Vil ikke være trebarnsmor...

• Trådstarter Trådstarter Tre3
  • Opprettet Opprettet
T

Tre3

Guest
Fikk nummer tre for noen uker siden, og har siden da gått med en klump i magen..alt i meg skriker at dette vil jeg ikke.
Vi var ferdige etter andremann, så det kom som et sjokk da testen lyste positiv. Tenkte at sjokket ville gå over, og gleden ville komme gradvis, men det ble liksom aldri slik.
Kjenner at jeg ikke føler meg i stand til å ta meg av tre barn.
Alt rundt svangerskap, fødsel og barseltid er noe jeg har gruet meg til. Kjenner at babyskrik, mating, uregelmessige rutiner bare "irriterer" meg. Vil bare at tiden skal gå fort.
Jeg føler kjærlighet til den lille, og blir glad når hun smiler, så det er ikke der det ligger.
Mine to eldste var blitt så gamle at de klarer seg mye selv, og det var så herlig å kjenne litt på den "friheten", men nå er vi tilbake ved start igjen.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare lufte det en plass.

Har du snakket med lege/jordmor/helsesøster om tankene?
Kan være at du har fått en svangerskapsdepresjon/fødselsdep.

Det er jo bare noen uker siden du fødte, dette kan fremdeles gå seg til helt fint.
De fleste av oss har det sånn i begynnelsen. :)
I mellomtiden bør du snakke med noen som kan hjelpe deg gjennom den tunge første tiden. <3

Skulle ønske jeg hadde noen gode råd her, men det eneste jeg kan si er at jeg forstår følelsen. Med nr en hadde jeg bare gode nussepusse-følelser, uansett hvor sliten jeg var. Med nr to har jeg ofte følt meg irritert og lei. Ikke fordi jeg ikke elsker han, men jeg var allerede sliten da han kom, og med en toåring i hus i tillegg til baby var det ingen hvile å få. Nå går det fint, men jeg har hatt mareritt om at jeg er gravid igjen og er superglad for at mannen nå har sterilisert seg. Jeg elsker barna mine og skjønner at jeg bør leve i nuet, men gleder meg likevel til de blir litt mer selvdrevne og jeg får tilbake litt frihet.

Håper det går seg til for deg! Hvis ikke, så be om hjelp! Klem!

Har du snakket med lege/jordmor/helsesøster om tankene?
Kan være at du har fått en svangerskapsdepresjon/fødselsdep.
Signerer.

Høres veldig ut som fødselsdepresjon. Snakk med noen :)

Back
Topp