Vil jeg noen gang få mer melk?

Her kommer lista med matvarer:

Vi gjengir her en liste over noen urter/matvarer som blir brukt ved lite melk:• Fennikel• Tistel• Brennenesle• Anis• Ammete. Sjekk at teen ikke inneholder peppermynte eller noen av de andre urtene som hemmer melkeproduksjonen. Se nedenfor.• Bukkehornsfrø NB! ikke med timian• Dill• Havregrøt/suppe• Vørterøl• maltekstrakt/maltblokker

Og disse matvarene bør du holde deg unna

Enkelte matvarer og urter er også kjent for å bidra til å redusere melkeproduksjonen, og noen av dem er:• Oregano• Peppermynte og spearmint• Timian• Salvie• Persille• Gravmyrt

Lista er klippet ut fra denne linken:
http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk
Så den ser kanskje litt rar ut.
Håper dette kunne være til hjelp for dere :)
 
Bare pass på så dere ikke ordner det slik dere får overproduksjon. Med meg er det tilfellet og det gjør ammingen helt pyton både for meg og den lille... Det er et stress uten like. Jeg drukner han i melk. Holder nå på med intervallamming som ammehjelpen.no tipset meg om, og den varer et par døgn. Håpet er å komme ned på et mer normalt nivå:)

Her slipper jeg heldigvis å drukne babyen siden han ikke ammes, men greit å være obs på en evt. Overproduksjon :) håper det går seg til for deg snart :) høres slitsomt ut for både deg og baby!

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Noen tips fra meg som har amma to barn, og siste ammes fortsatt i en alder av ett år ;)

-Babyen får ut mye mer melk enn pumpa gjør.

-Håndmelking får ut mer enn pumpa gjør. Jeg kan pumpe i en time jeg, og få ut 50 ml tilsammen, og så kan jeg få ut 50 ml til pr bryst ved å håndmelke etterpå ;)

-Pumpe er på en tredjeplass ang det å få ut melk.

-er ingen fordel å pumpe på kveld. Da produserer kroppen normalt mindre melk. Men melka er til gjengjeld fetere og skal mette babyen lenger med tanke på natta.
Men pumper man da blir man jo frustrert over den lille mengden som kommer.

-Amme-te er gull verdt.

-Mange matvarer er hemmende for melkeproduksjonene, mynte feks. De har en liste på ammehjelpen.no, skal se om jeg finner den igjen og kan legge den inn her i tråden.

-mange matvarer fremmer melkeproduksjonen, skal legge ved den lista også.

-pass på at amme-teen ikke inneholde mynte, det er det nemlig noen som gjør.

-Amm oftere en periode, og særlig nattamming er viktig for produksjonen da prolaktin,(hormonet som gjør at kroppen produserer melk) er på topp om natta. Samsov gjerne, da spiser babyen i søvne.

-man MÅ ikke rape babyen om natta når den sovner under amming. Når de sover når de spiser sluker de ikke så mye luft som når de er våkne.

-Les på ammehjelpen.no, masse gode tips der.

-nesesprayen som gjør at melka renner fortere heter syntocinon. Den er gull verdt hvis babyen er utolmodig. Jeg har brukt mange flasker av den i disse mnd jeg har amma.

-tolomodighet er viktig. Alt går seg som regel til hvis man ikke stresser. Melka renner bedre hvis man slapper av, og det kommer mer.

Lykke til alle sammen!
:)

Takk for gode tips :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Noen tips fra meg som har amma to barn, og siste ammes fortsatt i en alder av ett år ;)

-Babyen får ut mye mer melk enn pumpa gjør.

-Håndmelking får ut mer enn pumpa gjør. Jeg kan pumpe i en time jeg, og få ut 50 ml tilsammen, og så kan jeg få ut 50 ml til pr bryst ved å håndmelke etterpå ;)

-Pumpe er på en tredjeplass ang det å få ut melk.

-er ingen fordel å pumpe på kveld. Da produserer kroppen normalt mindre melk. Men melka er til gjengjeld fetere og skal mette babyen lenger med tanke på natta.
Men pumper man da blir man jo frustrert over den lille mengden som kommer.

-Amme-te er gull verdt.

-Mange matvarer er hemmende for melkeproduksjonene, mynte feks. De har en liste på ammehjelpen.no, skal se om jeg finner den igjen og kan legge den inn her i tråden.

-mange matvarer fremmer melkeproduksjonen, skal legge ved den lista også.

-pass på at amme-teen ikke inneholde mynte, det er det nemlig noen som gjør.

-Amm oftere en periode, og særlig nattamming er viktig for produksjonen da prolaktin,(hormonet som gjør at kroppen produserer melk) er på topp om natta. Samsov gjerne, da spiser babyen i søvne.

-man MÅ ikke rape babyen om natta når den sovner under amming. Når de sover når de spiser sluker de ikke så mye luft som når de er våkne.

-Les på ammehjelpen.no, masse gode tips der.

-nesesprayen som gjør at melka renner fortere heter syntocinon. Den er gull verdt hvis babyen er utolmodig. Jeg har brukt mange flasker av den i disse mnd jeg har amma.

-tolomodighet er viktig. Alt går seg som regel til hvis man ikke stresser. Melka renner bedre hvis man slapper av, og det kommer mer.

Lykke til alle sammen!
:)
Utrolig bra tips :D og takk for lista!


-- tasting fra mobil --
 
Back
Topp