeg hadde flere perioder frem til uke 24 der det var veldig variabelt med liv. Jeg kunne kjenne masse i en ukes tid, så var det helt rolig i flere dager osv osv.. Var først i uke 24 at jeg begynte å kjenne en del liv hver dag..

E du usikker, så ring legevakta.
Be om å få komme til kontroll i allefall for å sjekke hjertelyden.

Jeg hadde nok ikke ringt legevakten nei. 

Jeg hadde ikke ringt legevakten, jeg hadde ringt føden!!! De er mer hensynsfulle der når det gjelder gravide

Prøv å drikke litt søt kald saft og sett det ned. Sitt en stund, dult litt i magen og prøv å slappe av. Kjenner du ikke noe så kan du ta en tlf synes jeg. Høres ut på meg som du er veldig bekymret. Ser at du ikke har kommet så langt i svangerskapet, så slo meg at det kanskje ikke er så regelmessig liv som det er senere. [8|]

ORIGINAL: *BalleFlass*

jeg har kjent masse liv i en uke nå i magen, men ingenting i dag [:(] og jeg har hatt akkurat som kynnere i hele dag (ikke helt kynnere, men vet ikke hva ellers jeg skal beskrive det som)[:(]

Første jeg tenkte var at jeg hadde nok kanskje ringt føden.
Men så så jeg at du var i uke 17, og da hadde jeg nok heller bare latt det være altså. Er selv i uke 19 og hadde nok ikke ringt føden for noe sånt selv før om sånn 4 ukers tid til.

Jeg har selv hatt kynnere fra romjula engang, og kjenner litt liv innimellom, men ikke hver dag, og ikke så heftig mye heller enda. Men har ikke tenkt tanken på og ringe føden eller legevakta nei. Etter uke 22 - 24 en gang så hadde jeg vel vurdert og ringe og fått en sjekk ja, for da kan dem jo faktisk gjøre noe hvis det skulle være noe galt også, det er jo ikke stort og få gjort enda egentlig.

ORIGINAL: Marlu

Det er vel ikke før uke 26-28 man skal kjenne liv hver dag...

Skjønner at du er bekymret altså, men det er helt normalt at hva du kjenner og ikke kjenner varierer litt såpass tidlig i svangerskapet...[:)]

Men for all del, ta en tlf, værste du kan få er at de sier de ikke kan hjelpe...

ORIGINAL: Marlu

Det er vel ikke før uke 26-28 man skal kjenne liv hver dag...

Skjønner at du er bekymret altså, men det er helt normalt at hva du kjenner og ikke kjenner varierer litt såpass tidlig i svangerskapet...[:)]

Men for all del, ta en tlf, værste du kan få er at de sier de ikke kan hjelpe...

Nei, jeg ville ikke ringt legevakta.. Jeg er selv 17 uker på vei, er 2.gangs og har kjent liv i et par uker - men veldig av og på. Det kan gjerne gå et par dager imellom og så plutselig en kveld er det masse liv. Babyen snur masse på seg der inni og sparkene er ikke så sterke så om den sparker mot ryggen eller mot morkaka vil du ikke kjenne noe.. Helt normalt det du opplever med andre ord...

prøv å drikke litt kaldt eller litt saft, dult i magen, er det ikke noe reaksjon, så ville jeg ringt føden og blitt beroliget der

det viktigste er at du er rolig, om det er i uke 17, 19 eller 28
[:)]

Back
Topp