Vil så gjerne være gravid

Utålmodig92

Flørter med forumet
Hei, jeg hadde en senabort 20+1 for 6 uker siden. Blødningene stoppet etter 2,5 uker og vi har hatt ubeskyttet s** etter det, ikke så ofte, men innimellom. Ble også operert og fjernet galleblæren 1 uke etter abortfødselen. Jeg har ikke fått mensen enda, leser at det kan ta opptil 8 uker, men det at den ikke kommer gjør at håpet om å være gravid lever i høyeste grad. Tatt hcg hos legen som var negativ og graviditetstester hjemme som er negative.

På en side føler jeg at jeg ikke vil ha mensen for jeg vil være gravid. Men på den andre siden så ser det jo ikke ut som om jeg er gravid og da kan mensen bare komme så jeg får kommet i syklus igjen. Det er jo det som kommer til å skje, og gruer meg til mensen kommer for det blir så endelig da, da vet jeg at jeg ikke er gravid. Men hvis det skal ta evigheter til mensen kommer så tar det så lang tid før vi kan prøve igjen..!

Noen som kan relatere seg?
 
Kan ikke relatere til annet enn at man bare vil hoppe på hesten igjen.. men utover det så håper jeg dere har mange rundt dere :Heartred
 
Jeg har ikke hatt senabort eller mistet så langt uti, men kan relatere. Tror mensen kommer når kroppen er klar igjen, hvis det gir mening :Heartred fikk selv mensen i dag, hadde en SA 30 april
 
Jeg har ikke hatt senabort eller mistet så langt uti, men kan relatere. Tror mensen kommer når kroppen er klar igjen, hvis det gir mening :Heartred fikk selv mensen i dag, hadde en SA 30 april
Godt å høre at du har nå fått mensen, håper jeg er rett rundt hjørnet. Og at jeg kan slutte å tenke litt på det
 
Hei! Trist å høre ❤️
Var utrolig merkelig å lese innlegget ditt fordi det er AKKURAT mine tanker !

Hadde en MA i uke 12, måtte gjennom medisinsk abort for akkurat 8 uker siden. Jeg sluttet også å blø etter 2 uker. Men får søren meg ikke mensen. Og samme som deg så håper en del av meg at jeg ikke får mensen men blir gravid. Men hadde jeg fått mensen hadde jeg iallfall visst at syklusen er i orden igjen.
Tenkte å ringe sykehuset imorgen, og så kanskje ta kontakt med privat gyn for en kontroll.
Holder på å bli helt sprø snart
 
Hei! Trist å høre ❤️
Var utrolig merkelig å lese innlegget ditt fordi det er AKKURAT mine tanker !

Hadde en MA i uke 12, måtte gjennom medisinsk abort for akkurat 8 uker siden. Jeg sluttet også å blø etter 2 uker. Men får søren meg ikke mensen. Og samme som deg så håper en del av meg at jeg ikke får mensen men blir gravid. Men hadde jeg fått mensen hadde jeg iallfall visst at syklusen er i orden igjen.
Tenkte å ringe sykehuset imorgen, og så kanskje ta kontakt med privat gyn for en kontroll.
Holder på å bli helt sprø snart
Det er nesten feil å si, men godt å høre! Godt å høre at jeg ikke er alene ❤️ veldig synd med din MA ❤️

Det er merkverdig hvordan kroppen fungerer, kjenner jeg blir mer irritert nå at mensen ikke kommer når jeg ikke er gravid. Så forstår godt den følelsen din av å holde på å bli sprø!

Hørtes lurt ut å ringe sykehuset, det tror jeg også at jeg hadde gjort hadde jeg ikke hatt time neste uke. Leste i et annet innlegg at det var en som fikk beskjed om å ta kontakt hvis ikke mensen var tilbake innen 8 uker.

Så tror jeg at jeg må bare legge vekk de graviditetstestene, innstille meg på at jeg ikke er gravid og smøre meg med (en ikke-eksisterende) tålmodighet for å få mensen for deretter å prøve igjen. Håper vi begge blir gravide fort igjen!!
 
Først av alt, kondolerer, du har min dypeste medfølelse❤️ Eg mista i uke 19, men hoppa rett tilbake i syklus, mykje var nok også fordi at eg hadde utskrapning av morkake etter fødsel og dermed blødde eg lite❤️ men, eg blei ikkje gravid den første runden, fekk mensen igjen etter 30 dager og blei gravid på neste PP. Mista hu også til senabort i uke 15. Samme greia der, men blei ikkje gravid før PP4 etter den. Var veldig vondt å ikkje være gravid, og ønsket var stort. Måtte ha mange runder med meg sjølv for å grunnfeste meg i kva som var viktig og kva eg kunne leve med ❤️ men blei gravid i PP4 og han er nå 1,5år. Heilt sprøtt at det har gått så fort, for når eg sto oppi det føltes dager som år og det var ein svært vanskelig balanse.

