Vil noen synse med meg om hvordan denne graviditeten har oppstått?

Laufey

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibarna 2019
Sensommerbarna 2019
Maiskolbene 2023 :-)
Så, jeg er tydeligvis gravid :eek::wideyed::D
Vi brukte tre år og totalt 4 runder IVF/ICSI før førstemann satt, grunnet min samboers lave sædkvalitet. Barnet vårt er bare 10 mnd, og vi hadde ikke helt sett for oss at vi noensinne skulle klare det selv :wideyed:

Men jeg er like gravid!
Oppdaget det da legen insisterte på å ta en test bare for å ha gjort det, da jeg var innom der i går. Dro dit etter å ha følt meg svimmel en tre ukers tid, samt at jeg etter forrige mens (som kom på nøyaktig forventet dag, og varte i fire dager som den pleier) har spottet brunt i 12 dager. Har og vært litt kvalm og uvel.

Men det store spørsmålet er jo når denne graviditeten har inntruffet. Dersom jeg tar utgangspunkt i forrige mens er jeg 2+2, dersom jeg tar utgangspunkt i den før så skal jeg være 6+2. Begge deler ser like usannsynlige ut hvis man ser på testene (bilde nederst).

Testene ser omtrent ut som da jeg var rundt 4 uker med barnet mitt. Vi har ikke akkurat et voldsomt sexliv med en liten en midt i senga, men ifølge mannen hadde vi oss onsdag eller torsdag forrige uke. Før det var i begynnelsen av mai. Jeg har ikke sett noe særlig EL-slim denne syklusen, men har spottet en god del fra mensslutt og fram til torsdag denne uka.


Noen som vil synse med meg om hva som har skjedd her? :hilarious: Jeg håper at teorien om at jeg har vært gravid men har mistet ikke stemmer, selv om den kanskje er mest sannsynlig. Testet hjemme i går og i dag, og testene er helt klart sterkere i dag, men i dag var det morgenurin/tiss runde to, så ikke helt sammenlignbart med i går ettermiddag. Får teste nå og se :hilarious:

500EC5C6-0611-4757-87F9-D2516397728E.jpeg
 
2+2 eller sex i forrige uke er der i alle fall ikke. Det synes ikke på tester.

Så da er du nok lenger. Men det kan vært at El var forsinket i denne syklusen, dog om det ikke har vært noe action siden starten på mai må det vel ha vært fra da.

Uansett gratulerer! Håper den sitter til termin.
 
Tipper vel heller dere i en travel hverdag har tatt feil og at det er 2ish uker siden dere hadde sex, altså ikke forrige onsdag (maks 10 dpo), men onsdagen før det (17 dpo). Det kan stemme godt med testene :)

Er det fra mai er vel hCG på vei ned ja..
 
2+2 eller sex i forrige uke er der i alle fall ikke. Det synes ikke på tester.

Så da er du nok lenger. Men det kan vært at El var forsinket i denne syklusen, dog om det ikke har vært noe action siden starten på mai må det vel ha vært fra da.

Uansett gratulerer! Håper den sitter til termin.
EL denne runden skulle jo vært for to dager siden, så spørsmålet er vel om det har vært EL for tidlig? Jeg har alltid hatt veldig stabil syklus, men ting har vært litt rart siden fødselen, så kanskje det er mulig med tidlig EL...?
Hvis det er fra Mai burde det jo vært mye sterkere streker tenker jeg, eventuelt at det er på vei ut. Får ingen skikkelige sammenligninger før mandag morgen, og selv da er det bare tester som sammenlignes, og vi vet jo alle at det ikke er en spesielt brukbar løsning :yuck:
 
Tipper vel heller dere i en travel hverdag har tatt feil og at det er 2ish uker siden dere hadde sex, altså ikke forrige onsdag (maks 10 dpo), men onsdagen før det (17 dpo). Det kan stemme godt med testene :)

Er det fra mai er vel hCG på vei ned ja..
Det hadde absolutt vært mest sannsynlig! Mannen mener at den gangen vi hadde oss denne måneden var rett før svigermor kom på besøk, og hun kom jo forrige fredag. Men jeg fikk jo mensen som vanlig for 17 dager siden, så det passer liksom ikke helt det heller :wideyed:

