Vil ikke vil ikke

Elenia

Gift med forumet
Vil ikke miste melka!!!!!  Ho har slutta å ta puppen nu.. æ prøva å prøva, men ho vil ikke ta... kjenn at melka forsvinn mer å mer...
så nu sett æ her å prøva å pump me den der ubrukelie pumpa... fikk ut hele 30 ml... [:@]  BI FØRBANNA....
men må prøv å få opp produksjonen, sånn at ho kanksje vil ha.... Ho bi så sur når d ikke kommer med en gang.. på natta går d bra, førr da e ho så trøtt at ho merka vel ikke førskjellen.. 
så hjelp vel kanskje å sett å pump når æ har ei ledi stund..
åsså tenkt æ at æ ska fær å kjøp sånn ammete... har d hjulpet førr noen av dokker??

VIL IKKE SLUTT Å AMM!!! [:(] 

Jeg hadde akkuratt det samme problemet.... Prøvde å pumpe, men fikk neste ingenting ut.... Måtte begynne med erstatning... Begynte med ammete og nå fullammer jeg igjen [:D][:D][:D] Det er ihvertfall verdt å prøve [:D] 
Har også hørt at lettøl skal være VELDIG bra for produksjonen.... Gjerne ta ett glass på kvelden etter siste amming før natten.

Håper du får produksjonen igang igjen [:D]

hjapl litt te mæ når æ drakk d i fjor.. vet også at ju9ta drikk ammete..va æ som tipsa a...og hu merke godt de  gangan hu ikke drikk teen. anbefale dæ å prøv.  vi brukt/bruke den du får kjøpt på helsekost forretningan, i pakka..ikke den i boxa i laus vekt... smake visst ikke godt..og d tar litt tid og venn sæ te den andre å, mn e effektiv ja. gi dæ sjøl ei uke te å la d virk... lykke te.

ORIGINAL: moniqe

hjapl litt te mæ når æ drakk d i fjor.. vet også at ju9ta drikk ammete..va æ som tipsa a...og hu merke godt de  gangan hu ikke drikk teen. anbefale dæ å prøv.  vi brukt/bruke den du får kjøpt på helsekost forretningan, i pakka..ikke den i boxa i laus vekt... smake visst ikke godt..og d tar litt tid og venn sæ te den andre å, mn e effektiv ja. gi dæ sjøl ei uke te å la d virk... lykke te.

vet di har en ammete på apoteket.... e den bra?  ka den hete den som di har på helskost? lika egentlig ikke te da.. men æ må prøv alt!!!

jeg bruker den som man får kjøpt på apoteket og den syns jeg er veldig god smak på [:D]  (men jeg må ha 2 suketter i for at den skal være god å drikke)

ORIGINAL: KaKe

Har også hørt at lettøl skal være VELDIG bra for produksjonen.... Gjerne ta ett glass på kvelden etter siste amming før natten.

Lettøl?? koffør d?   hmmm?

Det er visst noe greier i ølen som øker melkeproduksjonen.. Venninnen min har drukket det noen kvelder nå og hun merket god forskjell på produksjonen [:D]

Det er no bedre å ha prøvd det ennå å ikke gjøre det!!! Det verste som kan skje er at det ikke funker.... lykke til ihvertfall [:D]

håper det går så bra for deg som det har gått med KaKe da [:)] lykke til!! [:D]

Hei! Jeg har ikke prød ammete personlig, men det høres jo supert ut, da! Give it a try! [:D]

Ellers lurte jeg bare på hvor lenge du prøver å få henne til å ta puppen hver gang på dagtid? Ikke gi deg! Som du sier, synes hun nok at hun må jobbe litt for mye for føden, men hvis du er sta nok, så går det nok... [;)] Har du prøvd å variere ammestillingen? Når Hauk tuller mer enn vanlig, hender det at jeg legger ham i en slags tvillingstilling på pute under armen min i steden for "vanlig" stilling, og av en eller annen grunn funker det. [;)]

Ellers så må jeg bare si at det er flott at du nattammer, for da har du et godt utgangspunkt! Og siden du er så fast bestemt på å få det til, skal det nok gå bra! [;)]

Ikke bli fortvilet over at du ikke får ut så mye når du pumper. Du har helt sikkert mere melk enn det, men det kan være vanskelig å få i gang utdrivingsrefleksen når du pumper. Jeg får f eks ut bare 30 ml hvis jeg bare pumper, men hvis jeg pumper mens Hauk ammer på den andre puppen, kan jeg plutselig få ut 170 ml på én pupp... [;)]

Har du prøvd å pumpe og amme samtidig? Jeg bruker den nevnte "tvilling-stillingen" for å få det til, og pumper helst tidlig på morgenen når produksjonen er størst.

