Ville bare dele med dere...

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
At jeg nå har tatt et tungt valg. Forholdet mellom meg og samboer har lenge vært dårlig. Barnet i magen var som dere kanskje skjønner ikke "helt ventet" Det var mye frem og tilbake fra min samboers side, om at han ønsket at jeg skulle ta abort. Tilslutt landet han på at jeg måtte ta valget. Jeg valgte selvfølgelig og beholde, og håpet på at forholdet vårt, og hans følelser til dette barnet og dette svangerskapet skulle årdne seg. Fra før har vi et barn på snart 2 år, som han elsker over alt på denne jord. Med utgangspungt i det, trodde jeg at ting skulle gå seg litt til. Men nå har jeg altså valgt å gå... Jeg er gravid, alene, og lurer på hvordan dette skal gå. Hvilke rettigheter jeg har, både i forhold til vårt barn og det kommende barnet. Det er tungt å tenke på at jeg ikke lenger skal få se datteren vår hver dag. Det er tungt å tenke på økonomien. Det er tungt å tenke på det barnet som er i magen. Men jeg orker ikke lenger sitte i et forhold og ikke føle meg elsket. Føle at barnet jeg bærer ikke er ønsket fra den andre. Føle meg alene i et forhold. Håper jeg har tatt et riktig valg. Snufs** Litt åpenhet fra meg på en tung dag....

Det var trist å lese. Jeg vil anbefale deg å legge dette innlegget inn på alenemor/alenefar. Der er det mange med mye kunnskap om dette.
Kommer dere til å bo i nærheten av hverandre? Klem

Gratulerer med å ha klart å ta et såpass vanskelig valg! Selv om det er utrolig tungt, så må det også være litt deilig å ha noe konkret å forholde seg til etter en lang periode med usikkerhet. Det står respekt av det!

Når det gjelder det ufødte barnet skal det være hos deg i begynnelsen uansett, så kan han komme på besøk til dere. Etter hvert som barnet blir større kan dere avtale at han gradvis kan ha det mer og mer alene. Barnet dere har fra før av må dere jo komme til enighet om, men det er generelt ikke anbefalt med 50/50-fordeling før barnet er i alle fall i skolealder, grunnet stabilitet og trygghetsfølelse.

Du kommer til å klare dette! Du er sterkere enn du tror! Ting ordner seg og går seg til❤ At du nå skal gi barnet ditt et søsken er den største gaven noen kan få, og du er modig som gjør dette alene. Det vil bli bra tilslutt, på måter du kanskje ikke så for deg på forhånd.
En god og varm klem til deg❤

Sent from my iPhone using BV Forum

Det kommer til å gå så bra, bare du kommer deg over denne "kneiken" og overgangen. Har vært der selv så forstår hva du gjennomgår. En får mye råd og støtte fra de på alenemor/far forumet, de vet alt som er verdt å vite. Sender deg en stor klem, og håper alt ordner seg fort slik at du kan starte et nytt og forhåpentligvis bedre kapittel av livet ditt :) <3

Sent from my iPad using BV Forum

Kjempe trist å lese.. Må være så mye tanker i hodet når det er barn i bildet :( lykkelykke til framover, håper det går så fint som det kan gå i forhold til situasjonen <3

Den magre trøsten i dette er at det finnes flere gode støtteordninger for enslige mødre, spesielt økonomisk.

Må si jeg er imponert over at du står i et såpass vanskelig valg, og håper virkelig folk rundt deg kommer til unsetning! Det kan ikke være lett å føle det slik, så du har all min beundring!

Uff trist å lese, men ønsker deg lykke til videre:) Kommer nok til og gå bra skal du se.

Veldig trist å lese. Men syntes du er veldig tøff som tar den avgjørelsen, det kommer nok til å ordne seg veldig bra for deg. Det er utrolig hvor sterke vi mennesker klarer å være når vi må. :)

Trist :( men syns du er veldig sterk. Og jeg vil tro at dette kommer du til å klare bra. Som andre her også anbefalte, så ville jeg spurt spørsmål I alenemamma/pappa siden, der vil du nok få svar på alt du trenger å vite :)
Men, vi vil jo også prøve å hjelpe deg altså..........Lykke til

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Takk for gode tanker jenter:-) Har vært litt kaos i hodet de siste dagene, men det går fint! Nå har han begynt å skjønne greia. Merkelig hvordan man må gå, for at menn skal forstå alvoret!? Jeg velger å tenke at dette er en slags "pause" frem til jeg finner ut hva jeg virkelig vil. Man håper vel alltid at ting skal årdne seg, men det vet jeg ikke om det gjør. Jeg får bare fortsette å ha litt tid alene:-)

Takk for gode tanker jenter:-) Har vært litt kaos i hodet de siste dagene, men det går fint! Nå har han begynt å skjønne greia. Merkelig hvordan man må gå, for at menn skal forstå alvoret!? Jeg velger å tenke at dette er en slags "pause" frem til jeg finner ut hva jeg virkelig vil. Man håper vel alltid at ting skal årdne seg, men det vet jeg ikke om det gjør. Jeg får bare fortsette å ha litt tid alene:-)

Det er jo ikke før man mister det man har før man ser hva det betydde. :) måtte nesten kaste ut han jeg bor med også for at han skulle skjønne at nok var nok. :) men husk å ta hensyn til deg selv og dine følelser. Du har vært kjempe tøff, og det er viktig å ikke gå på akord med seg selv. :) så håper resultatet blir bra for deg uansett hva du velger. :)

Back
Topp