Vil jeg merke når barnet snur seg?

FintFerdig

Betatt av forumet
Har helt siden jeg begynte å kjenne liv kun kjent spark i nedre del av magen. Innbiller meg at lille ligger med beina ned, hun låg i alle fall ikke i hodeleie på sist kontroll. Er bare i uke 31, så det haster jo ikke med å snu seg, men vil jeg automatisk merke når det skjer? HVIS det skjer?
 
jeg spurte jordmor nettopp om dette i dag og hun sa at det ikke var sikkert jeg ville merke noe som helst (eller hun sa vel egentlig "nei" det merker du ikke, men det vil alltid være folk som sier de merket det). 31+4 her og jordmor var ikke stresset over det!
 
Jeg merka at han hadde snudd seg, men ikke selve snuingen:) Fram til for 3-4 uker siden var det tydelig at han lå mye på tvers, med mye bevegelse på hver side av magen. Nå er det tydelig at han ligger med hodet ned, for nå er det mye spark opp mot ribbeina. Ble bekreftet på ultralyd forrige uke:)
 
Eg trur ikkje at eg har merka noko med mine tre, men det er så forskjellig det her! :)
 
34+3 her, og vesla ligger på skrå/tvers, med hodet ned på høyre side under navlen. Slik har hun ligget lenge. Det letteste har egentlig, for meg, vært å følge med på hikkingen :)
 
Back
Topp