Jeg skjønner ingenting.
Fryktelig trist når den eneste gode forklaringen er at det er på vei ut :(
 
EL denne runden skulle jo vært for to dager siden, så spørsmålet er vel om det har vært EL for tidlig? Jeg har alltid hatt veldig stabil syklus, men ting har vært litt rart siden fødselen, så kanskje det er mulig med tidlig EL...?
Hvis det er fra Mai burde det jo vært mye sterkere streker tenker jeg, eventuelt at det er på vei ut. Får ingen skikkelige sammenligninger før mandag morgen, og selv da er det bare tester som sammenlignes, og vi vet jo alle at det ikke er en spesielt brukbar løsning :yuck:
. Jeg mente El fra sist runde kunne ha vært forsinket, og at dere evt husker litt feil om hvor lenge det er siden dere hadde sex sist. Utenom forrige uke?

Det eneste som kan gi deg svaret er vel egentlig ul. Men da bør du være kommet litt lenger op vei så du ser noe.
 
. Jeg mente El fra sist runde kunne ha vært forsinket, og at dere evt husker litt feil om hvor lenge det er siden dere hadde sex sist. Utenom forrige uke?

Det eneste som kan gi deg svaret er vel egentlig ul. Men da bør du være kommet litt lenger op vei så du ser noe.
Aha, da tolket jeg deg feil!
men ja, det er absolutt en mulighet!

Jeg vet at vi ikke har hatt veldig mye sex, jeg husker sånn ca de forskjellige gangene, men jeg vet ingenting om når. Jeg vet det har klaffet bra med EL-slim, men har ikke testet for EL, så vet jo ingenting egentlig...

Jeg har fryktelig lyst til å bestille en UL alt på mandag, men hvis jeg ikke er kommet så veldig langt så vil vi jo ikke kunne se noe uansett. Får time på sykehuset for sjekk, men vet jo ikke når det blir. Alternativt blir det blodprøver hos legen da :wideyed:
 
Jeg må bare si at sædceller virkelig kan leve lenge :wideyed:
Jeg ble gravid når eldste var 10 mnd . Holdt på meg eggløsningstester for å kartlegge sykluser før vi skulle prøve når sommeren kom (jeg har pcos). En dag ble en kondom ødelagt. Eggløsnintstestene var ikke positiv før 5 dager etterpå. Langt fra sannsynlig tenkte vi , men jammen satt lillebror som støpt :knegg: :eek:
Og grunnet småbarnsliv og stress var det ingen andre muligheter enn den dagen som laget lillebror

Så selvom du ikke blir helt klok på undefangelsen , kanskje det er en hardfør sædcelle som har levd lenge og venta på gullegget :)?

Edit: eller tvillinger? Mener å ha hørt at ved tvillinger er det høyere hcg = ennå mer utslag på test?
 
Jeg må bare si at sædceller virkelig kan leve lenge :wideyed:
Jeg ble gravid når eldste var 10 mnd . Holdt på meg eggløsningstester for å kartlegge sykluser før vi skulle prøve når sommeren kom (jeg har pcos). En dag ble en kondom ødelagt. Eggløsnintstestene var ikke positiv før 5 dager etterpå. Langt fra sannsynlig tenkte vi , men jammen satt lillebror som støpt :knegg: :eek:
Og grunnet småbarnsliv og stress var det ingen andre muligheter enn den dagen som laget lillebror

Så selvom du ikke blir helt klok på undefangelsen , kanskje det er en hardfør sædcelle som har levd lenge og venta på gullegget :)?

Edit: eller tvillinger? Mener å ha hørt at ved tvillinger er det høyere hcg = ennå mer utslag på test?
Mirakelsæd og et treigt egg er vel det jeg håper på. Eller et tidlig egg for den del. Den siste syklusen her vet jeg lite om, så kanskje et egg var superraskt på modning og ramla ut lenge før det skulle, og tilfeldigvis traff en vellagret sædcelle? :D

Jeg aner virkelig ikke, men det har jo tydeligvis skjedd en eller annen gang. Tvillinger er greit for meg :D
 
