Villblomsten - Veien mot skatt nr 4 ♡

Villblomsten

Elsker forumet
MayDay2021
I denne dagboken prøver jeg først på barn nr 3 og fra side 39 barn nr 4.


Første innlegg ved oppstart av dagbok i Mai 2020;

Går inn i prøveperiode 2 på barn nr 3 og bestemte meg for å lage en dagbok. Jeg noterer stadig vekk det ene og det andre i appene mine, og ettersom notatene uansett blir lenger og lenger, er det like greit å samle det her:p

Vi har to jenter fra før født i 2013 og 2017.
Første kom til helt uplanlagt midt i studier da jeg var 19 år. Nr 2 satt før jeg egentlig rakk å bli klar i PP 1.

Jeg og barnefar har vært sammen maaange år og er gift.
Nå er vi veldig klare for å prøve på en liten skatt nr 3♡

Oversikt over PP på barn nr 3 i 2020:

PP 1:
CD 1 15/4.
Første syklus etter fjerning av spiral. Varighet 24 dager. Ikke gravid.

PP 2:
CD 1 9/5.
Gravid, men begynte å blø 4+2. Blødning varte kun 2-3 dager. Hcg fortsatte å stige i 2 uker til. Ingen funn på UL. Hcg begynte å synke igjen. Mistet.

PP 3:
CD 1 10/6.
Varighet 30 dager. Ikke gravid.

PP 4:
CD 1 10/7.
Positiv test fra 11-13 dpo. Blødning startet 13 DPO (CD 30). Kjemisk graviditet.

PP 5:
CD 1 8/8.
Gravid ♡
Gutt født 06.05.2021 ♡



Oversikt over PP på barn nr 4 i 2022/2023:
Fra side 39 i dagboken

PP 1:
CD 1 23/9 - 2022
Gravid, endte i MA i uke 11

PP 1 etter MA:
Ikke gravid

PP 2 etter MA:
CD 1 25/1 - 2023 (første mens etter aborten)
Ikke gravid

PP 3 etter MA:
CD 1 22/2 - 2023
Ikke gravid
Kjemisk igjen?

PP 4 etter MA:
CD 1 27/3 - 2023
Ikke gravid

PP 5 etter MA:
CD 1 28/4 - 2023
Gravid ♡
SA 5+6

PP 1 etter SA, PP 6 etter MA:
CD 1 10/6 2023
 
Last edited:
PP 2 - CD 5
Jeg fjernet hormonspiral 2. April og hadde da eggløsning. Valgte å avvente prøving til neste periode. I PP 1 ble det lagt mye aksjer, men brukte ikke eggløsningstester etc. Begynte å teste aaalt for tidlig, men de negative testene vedvarte og på CD 25 begynte blødningen.
Gikk dermed inn i PP 2 og er nå på CD 5. Blødningen begynner å takke for seg, og idag kom det pakke i posten med eggløsningstester som jeg gleder meg til å ta i bruk. Håper jeg klarer å lese av dem :hilarious:

Plan for prøveperioden:
⭐️ Ta det med ro, ha mye sex og prøve å fokusere på litt annet også..
⭐️ Begynne eggløsningstesting på CD 8 eller 9
⭐️ Prøve å vente med g-test til dpo 10
⭐️ Forventet ikm ca 5. Juni

Velger bevisst å ikke tempe etc, da jeg tror jeg blir alt for oppslukt i det. Har en tendens til å gå veldig all in i ting :angelic:
 
Last edited:
Her vil jeg følge med :)

Blir spennende med nr.3 på dere også :) Krysser fingrene for at det klaffer raskt. Jeg går også inn i PP3 nå, CD3 i dag. Synes det høres veldig fornuftig ut å ta det med ro og fokusere på litt annet også. Det er mitt mål for denne PP'en, for de to forrige var altfor oppslukende for min del. Ble litt mye. Resten på listen din høres bra ut også - gleder meg til du skal teste etter både EL og baby :)
 
Der var dagboken oppe og gikk! :D Håper spiren sitter raskt:Heartred Vi ligger ganske i løpet, jeg har nemlig IKM 2 dager etter deg :)
 
Her skal jeg følge med :D
 
Her vil jeg følge med :)

Blir spennende med nr.3 på dere også :) Krysser fingrene for at det klaffer raskt. Jeg går også inn i PP3 nå, CD3 i dag. Synes det høres veldig fornuftig ut å ta det med ro og fokusere på litt annet også. Det er mitt mål for denne PP'en, for de to forrige var altfor oppslukende for min del. Ble litt mye. Resten på listen din høres bra ut også - gleder meg til du skal teste etter både EL og baby :)

