Vil jeg noen gang få mer melk?

Da skal jeg se om jeg husker å kjøpe det :p

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
gjør det verdt å prøve :) betalte 45 kr for den så ikke er den dyr heller :)
 
Har lest på engelske/amerikanske forum om noe som de kaller "lactose cookies" eller noe slikt. Skal visst være supre for å øke melkeproduskjonen, og du kan bake selv. Prøv å Google, eller søk på Pinterest.
Men synes det høres rart ut å kun pumpe 10 minutter... Jeg har pumpet til jeg har tømt helt (så å si) et par ganger pga tilstoppede melkeganger og veldig såre brystvorter, samt for å prøve å stabilisere produksjonen litt. Har du lest på ammehjelpen.no?
Har ofte pumpet ut 100-150 ml pr dag, fordelt på begge bryst - som regel 50-60 på det ene (det hun spiste fra) og resten fra det andre.
 
Jeg pumper fordi jeg ikke får til ammingen og får da ut 40 ml ca.. Jeg har fått beskjed av flere jm at jeg ikke skal pumpe mer enn 10 min på hvert bryst. Kommer jeg noen gang til å få ut mer melk eller vil det holde seg på 40 ml?
Mitt beste råd er: kontakt apoteket og be om å få leie en elektrisk dobbelpumpe. Da holder det masse med ti minutter og dobbelpumping er den beste måten å øke melkemengden. Har man først prøvd elekrisk dobbelpumpe, vil man aldri gå tilbake til manuell. I allefall ikke jeg,,, Lykke til, don`t give up..
 
jeg pumpa meg hver 2 time en periode da jeg ikke fikk lov å amme. måtte pumpe så ofte på dagtid å hver 3. på natta for å få opp produksjonen da. å det virka på meg:)

har også hørt at man får en nesespray på resept hos legen for å få melka til å renne. men vet ikke hva den heter. den skal vist funke bra.

jeg har en te jeg har kjøpt på helsekosten pga mye luft i magen til jenta mi, å bakpå den står det at den også øker melkeproduksjonen. kloster er merket på den:)
 
jeg pumpa meg hver 2 time en periode da jeg ikke fikk lov å amme. måtte pumpe så ofte på dagtid å hver 3. på natta for å få opp produksjonen da. å det virka på meg:)

har også hørt at man får en nesespray på resept hos legen for å få melka til å renne. men vet ikke hva den heter. den skal vist funke bra.

jeg har en te jeg har kjøpt på helsekosten pga mye luft i magen til jenta mi, å bakpå den står det at den også øker melkeproduksjonen. kloster er merket på den:)

Takk for tips :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Forsøk å lån en dobbel pumpe, slik at du pumpet begge puppene samtidig . Medela freestyle er en sånn pumpe. Det er vist veldig bra for å få opp produksjonen fikk jeg beskjed om!!!!
 
Forsøk å lån en dobbel pumpe, slik at du pumpet begge puppene samtidig . Medela freestyle er en sånn pumpe. Det er vist veldig bra for å få opp produksjonen fikk jeg beskjed om!!!!

Lest om det :) tenkte jeg skulle høre med helsesøster på fredag om hu vet om et sted man kan låne sånn :)

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Babyshop leier ut, ihvertfall i Ski:) er en knallbra pumpe. Brukte den da storebror kom 2mnd for tidlig, og jeg måtte pumpe. Det gikk fort og var veldig behagelig!

-=[herq]=-
 
Sniker fra juni (fikk en sønn 24.mai).

Bootsapotek leier ut sånn dobbel elektrisk brystpumpe...Medela :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Helsestasjonen på grunerløkka sa til oss på ammekurs at "bare ring, vi låner ut på pumper"!


-- tasting fra mobil --
 
Er oppe i mellom 70-90 ml nå, så begynner å gå riktig vei! Odin spiser som en hest, så holder ikke helt ennå da... :p
 
Jeg får fortsatt bare ut 40ml.
Jeg pumper samtidig med at lille-O ammer. Og slutter når han er mett. Vil det si at han bare spiser 40 ml når han spiser? Eller får han ut mer enn pumpa gjør?


-- tasting fra mobil --
 
Er oppe i mellom 70-90 ml nå, så begynner å gå riktig vei! Odin spiser som en hest, så holder ikke helt ennå da... :p
Pumpa nå når jeg hadde skikkelig brystspreng! Fikk ut 100 ml!!


-- tasting fra mobil --
 
Pumpa nå når jeg hadde skikkelig brystspreng! Fikk ut 100 ml!!


-- tasting fra mobil --

Så bra :) her ligger jeg på mellom 60-90 nå! Merker stor forskjell på kvelden og resten av døgnet!

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app
 
Bare pass på så dere ikke ordner det slik dere får overproduksjon. Med meg er det tilfellet og det gjør ammingen helt pyton både for meg og den lille... Det er et stress uten like. Jeg drukner han i melk. Holder nå på med intervallamming som ammehjelpen.no tipset meg om, og den varer et par døgn. Håpet er å komme ned på et mer normalt nivå:)
 
Noen tips fra meg som har amma to barn, og siste ammes fortsatt i en alder av ett år ;)

-Babyen får ut mye mer melk enn pumpa gjør.

-Håndmelking får ut mer enn pumpa gjør. Jeg kan pumpe i en time jeg, og få ut 50 ml tilsammen, og så kan jeg få ut 50 ml til pr bryst ved å håndmelke etterpå ;)

-Pumpe er på en tredjeplass ang det å få ut melk.

-er ingen fordel å pumpe på kveld. Da produserer kroppen normalt mindre melk. Men melka er til gjengjeld fetere og skal mette babyen lenger med tanke på natta.
Men pumper man da blir man jo frustrert over den lille mengden som kommer.

-Amme-te er gull verdt.

-Mange matvarer er hemmende for melkeproduksjonene, mynte feks. De har en liste på ammehjelpen.no, skal se om jeg finner den igjen og kan legge den inn her i tråden.

-mange matvarer fremmer melkeproduksjonen, skal legge ved den lista også.

-pass på at amme-teen ikke inneholde mynte, det er det nemlig noen som gjør.

-Amm oftere en periode, og særlig nattamming er viktig for produksjonen da prolaktin,(hormonet som gjør at kroppen produserer melk) er på topp om natta. Samsov gjerne, da spiser babyen i søvne.

-man MÅ ikke rape babyen om natta når den sovner under amming. Når de sover når de spiser sluker de ikke så mye luft som når de er våkne.

-Les på ammehjelpen.no, masse gode tips der.

-nesesprayen som gjør at melka renner fortere heter syntocinon. Den er gull verdt hvis babyen er utolmodig. Jeg har brukt mange flasker av den i disse mnd jeg har amma.

-tolomodighet er viktig. Alt går seg som regel til hvis man ikke stresser. Melka renner bedre hvis man slapper av, og det kommer mer.

Lykke til alle sammen!
:)
 
Back
Topp