Eg tenker at siden du blødde så lenge så trenge kroppen også tid å hente seg inn. Fekk du melk etterpå? Det også kan jo bidra til forsinkelsen, og også at du opererte. Tøffe tak for kroppen din ❤️ både fysisk og psykisk! Har du nokon å snakke med om dette? Godt at du har kontroll på sjukehuset, dei vil nok kunne hjelpe med gode råd ❤️
 
Først av alt, kondolerer, du har min dypeste medfølelse❤️ Eg mista i uke 19, men hoppa rett tilbake i syklus, mykje var nok også fordi at eg hadde utskrapning av morkake etter fødsel og dermed blødde eg lite❤️ men, eg blei ikkje gravid den første runden, fekk mensen igjen etter 30 dager og blei gravid på neste PP. Mista hu også til senabort i uke 15. Samme greia der, men blei ikkje gravid før PP4 etter den. Var veldig vondt å ikkje være gravid, og ønsket var stort. Måtte ha mange runder med meg sjølv for å grunnfeste meg i kva som var viktig og kva eg kunne leve med ❤️ men blei gravid i PP4 og han er nå 1,5år. Heilt sprøtt at det har gått så fort, for når eg sto oppi det føltes dager som år og det var ein svært vanskelig balanse.

Eg tenker at siden du blødde så lenge så trenge kroppen også tid å hente seg inn. Fekk du melk etterpå? Det også kan jo bidra til forsinkelsen, og også at du opererte. Tøffe tak for kroppen din ❤️ både fysisk og psykisk! Har du nokon å snakke med om dette? Godt at du har kontroll på sjukehuset, dei vil nok kunne hjelpe med gode råd ❤️
Takk for fint svar :Heartred det er godt at i ettertid at du syntes det har gått fort, for som du skriver så føles dager ut som år nå.

Jeg fikk melk etterpå ja, veldig lite og ikke plagsomt (litt psykisk tøft riktignok), men det kan jo hende det bidrar til forsinkelse ja.

Jeg har oppfølging fra sosionom på Riksen og en psykiatrisk sykepleier i kommunen, så kjenner nå at jeg kommer meg for hver dag. Begynt å skjønne at det bare må få tid og at jeg ikke er gravid nå. Blir godt å få kontroll på sykehuset for å se hvor i syklus jeg er, så klamrer meg litt fast til den enn så lenge :)

Det er oppløftende når du skriver at du har en på 1,5 år, selvom tida går ufattelig sakte nå, så blir det jo bra til slutt på en eller annen måte. Tusen takk :happy: Har heldigvis en tålmodig samboer som er der 100% for meg!
 
Det er nesten feil å si, men godt å høre! Godt å høre at jeg ikke er alene ❤️ veldig synd med din MA ❤️

Det er merkverdig hvordan kroppen fungerer, kjenner jeg blir mer irritert nå at mensen ikke kommer når jeg ikke er gravid. Så forstår godt den følelsen din av å holde på å bli sprø!

Hørtes lurt ut å ringe sykehuset, det tror jeg også at jeg hadde gjort hadde jeg ikke hatt time neste uke. Leste i et annet innlegg at det var en som fikk beskjed om å ta kontakt hvis ikke mensen var tilbake innen 8 uker.

Så tror jeg at jeg må bare legge vekk de graviditetstestene, innstille meg på at jeg ikke er gravid og smøre meg med (en ikke-eksisterende) tålmodighet for å få mensen for deretter å prøve igjen. Håper vi begge blir gravide fort igjen!!
Skjønner hva du mener

Ja har iallfall prøvd å lagt vekk testene, men noen dager klarer jeg bare ikke å øa være å ta dem fram igjen.

Var til privat gynekolog idag. Hun mener at jeg kommer til å ha eggløsning rundt tirsdag. Men hun sa og at hun tror jeg har pcos pga. mye egg i eggstokkene
 
Skjønner hva du mener

Ja har iallfall prøvd å lagt vekk testene, men noen dager klarer jeg bare ikke å øa være å ta dem fram igjen.

Var til privat gynekolog idag. Hun mener at jeg kommer til å ha eggløsning rundt tirsdag. Men hun sa og at hun tror jeg har pcos pga. mye egg i eggstokkene
Så bra du fikk sjekket ut, tenker det er bedre å vite enn ikke å vite uansett. Oppløftende at de kan se så spesifikt, da vet du hva du har å forholde deg til. Kjenner jeg nå gleder meg litt til kontrollen på mandag for å vite hvor jeg ligger. :angelic:

Det er jo vanvittig mye de vet og kan gjøre med pcos, så håper at det går lett veien videre for deg:Heartred
 
Back
Topp