Har et lignende mysterium med nr 1:hilarious:
Vi hadde lagt prøvingen på vent pga husbygging og avslutning av studier.
At jeg var gravid føltes derfor heeeelt usannsynlig ut for min del. Ettersom "butikken" var stengt ifra rett etter mensen var ferdig, (Vi hadde sex en gang rett etter jeg sluttet å blø) og til ca noen dager før jeg forventet mens. CD 27 ellernosånt.
Ettersom vi hadde mye på tapeten med husbyggingen som skulle planlegges, flytting i forbindelse med bygging osv. Så glemte jeg av mensen som ikke dukket opp.... Tok tilslutt en test fordi mannen insisterte ettersom mensen burde vært der for ukesvis.
Testen var positiv og jeg var i sjokk. Ul viste et lite blinkende hjerte og termin ble satt til at unnfangelsen skulle ha skjedd midt mellom de to gangene vi hadde sex. Noe som tilsier at sæden skulle levd i 10-12 dager oppi der.

Så vi hvordan kroppen løste det får vi aldri svar på :happy: Kroppen og naturens gang kan man visst ikke alltid ha kontroll over:hilarious:

Krysser fingrene for at det er en spire som klorer seg fast der inne:Heartred
 
Har et lignende mysterium med nr 1:hilarious:
Vi hadde lagt prøvingen på vent pga husbygging og avslutning av studier.
At jeg var gravid føltes derfor heeeelt usannsynlig ut for min del. Ettersom "butikken" var stengt ifra rett etter mensen var ferdig, (Vi hadde sex en gang rett etter jeg sluttet å blø) og til ca noen dager før jeg forventet mens. CD 27 ellernosånt.
Ettersom vi hadde mye på tapeten med husbyggingen som skulle planlegges, flytting i forbindelse med bygging osv. Så glemte jeg av mensen som ikke dukket opp.... Tok tilslutt en test fordi mannen insisterte ettersom mensen burde vært der for ukesvis.
Testen var positiv og jeg var i sjokk. Ul viste et lite blinkende hjerte og termin ble satt til at unnfangelsen skulle ha skjedd midt mellom de to gangene vi hadde sex. Noe som tilsier at sæden skulle levd i 10-12 dager oppi der.

Så vi hvordan kroppen løste det får vi aldri svar på :happy: Kroppen og naturens gang kan man visst ikke alltid ha kontroll over:hilarious:

Krysser fingrene for at det er en spire som klorer seg fast der inne:Heartred
Det er så godt å lese at det er flere mysterier ute og går! Det gir litt håp :)
Vi mistet to ganger samt hadde et negativt IVF-forsøk før førstemann fikk klamret seg fast. Jeg kan ikke skjønne at hvis vi faktisk har klart å befrukte noe selv så skal vi være så uheldige at det ikke går.. Litt flaks må man vel ha :)
 
Mirakelsæd og et treigt egg er vel det jeg håper på. Eller et tidlig egg for den del. Den siste syklusen her vet jeg lite om, så kanskje et egg var superraskt på modning og ramla ut lenge før det skulle, og tilfeldigvis traff en vellagret sædcelle? :D

Jeg aner virkelig ikke, men det har jo tydeligvis skjedd en eller annen gang. Tvillinger er greit for meg :D

Håper det viser seg å være en hjemmelaga spire som er på plass og at han klamrer seg fast.

Jeg nektet å tro at det var baby selvom jeg så masse positive tester. Det skulle jo være umulig. Har lest at kvinnekroppen angriper de stakkars sædcellene :nailbiting: Så hvordan hadde noen sluppet unna så mange dager
Ringte gynokologen min og fikk komme på ultralyd. Og der var det ikke noe tvil. Og han tøyset med at det var et godt genetisk utgangspunkt, fordi kun de aller sterkeste cellene kunne overlevd så lenge. Og at det nok ble en viljesterk baby.
Og rett fikk han. Lillebror er nå 7 mnd og ekstremt målbevisst og bestemt. Feks i dag. Jeg kastet en papirlapp han holdt på å spise. Han ålet seg på kjøkkenet, velta pappdunken og tok den ut igjen :D den skulle han ha.

Så kanskje der det er gode nyheter for dere ? Cella som klamret seg fast ble til baby :)
Ønsker dere alt godt :Heartred. Du skrev dere har vært igjennom mange runder . Håper dere slipper det nå
 
Sædcellene kan leve 7-10 dager....
Det du mener var mens kan fint ha vært en hormonell blødning.
Selv om du har fått igjen mensen er det ikke unormalt med litt kluss.
Enig med Victoria sin teori jeg...


gratulerer så mye.
 