Så koselig at du vil følge med, følger spent med deg også :Heartpink
Ja jeg også fort litt for oppslukt og mister fokus på alt annet.. har kjent meg veldig igjen i mye du har skrevet om i dagboken din. Da mensen kom nå tenkte jeg at nå må jeg prøve å ta meg litt sammen, se fremover, nyte her og nå og hver dag med jentene mine, men det er ikke så lett altså. Tipper jeg blir like ille igjen når dpo dagene kommer :oops:
 
Der var dagboken oppe og gikk! :D Håper spiren sitter raskt:Heartred Vi ligger ganske i løpet, jeg har nemlig IKM 2 dager etter deg :)

Haha ja, den måtte jo det :D
Men kjenner det faktisk er veldig godt å ha forumet i denne tiden, og prate med likesinnede:hilarious:
Følger med på dagboken din og, veldig koselig at vi også ligger så likt. Blir spennende å følge med deg og:Heartpink Krysser fingrene for oss alle nå:happy:
 
Her vil jeg og følge med :D Er i ca samme situasjon som deg. 1. var en liten overraskelse, og nr 2. satt på pp1 :) kjenner jeg må jobbe litt med meg selv for å ikke forvente at det skal gå like raskt denne gangen. Planen din for denne PP virket forresten veldig fornuftig :)
 
Her vil jeg og følge med :D Er i ca samme situasjon som deg. 1. var en liten overraskelse, og nr 2. satt på pp1 :) kjenner jeg må jobbe litt med meg selv for å ikke forvente at det skal gå like raskt denne gangen. Planen din for denne PP virket forresten veldig fornuftig :)

Gøy at du er i litt samme situasjon! Har du begynt å prøve på nr 3 enda? Hvor i syklusen er du isåfall? Mener å huske jeg har sett deg i en eller annen ikm gruppe :happy:
Ja, jeg kjente jeg fikk litt panikk når det ikke gikk nå på første når jeg har hatt så lett for å bli gravid før, men det er jo helt vanlig så jeg prøver å fokusere på det. Men kan godt se for meg at jeg kommer til å begynne å stresse en del etterhvert hvis ikke det går på noen runder...
 
Gøy at du er i litt samme situasjon! Har du begynt å prøve på nr 3 enda? Hvor i syklusen er du isåfall? Mener å huske jeg har sett deg i en eller annen ikm gruppe :happy:
Ja, jeg kjente jeg fikk litt panikk når det ikke gikk nå på første når jeg har hatt så lett for å bli gravid før, men det er jo helt vanlig så jeg prøver å fokusere på det. Men kan godt se for meg at jeg kommer til å begynne å stresse en del etterhvert hvis ikke det går på noen runder...

Er i PP1 og har hatt positive EL tester i går og i dag. Ja er det jeg er litt redd for jeg og. Prøver å justere forventingene litt, kan jo være tilfeldigheter som gjorde at det gikk fort sist. Men er redd for å bli veldig skuffet likevel om det går mange runder uten positiv test
 
Er i PP1 og har hatt positive EL tester i går og i dag. Ja er det jeg er litt redd for jeg og. Prøver å justere forventingene litt, kan jo være tilfeldigheter som gjorde at det gikk fort sist. Men er redd for å bli veldig skuffet likevel om det går mange runder uten positiv test

Oi så spennende! Hvor kan jeg følge med deg? Har du dagbok? Eller hvilken ikm gruppe er du med i?:happy:
 
Så koselig at du vil følge med, følger spent med deg også :Heartpink
Ja jeg også fort litt for oppslukt og mister fokus på alt annet.. har kjent meg veldig igjen i mye du har skrevet om i dagboken din. Da mensen kom nå tenkte jeg at nå må jeg prøve å ta meg litt sammen, se fremover, nyte her og nå og hver dag med jentene mine, men det er ikke så lett altså. Tipper jeg blir like ille igjen når dpo dagene kommer :oops:

Koselig at du leser hos meg og det er litt godt å høre at vi er flere som tenker litt det samme. Det kan lette litt når det føles kjipt. Og jeg tenker som deg, at jeg tipper jeg også blir like ille igjen om noen uker når DPO-land banker på.. Men enn så lenge er det godt å ikke kjenne på noe mas rundt testingen. Jeg må huske hvor kjipt det er å få negative tester og hvor bortkastet energi det er å glede seg til, så kanskje jeg lar være å teste for tidlig.. Jeg blir ekstra gira når andre får positive tester og da kjenner jeg at jeg også har lyst å teste. Så den trangen må jeg stå imot denne gangen :)
 
Så koselig at du har fått en dagbok :) skal følge med i den :) Håper du snart får din 3 spire :) krysser fingrene :) :)
 
PP 2 - CD 7


Tiden snegler seg avgårde..

