Villa farris...

Lussi81

Elsker forumet
Er det bare jeg som kaller det det?
Noen som vet hvorfor det kalles det?

Jeg kaller det også Villa farris, det het det når vi var små er 30 år. men pga farrisen som er vann, måtte de forandre navnet til villa shapanje breus (vet ikkke hvordan det skrives)

ORIGINAL: shina

Jeg kaller det også Villa farris, det het det når vi var små er 30 år. men pga farrisen som er vann, måtte de forandre navnet til villa shapanje breus (vet ikkke hvordan det skrives)

Hva du vet!
Dette har jeg lurt på en stund.
Har bare sagt det av gammel vane, men ble sittende og se på flaska i dag og så at det sto jo ikke farris på den....
Takk for nyttig info.

Flere som sier Villa Farris???

JA!

Villa Farris og Villa Husbrus ;o)

Kaller det villa, og har faktisk aldri hørt at noen kaller det villa farris eller farris villa..[:D][:D]

ja sier villa farris, men er  lenge siden  vi har kjøpt det nå.

og hvorfor:
Etter å ha diskutert dette med veldig mange, så har jeg kommet fram til at den har måttet hete "Villa Farris" en gang i tiden, men senere skiftet navn til Villa Champagnebrus. Spørsmålet er bare når og hvorfor.
For å få en klarhet i dette tok jeg og sendte en mail til Ringnes bryggerier, og nedenfor er svaret jeg fikk fra produktsjefen i Ringnes:

"Ja, brusen har hetat Villa Farris.

Navnet var fra midten av 1960-tallet Villa Farris, som ble endret til Villa Champagne på begynnelsen av 1990-tallet. Varför vät jag faktiskt inte helt men jag tror det var för att skilja Farris från Villa Farris som ju er två helt olika produkter och för att Villa skulle få en egen identitet."

ORIGINAL: Hege og Chris

ORIGINAL: shina

Jeg kaller det også Villa farris, det het det når vi var små er 38 år.

ORIGINAL: Jeanette og Tore

og hvorfor:
Etter å ha diskutert dette med veldig mange, så har jeg kommet fram til at den har måttet hete "Villa Farris" en gang i tiden, men senere skiftet navn til Villa Champagnebrus. Spørsmålet er bare når og hvorfor.
For å få en klarhet i dette tok jeg og sendte en mail til Ringnes bryggerier, og nedenfor er svaret jeg fikk fra produktsjefen i Ringnes:

Navnet var fra midten av 1960-tallet Villa Farris, som ble endret til Villa Champagne på begynnelsen av 1990-tallet. Varför vät jag faktiskt inte helt men jag tror det var för att skilja Farris från Villa Farris som ju er två helt olika produkter och för att Villa skulle få en egen identitet."

hehe..sendte du mail til Ringnes for å spør om det??[8D][:D] stilig... og fikk svar og allting,,hehe..kjempebra!!

Har aldri hørt Villa Farris eg..bare Villa Champagnebrus[:D]

ORIGINAL: Lonamor

ORIGINAL: Jeanette og Tore

og hvorfor:

hehe..sendte du mail til Ringnes for å spør om det??[8D][:D] stilig... og fikk svar og allting,,hehe..kjempebra!!

Har aldri hørt Villa Farris eg..bare Villa Champagnebrus[:D]

nei google er min men vettu [;)]

Back
Topp