Villblomsten - Veien mot skatt nr 4 ♡

Så utrolig bra at alt var bra med baby og at det ble tatt på alvor :Heartblue Man er så sårbar i en sånn situasjon og trenger å få bekreftelse på at alt er bra, så enda godt at det gikk fint og at dere ble betrygget :)

Håper du har fått sovet ut i dag og at hele familien får en fin helg :love7

Ja, det er like fantastisk med gode nyheter hver gang :Heartpink
Ønsker deg og en fin helg videre og håååper fødselen er igang inne mandag :love7
 
Uff, det er så grusomt! Høres ut som mye er likt hos oss..
Sliter og fortsatt med en del kvalme og brekninger, men ikke noe mer oppkast.
Gleder meg og enormt til å bli ferdig jeg og.
Formen er jo bedre enn den var. Men veldig stillestående syns jeg. Skal fortsatt veldig lite til før jeg er helt utslått og blir veldig kvalm/svimmel/uvel og bare må legge meg rett ned.
Har veldig glede i å strikke til lille da, og er så glad for at jeg i det minste klarer det. Det holder meg veldig oppe siden jeg ikke klarer å jobbe :Heartred

Ja virker sånn, er så slitsomt! Jobber 40% om dagen, men det er kun fordi jeg har hjemmekontor og fleksitid, så kan jobbe når formen er god nok til det, da går hvertfall tiden litt raskere. Men er helt avhengig av å ligge en time på sofaen etter jobb og før jeg henter ungene for å komme meg gjennom kvelden. Prøver å strikke litt på kvelden jeg også når jeg orker, er så koselig å strikke bitte små klær :Heartred
 
Ja virker sånn, er så slitsomt! Jobber 40% om dagen, men det er kun fordi jeg har hjemmekontor og fleksitid, så kan jobbe når formen er god nok til det, da går hvertfall tiden litt raskere. Men er helt avhengig av å ligge en time på sofaen etter jobb og før jeg henter ungene for å komme meg gjennom kvelden. Prøver å strikke litt på kvelden jeg også når jeg orker, er så koselig å strikke bitte små klær :Heartred

Ja, det er veldig koselig :Heartblue

Du får kaste inn håndkle med god samvittighet når du må og ikke pushe deg for hardt:Heartred
Nå er det faktisk ikke så lenge igjen til de små kommer :nailbiting::love7

Regner med at jeg har ca 10 uker igjen nå :Heartblue
 
Ja, det er veldig koselig :Heartblue

Du får kaste inn håndkle med god samvittighet når du må og ikke pushe deg for hardt:Heartred
Nå er det faktisk ikke så lenge igjen til de små kommer :nailbiting::love7

Regner med at jeg har ca 10 uker igjen nå :Heartblue

Ja har heldigvis en god dialog med legen, så jeg jobber 40% så lenge det går, også er det bare å ringe om jeg merker at det ikke går lengre. Har hjemmekontor og avtalt med sjefen at jeg tar de oppgavene som ikke haster så veldig, så kan jeg jobbe når formen er god nok, uten å måtte stresse med tidsfrister og sånn. Med den tilretteleggingen så går det relativt greit å jobbe fortsatt, og håper å kunne fortsette slik frem til permisjon :)

Ja tenk det, at snart så er de her :Heartblue 10 uker er jo egentlig ingenting, er jo tross alt ikke så lenge siden vi satt der med positive tester heller :Heartred
 
31 + 2


Da var det på høy tid med en liten oppdatering.
Her er alt bra med lille i magen. Han sparker og holder på, og bevegelsene på denne tiden er både vonde, men veldig fine. Jeg dytter på magen og får svar og det er det koseligste som finnes ♡

Minner meg selv på å nyte det selv om svangerskapet er tungt og jeg mesteparten av tiden bare vil bli ferdig.