Idag har jeg tatt livets første eggløsningstest. Har lagt den inn i Premom appen og gleder meg til å fortsette å sammenligne tester dag for dag. Men tenker det ikke er poeng i å teste igjen før søndag (CD 9).
Og hvis jeg har forstått det rett så kan eggløsningstestene variere i styrke fra dag til dag?
Også er det rett før eggløsningen at de begynner å bli sterke, og når teststreken er like sterk/sterkere enn kontrollstreken at man har eggløsning?
Dette er helt nytt for meg, men spennende med er nytt «prosjekt» i ventetiden:hilarious:

Lurer også på hvis noen leser og har erfaring;
Er det når testen er negativ igjen at man er sikker på at egget har sluppet? Så har jeg skjønt at det er varierende hvor lenge man har denne LH toppen. Har litt å sette meg inn i, men syns det er gøy å lære mer om sin egen syklus. Tenk at så mange damer går rundt og ikke kjenner til hvordan syklusen egentlig fungerer!!
Hvis noen kan en del om dette, så vil jeg gjerne høre

Uansett; her er dagens LH test på CD 7

9C1D3FD5-987E-4687-B4D1-FDEA395A1474.jpeg







Nok om eggløsning. Jeg syns som sagt at tiden går utrolig sakte. Lagde meg jo en plan for prøveperioden (som jeg for så vidt ikke har klart å følge til nå:hilarious:), men lager meg og en sjekkliste for å motivere meg litt mer i ventetiden.



⭐️ Bli ferdig med mensen ✔️
⭐️ Ta første eggløsningstest ✔️
⭐️ Jobbhelg..
⭐️ 17. Mai
⭐️ Fri mandag og tirsdag
⭐️ Finne eggløsning (forventet 20-22. Mai)
⭐️ Frihelg
⭐️ Får familiebesøk i pinsehelgen♡
⭐️ Første graviditetstest 10 dpo (1. Juni?)
 
PP 2 - CD 7


Tiden snegler seg avgårde..

Idag har jeg tatt livets første eggløsningstest. Har lagt den inn i Premom appen og gleder meg til å fortsette å sammenligne tester dag for dag. Men tenker det ikke er poeng i å teste igjen før søndag (CD 9).
Og hvis jeg har forstått det rett så kan eggløsningstestene variere i styrke fra dag til dag?
Også er det rett før eggløsningen at de begynner å bli sterke, og når teststreken er like sterk/sterkere enn kontrollstreken at man har eggløsning?
Dette er helt nytt for meg, men spennende med er nytt «prosjekt» i ventetiden:hilarious:

Lurer også på hvis noen leser og har erfaring;
Er det når testen er negativ igjen at man er sikker på at egget har sluppet? Så har jeg skjønt at det er varierende hvor lenge man har denne LH toppen. Har litt å sette meg inn i, men syns det er gøy å lære mer om sin egen syklus. Tenk at så mange damer går rundt og ikke kjenner til hvordan syklusen egentlig fungerer!!
Hvis noen kan en del om dette, så vil jeg gjerne høre

Uansett; her er dagens LH test på CD 7

Vis vedlegget 326068







Nok om eggløsning. Jeg syns som sagt at tiden går utrolig sakte. Lagde meg jo en plan for prøveperioden (som jeg for så vidt ikke har klart å følge til nå:hilarious:), men lager meg og en sjekkliste for å motivere meg litt mer i ventetiden.



⭐️ Bli ferdig med mensen ✔️
⭐️ Ta første eggløsningstest ✔️
⭐️ Jobbhelg..
⭐️ 17. Mai
⭐️ Fri mandag og tirsdag
⭐️ Finne eggløsning (forventet 20-22. Mai)
⭐️ Frihelg
⭐️ Får familiebesøk i pinsehelgen♡
⭐️ Første graviditetstest 10 dpo (1. Juni?)
ELtestene kan ikke si noe om at egget har sluppet, det er det bare temping som kan gjøre :) EL-testene gir deg en indiksjon på at egget kan slippe i nærmeste fremtid :) Egget slippes vel 12-48 t etter testen har blitt negativ igjen sånn ca. Lykke til denne PP ❤️
 
Back
Topp