Ville dere ha kjøpt bilstol fra beemoo?

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Skal kjøpe babybilstol med base. Jollyroom selger bilstol med base fra beemoo til 999kr. Hadde dere kjøpt eller ikke? Jeg føler meg usikker, siden jeg ikke føler beemoo er et «ordentlig» merke, men de kunne ikke solgt det om det ikke var sikkert og bruke det?

Har en vogn på 3 hjul fra storebror fra beemoo, og har vært veldig fornøyd med den, men bilsetet skal ho brukes i bilen.
 
Skal kjøpe babybilstol med base. Jollyroom selger bilstol med base fra beemoo til 999kr. Hadde dere kjøpt eller ikke? Jeg føler meg usikker, siden jeg ikke føler beemoo er et «ordentlig» merke, men de kunne ikke solgt det om det ikke var sikkert og bruke det?

Har en vogn på 3 hjul fra storebror fra beemoo, og har vært veldig fornøyd med den, men bilsetet skal ho brukes i bilen.
Så vidt jeg kan se er ikke dette en babystol så for det første ville jeg ikke brukt dette setet til baby. En babystol går fra 0-13 kg.

Ellers ser jeg at det ikke står på Forbrukerrådets liste over anbefalte seter, er det i det hele tatt Plus test godkjent? Ville sjekket det og hvordan det kommer ut i tester som tester ift sikkerhet.

Jeg ville ikke kjøpt det...
 
Finner ingen tester av stolen, så ville nok vært litt skeptisk. Av alt utstyr som må kjøpes inn til baby er ikke bilstolen der jeg ville spart penger altså. Det er jo ofte tilbud på bilstoler med gode testresultater.
 
Sjekk tester.
Det er dessverre ikke sånn at alt som selges av babyting er trygt/bra/sikkert osv.
Man må tenke og undersøke litt
 
Tester er veldig lurt ja. Jeg personlig har sikring av barn i bil som en brannfakkel og jeg ville vel egentlig ikke kjøpt noe annet enn Maxi Cosi, BeSafe eller Britax, evt Recaro. Har kjøpt BeSafe denne gangen, da det er den stolen som med base passer best i vår bil. Hvilket også er noe å tenke på. Kjør ut i butikk og få sjekket dette.

Bilsikring koster, men det er et av de områdene jeg ikke hadde vurdert å spare penger. Jeg hadde heller aldri kjøpt bilsikring brukt, da du ikke vet hva produktene har vært igjennom og bare et slag ved ar man mister en babystol i gulvet eller et sammenstøt i 40 km timen, er nok til å gjøre den mindre sikker.
 
Back
Topp