Ville dere gjort det? *bilstol*

Søtnos*

Glad i forumet
Saken er den.....
Vi lånte en maxi cosi bilstol når snuppa blei født, den var da 2 år og brukt til to barn før ho. Nå har vi fått den samme bilstolen igjen til mini i magen som blir den femte bruker av denne. Er det trygt?
Den vil da være litt over 5 år gammel og kun brukt av nærmeste familie, ingen skader eller kollisjon.

Har hørt en kan bruke setter fram til de er rundt 7-8år. Så jeg tror jeg hadde brukt det hvis en veit at det ikke har vært med i ulykker og vært fint brukt slik sett

bondekone skrev:
Har hørt en kan bruke setter fram til de er rundt 7-8år. Så jeg tror jeg hadde brukt det hvis en veit at det ikke har vært med i ulykker og vært fint brukt slik sett

Det er akkurat som nytt. Men jeg mener å ha hørt at 5 år er grensa.....

Da ville jeg heller leid av IF eller noe. Når så mange hadde brukt det ville jeg ikke brukt det

Ifølge linken betyr jo det at det trygt kan brukes .

Jeg hadde helt klart brukt det.

Kan jeg få spørre de som ikke ville brukt det hvorfor?

Ja, det hadde jeg glatt gjort :) Hvis du vet at det aldri har vært i kollisjon eller vært røft behandla og kun har vært brukt av nærmeste familie, hva er problemet? (Retorisk spørsmål, jeg ser at du tror det er fem år som er "grensa", men det er det som du ser ikke. Men lurer litt på hvorfor noen ikke ville gjort det.. :))

Flere meninger?

Mrs. Careface skrev:
Da ville jeg heller leid av IF eller noe. Når så mange hadde brukt det ville jeg ikke brukt det

Dette er jo ikke joggesko. Det spiller jo ingen rolle hvor mange barn som har bruk det.

Lissyjane skrev:

Mrs. Careface skrev:

Dette er jo ikke joggesko. Det spiller jo ingen rolle hvor mange barn som har bruk det.

Ja det er klart jeg ville ha brukt det. Hvorfor ikke? Hvis ikke det er skadet spiller det jo ingen rolle.

jepp ville brukt det.
det er ikke antall brukere som avgjør om det bør brukes eller ei, det er alderen.

står jo 8-9 år på trygg trafikk, så et 5 år gammelt sete hadde jeg fint brukt....

Sia du stoler på dei som har delt bilstol med dåke, så ser eg ikkje noke problem med å bruke det :) Dei babybilstolane vert ikkje brukt mange månadane uansett, så ;)

siden ingen i denne tråden kan komme med en god grunn til hvorfor man ikke skal bruke et bilsete som man kjenner historien til, og som ikke har passert "aldersgrensa" TT oppgir som trygt - så ser jeg ikke helt at det skulle være noen grunn til å ikke bruke det...

Hadde du derimot gått på finn og kjøpt deg tilsvarende stol, fra ukjent selger - så hadde jeg ristet på hodet og håpet du tok til vettet.....

Det er snakk om min søster så jeg vet den er helt trygg

Back
Topp