Formen er fortsatt ikke noe særlig.
Det skal ikke mye aktivitet eller anstrengelse til før jeg blir veldig uvel og må akutt legge meg ned, eller besvimer. Kjenner som regel godt igjen tegnene og så lenge jeg får lagt meg ned i «stabilt sideleie» ( :hilarious:) klarer jeg å unngå å besvime.
Kvalmen holder jeg og i sjakk nå, ved å spise jevnlig. Det klarte jeg jo ikke uten å kaste opp frem til uke 20 ettellerannet, men nå går det bra og jeg har ikke kastet opp på leeenge :happy:
Sliter en god del med kynnere, så her må jeg ta det veldig med ro på alle måter, men prøver å gå litt tur hver dag.
Har og mye «restless legs» og vondt i bekkenet på kveld/natt, så jeg sover lite om nettene og er oppe og tisser gjerne 4-7 ganger i løpet av natten:inpain:

De to jentene jeg har fra før har alltid ligget under gjennomsnittet i vekt både inni og utenfor magen, men fulgt sine egne kurver.
Denne lille gutten har ligget over gjennomsnittet i vekt hele veien, så jeg er veldig spent på om han blir en del tyngre enn jentene ved fødsel. Det blir spennende å se!
Jentene var begge ca 3000 g ved fødsel, og minstemor gikk ned til 2800 g, før hun begynte å legge på seg igjen.

Ifølge appene er gjennomsnittet for vekt denne uken ca 1800 gram, men jeg regner med minien er et par hundre gram mer enn det, han har hvertfall alltid blitt estimert til 2-400 gram mer enn gjennomsnittet før :rolleyes: Og på denne tiden er jo større jo bedre, tilfelle det skulle skje noe, så det kjennes godt ♡

77% av svangerskapet er gjennomført, men lille skal ut i uke 38 så jeg har «bare» ca 48 dager igjen :woot: Det hørtest plutselig veldig lite ut når jeg skrev det her!!

Ellers ligger han med hodet ned, og sparker meg i høyre ribbein:rolleyes: Har vært helt blå i huden der og veldig sår, så han kan godt bytte side litt, men virker ikke som han har planer om det.
B8E07E3E-9D98-4CBF-AB7E-8558729CE426.jpeg


Ble veldig blurry det bildet her, men syns babyverden bildene er så fine ♡

Jeg tar masse magebilder, men stort sett naken:hilarious: Så det blir litt too much å legge inn her. Men får sladde litt og sånn så kanskje det kommer et om noen dager ♡

Fant et bilde påkledd fra mandag :rolleyes:

3881DF7A-E613-4F9D-A959-17778F2BFDF0.jpeg
 
Last edited:
Koselig med en oppdatering:happy: Fiiiiiine magehuset:love017
 
ÅÅåå så fin babymage :) :) :) og koselig med oppdatering :) :) :) :) Sender over mange klemmer herfra og masse god helg :) :)
 
32 + 0


Idag var det tid for jordmorkontroll.
Jeg har veldig mye kynnere og nedpress, noen kynnere er vonde og jeg sover så utrolig dårlig om natten.
Sliter veldig med restless legs, vondt i bekkenet, og tisser fortsatt mange ganger eller må opp å gå en liten runde for å røre litt på beina.. :dead:
Men jeg skal jo heldigvis ingenting på dagen og kan stort sett slappe av da. Og alt er bedre enn kvalme og oppkast så jeg føler det går veldig greit så lenge jeg slipper det


Minien har ligget med hodet ned i bekkenet lenge nå, men idag hadde han sunket veeeldig langt ned i bekkenet, så magen har sunket og jeg har plutselig mye mer plass under puppene. Før lå han trøkt opp under ribbein og pupper.
Jordmor sa jeg måtte ta det med ro og ikke bli overasket hvis han kommer en stund før.
Blir spennende å se når han kommer, men han må HVERTFALL vente fire uker til!:angelic:

Legger ved magebilder. Orket ikke å bruke så mye tid på fin sladding så det blir som det blir. Men lille har vokst en del fra 29+2 til idag ♡

