Vilblimamma87`s dagbok

vilblimamma87

Forelsket i forumet
Tenkte jeg skulle prøve meg på en dagbok der jeg skriver ned tanker, følelser og hendelser i denne prosessen.

Jeg er 24 år, og bor sammen med min kjære som er 23. I mai 2010 bestemte vi oss for å prøve å få barn. Månedene gikk, og ingenting skjedde...
Min kjære oppsøkte etterhvert andrologisk senter, og var der under utredning av Ken Purvis. Det ble da funnet ut at han hadde treige svømmere, pluss en del med hode/hale feil. Den sjokkerende nyheten var ikke til å unngå, og nå måtte vi innstille oss på en lang prosess mot det største ønske vi har, nemlig å få barn sammen.

Jeg oppsøkte Volvat for en grundig test av meg, noe som var oppløftende da alt så bra ut.
I oktober 2011, etter mange blodprøver og undersøkelser, ble vi henvist til rikshospitalet for videre utredning og hjelp.
Vi var på forsamtale i november, og etter dette har alt gått slag-i-slag.

Vi hadde to AIH-2 forsøk (inseminasjon) heholdsvis i desember og januar, begge uten hell.
Vi fikk plass til assistert befruktning i uke 13 i mars.
Jeg ringte da inn mens i slutten av februar, og stimulerte med spray i 5 uker, derav sprøyter i 10 dager.
Egguttaket gikk kjempefint tross mye smerter. De fikk ut 12 egg, og 9 av disse ble befruktet. Den dårlige nyheten var at bare 2 av disse hadde delt seg riktig, og kunne settes inn. Begge eggene var av helt grei kvalitet, og de satte derfor tilbake begge to.
Etter 14 dager venting med mye spenning, fikk vi det nedslående resultatet vi hadde fryktet. "IKKE GRAVID".
Nå var det bare å stålsette seg på nye forsøk, og prøve å legge nederlaget bak oss raskest mulig.

Er så spent på hva fremtiden bringer, og når det blir vår tur <3

 
Veldig trist at det ikke gikk sist :/ Det er denne tålmodigheten da, den går så grusomt sakte. Håper det blir deres tur snart og at vi kan slå følge til samme terminforum :) Ønsker deg lykke til i neste forsøk, krysser fingrene mine for deg <3
 
Gratulere med dagbok:) Håper dere kommer fort i gang med nytt forsøk:)
 


Prøver skrev:
Veldig trist at det ikke gikk sist :/ Det er denne tålmodigheten da, den går så grusomt sakte. Håper det blir deres tur snart og at vi kan slå følge til samme terminforum :) Ønsker deg lykke til i neste forsøk, krysser fingrene mine for deg <3


Takk for det Prøver:) lykke til til deg også:) det er aldri at tiden går så sakte som under en slik prosess...fysj. Håper på bedre lykke neste gang! :)
 


Hestehoven skrev:
Gratulere med dagbok:) Håper dere kommer fort i gang med nytt forsøk:)



Takk Hestehoven! Jeg krysser alt for at det skal bli din tur snart!! Blir spennende å se hva lapraskopien viser, og hvordan videre gang blir for deg også! blir spennende:)
 
Da har jeg ringt inn til riksen for å få bekreftet negativ blodprøve. Siden jeg allerede har fått mens og negativ hjemmetest så visste vi jo svaret, men greit å få det bekreftet sånn på "ordentlig" kjenner jeg. Slipper tvilen å være der. Jeg  møtte en trivelig sykepleier over telefonen som var veldig forståelsesfull. Hun satte oss opp på venteliste for egguttak i uke 27. Hvis det ikke blir ledig den uken, er neste sjanse for uttak i uke 35. Hurra det er jo ikke sååå lenge til! :)

Kjenner det var godt å få noe konkret å forholde seg til igjen. Så får vi satse på at det blir ledig for oss i uke 27:)

Siden vi skal gifte oss 21.juli håper jeg og tror at tiden frem mot neste forsøk skal gå kjemperaskt. Det gjenstår en del planlegging, noe jeg gleder meg stort til å styre med. Så kanskje vi klarer å holde fokuset vekk fra barn, og slappe litt av i noen mnd iallefall:)
En ting er iallefall sikkert, jeg skal drikke masse rødvin til forberedelsene:):)


 
Så deilig å ha en så fantastisk begivenhet og glede seg oover oppi alt annet da:))) Det får nok ventetiden til å gå litt fortere..
 
Da sitter jeg her på dag 31 i syklusen og holder på å bli gaaaal! Jeg har alltid hatt stabile sykluser på 28 dager, men nå når jeg skal ringe inn mens for å høre om de har plass til oss i uke 27...nei daaa kommer den ikke! Mens kom akkurat på dagen etter mislykket forsøk så nå skjønner jeg ingenting..
Tok gravitest igår for å kunne slappe av litt mer, og den var blendahvit...så nå må jeg vel bare smøre meg med tålmodighet.
Er det flere her inne som har opplevd forsinket mens etter IVF forsøk tro?

 
Velkommen i dagbokklubben! Trist at fyrste runde enda negativt! Men håpar de lykkast neste gong! Kjekt å ha bryllup å sjå fram til då! :) Lykke til med forberedelsar og håpar de får forsøk i veke 27 som ønska! Forsinka mens etter forsøk er forresten heilt normalt. Har opplevd det sjølv eit par gonger og måtte få piller for å få den i gang eine gongen. 
 
Takk for det! :) Godt å høre at det ikke er unormalt iallefall...man kan jo bli gal av mindre:P dag 34 nå og fortsatt ingen mens....må vel ringe riksen å høre hva vi skal gjøre. er jo typisk også da,..menmen sånn er nå en gang denne prosessen, nye utfordringer hele tiden. Håper det lykkes for dere snart også!!:)
 
jeg kan ikke tro det...... jeg tok tilfeldigvis en test da jeg våknet idag, for å være på den sikre siden, da jeg er 8 dager over.....og testen lyste GRAVID mot meg!!!!! jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg eller hva jeg skal si...er bare helt ubeskrivelig og uvirkelig! Så nå må jeg ringe riksen på mandag å gi de den fantastiske beskjeden.
Tenk at vi har klart det!!! <3
 
Så supre nyheter! No må berre spira klora seg godt fast! Masse lykke til med graviditeten og bryllupet! Alltid kjekt å høyra om slike mirakel som dette!
 
Takk for det håpomspirenosnart! !:) jeg er overlykkelig! Ser du har testdato 4.juli, masse lykke til med deg, satser på at det går rette veien! :) kanskje havner vi på samme terminforum:)
 
Back
Topp