Vil noen vise bilde fra UL mellom uke 8 og 9?

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Vi var på en ultralyd hos ei først som mente ho så avvik på hjernen til den lille i forhold til at hodefasongen var rund. Vi venter på ny kontroll UL hos henne nå om 8 dager for å se om dette har jevnet seg ut eller fortsatt avvik ifølge henne. Ventetiden er en fæl tid....så vi dro til en helt annen gynekolog ved volvat. Altså et annet sted enn vi først var. Der er de ikke spesialisert på fosterdiagnostikk, så ho kunne ikke og hadde ikke lov til å oversi hva en annen hadde sagt. Men det ho kunne si var at det var ingenting på ultralyden ho tok igår som ho ville reagert på. Fosteret er rett størrelse etter alder. Beveger seg. Og hodet ER rundt.
Jeg kan sikkert laste inn et bilde her. Eneste jeg stusset på var at hodet var stort i forhold til kroppen, men så sier mange at det skal det jo være nå så tidlig. Stemmer det? Og vil noen dele bilde av sine? [emoji3]
 
Får ikke lastet opp bildet igjen - men du finner mitt under bilder og "våre ul bilder" :) Hodet var relativt rundt og det er helt normalt at det er stort :)
 
Hodet er og skal være ca halvparten av babyens størrelse i den perioden, så høres ikke ut som noe galt i at det er stort
 
Skal legge inn bilde av vår fra igår. Må bare få tatt det. Hodet ser stort ut, men ja. Dem sier jo det skal være sånn. Selv om ho ikke kunne gi svar på hvorfor den første sa avvik er vi iallfall mye lettere. Ho første beskrev jo hjernen som ikke RUND, men klumpete og ujevn. Og det viser seg heldigvis ikke helt å stemme. Så får vi bare se hva ho sier om 8 dager.
 
Tok alle dere innvendig? :) ligner ikke litt engang på mitt bilde fra 8+3, var utvendig, så bare en liten rund ting og hjertet...
 
Tok alle dere innvendig? :) ligner ikke litt engang på mitt bilde fra 8+3, var utvendig, så bare en liten rund ting og hjertet...

3303c0db68991cbdb270fba33e360e7a.jpg

Tok utvendig, ikke lett å se noe nei [emoji85]
 
Må være det søteste jeg har sett [emoji173]️!! Håper de tar feil, jeg er ingen lege så kan jo ikke se noe rart her, bare en ufattelig søt baby!

Hodet er stort, men jeg ser at ultralyden jeg tok med mitt første barn i uke 8 er jo helt likt... altså stort hode, armer og bein som er små knotter [emoji173] jeg håper også ho første så feil. Jeg ser iallfall ikke at hodefasong IKKE er rund som ho muligens så. Ho visste ikke altså.
 
Mitt bilde er litt utydelig og ikke vet jeg hvor hode eller stump er:p men det er normalt at hodet er litt større enn kroppen og det skal det jo bære en stund fremover...
Vis vedlegget 229476

Bra! Ser jo at kroppen på min ikke ser kjempeliten ut heller...den var iallfall rett størrelse... får klamre meg fast til at noe forhåpentligvis ikke er galt
 
18637b26d525c5550b9f3253a9c6ba5d.jpg


Ser ikke så mye på bildet men "live" så jeg hodet, hjertet, armer og ben siden den beveget på seg. Så også restene etter plommesekken og navlestrengen

Var forresten 8+3 jeg var på kontroll
 
Back
Topp