937E1FCB-A2B0-47A2-9DB7-8BC9A8AFB63D.jpeg
 
32 + 0
Idag var det tid for jordmorkontroll.
Jeg har veldig mye kynnere og nedpress, noen kynnere er vonde og jeg sover så utrolig dårlig om natten.
Sliter veldig med restless legs, vondt i bekkenet, og tisser fortsatt mange ganger eller må opp å gå en liten runde for å røre litt på beina.. :dead:
Men jeg skal jo heldigvis ingenting på dagen og kan stort sett slappe av da. Og alt er bedre enn kvalme og oppkast så jeg føler det går veldig greit så lenge jeg slipper det

Minien har ligget med hodet ned i bekkenet lenge nå, men idag hadde han sunket veeeldig langt ned i bekkenet, så magen har sunket og jeg har plutselig mye mer plass under puppene. Før lå han trøkt opp under ribbein og pupper.
Jordmor sa jeg måtte ta det med ro og ikke bli overasket hvis han kommer en stund før.
Blir spennende å se når han kommer, men han må HVERTFALL vente fire uker til!:angelic:

Legger ved magebilder. Orket ikke å bruke så mye tid på fin sladding så det blir som det blir. Men lille har vokst en del fra 29+2 til idag ♡

Vis vedlegget 352273
Fin mage! :joyful::Heartred Håper du får slappet av og sovet litt bedre fremover nå som magen har sunket litt:Heartred
 
Nydelige bilder :) :) :) :) Har også masse nedpress og kynnere her :( Så føler med deg.
Hadde du fått dato allerede for uke 38 eller bare en sånn generell beskjed? :) :)
 
Nydelige bilder :) :) :) :) Har også masse nedpress og kynnere her :( Så føler med deg.
Hadde du fått dato allerede for uke 38 eller bare en sånn generell beskjed? :) :)

Takk:Heartred
Slitsomt med kynnere og nedpress, men heller det enn oppkast:wacky:


Tror det blir 6. Mai :Heartred
Det var det de sa det mest sannsynlig ble. Men jeg skulle få endelig beskjed på kontroll 15. April. :love7
 
Takk:Heartred
Slitsomt med kynnere og nedpress, men heller det enn oppkast:wacky:


Tror det blir 6. Mai :Heartred
Det var det de sa det mest sannsynlig ble. Men jeg skulle få endelig beskjed på kontroll 15. April. :love7
Ja jeg er så 100%enig, alle "normale" og ikke farlige gravideplager er 100 ganger bedre enn kvalme, hadde faktisk valgt rullestol frem til termin fremfor 2 dager med hypermesis i grunn :( Så spennende med fødsel :) skjønner jeg må få fart på å få han ut om jeg skal rekke det før der nå :) :) bare 6 uker til den datoen :)
 
Såååå fine oppdateringer:love7 Fine magen! Tenk at du har kommet så langt :blob9 Gleder meg masse til å følge med de neste ukene :woot: Godt du er bedre fra kvalmen, håper du blir bedre nå som magen har sunket, er vondt med sparking i ribbena :yuck:
 
Ja jeg er så 100%enig, alle "normale" og ikke farlige gravideplager er 100 ganger bedre enn kvalme, hadde faktisk valgt rullestol frem til termin fremfor 2 dager med hypermesis i grunn :( Så spennende med fødsel :) skjønner jeg må få fart på å få han ut om jeg skal rekke det før der nå :) :) bare 6 uker til den datoen :)

Haha, samma her!
Ja herlighet, og nå er det bare 5 uker!!:Heartblue
Vet du noe mer om hvordan det blir med din fødsel da? Husker det var litt snakk om igangsetting :Heartpink
 
Såååå fine oppdateringer:love7 Fine magen! Tenk at du har kommet så langt :blob9 Gleder meg masse til å følge med de neste ukene :woot: Godt du er bedre fra kvalmen, håper du blir bedre nå som magen har sunket, er vondt med sparking i ribbena :yuck:

Tuusen takk! :Heartpink

Ja, rart å plutselig være såpass nær mål. Følte server hundre år til min tur når du fødte, men tiden har egentlig gått veldig fort etter det.
Ja, det var faktisk veldig godt å få han litt lengre ned:angelic:
 
Back
Topp