Vil ikkje ha pupp og flaske... Treng tips!

Annishjen

Betatt av forumet
Min lille Theodor på 3 mnd. slutta å amme for ein månad sidan, han har sonde og fekk mat i den i to veker i strekk uten å få noko i munnen. Det var delvis min feil at han ikkje fekk noko i munnen på så lang tid, då eg skulle til å prøve med flaske nekta han plent! Har prøvt no i snart to veker med flaske, han tygge på den og sleika med tunga på den men får ikkje til å suge. Eg har prøvt å klemme kinna sammen, stryke tuten i toppen av ganen, smøre malt, syltetøy og nypeekstrakt på tuppen, prøvt å la han bli skikkelig svolten, forskjellige smukkar, men INGEN TING hjelper! 

Nokon som har fleire tips til kva som kan fungere?  Er litt rådvill her no!!!
 
Hvordan har det gått? Hva sier de på sykehuset? En av utfordringene med sonde er jo at de kan vende seg til å ikke måtte jobbe for å bli mett og derfor bare slutter de å spise. Jeg har desverre ingen mirakelkur på lager, min sønn har hatt sonde siden han ble født på grunn av andre utfordringer. Men nå når alle forutsetninger er tilstede for at han skal kunne spise selv har han utviklet spisevegriing. Jeg får heller ikke til med flaske, men har klart å oprettholde litt amming, slik at han tar pupp først og så sonder jeg det jeg etterpå pumper. Vil ikke si dette er noen optimal løsning heller, men nå har det liksom bare blitt sånn siden min sønn ikke tåler morsmelkerstatning. Vi er derimot i utredning hos spiseteam, håper det samme gjelder dere. Lykke til!
 
Back
Topp