Husk at eggløsning fint kan finne sted på et annet tidspunkt enn forventet selv om du har regelmessig syklus. Det finnes det mange eksempler på
 
Husk at eggløsning fint kan finne sted på et annet tidspunkt enn forventet selv om du har regelmessig syklus. Det finnes det mange eksempler på
Jepp, jeg er gravid selv om jeg hadde mens etter da eggløsningen skulle ha skjedd. Men neida, den kom visst seinere enn forventa
 
Håper det viser seg å være en hjemmelaga spire som er på plass og at han klamrer seg fast.

Jeg nektet å tro at det var baby selvom jeg så masse positive tester. Det skulle jo være umulig. Har lest at kvinnekroppen angriper de stakkars sædcellene :nailbiting: Så hvordan hadde noen sluppet unna så mange dager
Ringte gynokologen min og fikk komme på ultralyd. Og der var det ikke noe tvil. Og han tøyset med at det var et godt genetisk utgangspunkt, fordi kun de aller sterkeste cellene kunne overlevd så lenge. Og at det nok ble en viljesterk baby.
Og rett fikk han. Lillebror er nå 7 mnd og ekstremt målbevisst og bestemt. Feks i dag. Jeg kastet en papirlapp han holdt på å spise. Han ålet seg på kjøkkenet, velta pappdunken og tok den ut igjen :D den skulle han ha.

Så kanskje der det er gode nyheter for dere ? Cella som klamret seg fast ble til baby :)
Ønsker dere alt godt :Heartred. Du skrev dere har vært igjennom mange runder . Håper dere slipper det nå
Det høres ut som han jeg har ålende rundt her, tanken på to sånne er nesten litt skummel :hilarious:
Vi prøvde lenge og var gjennom mye for å få ham, det to to stimuleringsrunder og fire innsett, hvor vi mistet to, før han endelig satt. Mannens prøver har vært så dårlige, de mente det kom aldri til å skje. Og vi har jo ikke brukt prevensjon på mange år, uten en eneste skyggestrek. Så dette er ganske utrolig!
 
Sædcellene kan leve 7-10 dager....
Det du mener var mens kan fint ha vært en hormonell blødning.
Selv om du har fått igjen mensen er det ikke unormalt med litt kluss.
Enig med Victoria sin teori jeg...


gratulerer så mye.
Det er vel kanskje den mest sannsynlige forklaringen. Jeg merket ikke noen forskjell på mensen, den kom når den skulle og var som den pleier og varte så lenge som den skulle. Men det var jo de dagene med brun spotting etterpå som var forskjellige. Helt utrolig hvis noen av de crappy sædcellene til mannen har klart seg så lenge, ikke bare var de få men de få som var der var ikke direkte bra heller! Helt utrolig hvis det viser seg å stemme :)
 
Husk at eggløsning fint kan finne sted på et annet tidspunkt enn forventet selv om du har regelmessig syklus. Det finnes det mange eksempler på
Absolutt! Det er bare så rart etter så mange år med kartlegging og EL-tester og et system som har vært ganske så stabilt. Men flaks hvis det klaffet den éne gangen alt var på bærtur :D
 
Jepp, jeg er gravid selv om jeg hadde mens etter da eggløsningen skulle ha skjedd. Men neida, den kom visst seinere enn forventa
Helt utrolig! Og veldig godt å høre om flere sånne rare historier :)
 
Det høres ut som han jeg har ålende rundt her, tanken på to sånne er nesten litt skummel :hilarious:
Vi prøvde lenge og var gjennom mye for å få ham, det to to stimuleringsrunder og fire innsett, hvor vi mistet to, før han endelig satt. Mannens prøver har vært så dårlige, de mente det kom aldri til å skje. Og vi har jo ikke brukt prevensjon på mange år, uten en eneste skyggestrek. Så dette er ganske utrolig!

Søsteren min prøvde i ni år på barn nummer tre (annen far enn de to første), og bestemte seg endelig for IVF som ble vellykket. Åtte måneder etter fødsel var hun gravid på nytt, helt naturlig. Så det går an altså.

Krysser fingre for et mirakel for dere også.
 
Back
Topp