Masse lykke til! [:D][;)]

ORIGINAL: Nala

Hei! Jeg har ikke prød ammete personlig, men det høres jo supert ut, da! Give it a try! [:D]

Ellers lurte jeg bare på hvor lenge du prøver å få henne til å ta puppen hver gang på dagtid? Ikke gi deg! Som du sier, synes hun nok at hun må jobbe litt for mye for føden, men hvis du er sta nok, så går det nok... [;)] Har du prøvd å variere ammestillingen? Når Hauk tuller mer enn vanlig, hender det at jeg legger ham i en slags tvillingstilling på pute under armen min i steden for "vanlig" stilling, og av en eller annen grunn funker det. [;)]

Ellers så må jeg bare si at det er flott at du nattammer, for da har du et godt utgangspunkt! Og siden du er så fast bestemt på å få det til, skal det nok gå bra! [;)]

Ikke bli fortvilet over at du ikke får ut så mye når du pumper. Du har helt sikkert mere melk enn det, men det kan være vanskelig å få i gang utdrivingsrefleksen når du pumper. Jeg får f eks ut bare 30 ml hvis jeg bare pumper, men hvis jeg pumper mens Hauk ammer på den andre puppen, kan jeg plutselig få ut 170 ml på én pupp... [;)]

Har du prøvd å pumpe og amme samtidig? Jeg bruker den nevnte "tvilling-stillingen" for å få det til, og pumper helst tidlig på morgenen når produksjonen er størst.

Masse lykke til! [:D][;)]

Prøver vel kanskje ikke lenge nok.. gir mæ når ho bi hysterisk, å ligg å hyla masse...  kanskje æ må prøv den tvillingstillinga.. men må få opp produksjon, før nu trur æ d bynn å bi temmeli tomt her ja... [:'(]  så ska kjøp den der ammeteen... å prøv å pump masse... å legg å til da, førr å se om ho tar....

prøvde å pump å amm samtidig  når ho va 2-3 uka å æ hadde alt førr masse melk :P   men fikk ikke til... har egentlig ikke fått til den der pumpa i d hele ttatt.. kommer bare ut litt.... men prøva nu...
så får nu se kor lenge d vara....

Hvilken pumpe har du? Jeg har Avent sin manuelle. Det tok litt tid før jeg fikk teken, men nå går det fint. Kanskje jeg har noen flere tips til deg... Hva er det som er hovedproblemet når du pumper? Å få i gang melka?

er ikke alle som får til den pumpinga... fikk det ikke til med førstemann, men denne gangen går det bra [:)] Klarer du å få presset ut litt melk før du legger henne til puppen? det måtte jeg i begynnelsen, for det tok litt tid før melken kom ut, så filip ble veldig stressa... men da bare brukte jeg hånden og presset ut litt melk, sånn at det var i gang, og da gikk det bra [:D] du er kjempeflink som ikke gir opp!!! [:D]

håper det går bra, og at noen av rådene du har fått hjelper deg [:)] lykke til!!! [:D]

Hvis hun hylskriker og blir veldig frustrert kan det jo være vanskelig å få henne til å ta noe som helst... Tar hun smokk? Det har hendt at jeg har brukt smokken for å roe ned Hauk hvis han har vært superstresset. Jeg gir ham smokken bare akkurat lenge nok til å roe ham ned (mens han ligger ved puppen) og så tar jeg smokken vekk og gir puppen. Tonje sitt tips om å stimulere utdrivningsrefleksen litt på forhånd er også lurt! Hvis du får henne til å suge litt, så stimulerer hun jo produksjonen, selv om hun kanskje ikke får i seg så mye hver gang. Kanskje du kan prøve å gi henne bittelitt fra flaske for å stille den verste sulten, og så få henne til å suge etterpå? Men da må du ikke gi henne for mye, tror jeg! [;)]

Pumping: Jeg har funnet ut at det som funker for meg er å pumpe mens jeg ammer. Det er viktig at du får babyen til å ligge godt hvis du skal få det til. Jeg legger Hauk på noen puter under armen min, han ligger på ryggen, sånn at jeg bare kan "lene meg framover" for å gi ham puppen. Da kan jeg få igang pumpinga etter at han har tatt puppen.
Det tar litt tid før melken kommer igang, men man må være tålmodig... [:)] Jeg stimulerer litt med fingrene først, helst til jeg ser det kommer en melkedråpe. Jeg pumper litt fort først for å få igang refleksen, men så fort jeg ser at det kommer en stråle, så holder jeg vakumtrykket helt til strålen forsvinner, før jeg pumper på nytt, holder trykket så lenge det kommer melk, og så videre... Når melken kommer skikkelig igang, hender det at strålen står i 10-20 sekunder. [:)] (Det er ikke snakk om noen stor stråle, forresten, men alle monner drar, vet du! [;)])

Det er viktig å sitte behagelig. Jeg pumper helst i sengen, hvor jeg kan støtte meg opp meed puter, og hvr jeg har god plass til å ha Hauk i tvillingstilling.

Lykke til! Og ikke stress, det hjelper overhodet ikke! [;)]

ja ho hylskrik nå sinnsykt... joda ho tar smokken, så kanksje æ må prøv d trikset oxo..

va masse goe råd her [:D]  ska prøv di alle sammen... [;)] så får vi se om d bi nå fart i sakern her..

TUSEN TAKK 

Back
Topp